Lapset on meillä vain lainassa

Vierailija

Sattuiko kukaan katsomaan 11.1 aamusydämellä ohjelmaa, aiheena synnytyksenjälkeinen masennus. Toinen haastateltavista kiteytti mun mielestä todella hyvin: Lapset on meillä vain lainassa, sen jälkeen kun lapset lähtee kotoa pois on se kumppanin kanssa elettävä eteenpäin. Jokaisen pitää hoitaa itseään ja parisuhdettaan, se on kaiken perusta.

Kommentit (11)

Vierailija

hoitaa myös kotioloissa ja normaalielämässä. Huono ennuste on kyllä sellaisella parisuhteella jota hoidetaan vain lähtemällä sieltä kotoa jonnekin ilman lapsia. Mutta näinkin on hyvä joskus tehdä.

Ei ole olemassa mitään yhtä mallia miten siitä parisuhteesta huolehditaan.

Vierailija

Mutta me ainakin tarvitaan kummatkin niin yhteistä aikaa kuin omaakin aikaa.

Eräs tuttavani oli sitä mieltä että kahdenkeskiseksi ajaksi riittää illat kun lapset on nukkumassa. No toista lasta odottaessa mies meni ja petti ja muutama vuosi siitä he erosit. Mutta kaikki ei vaan tajua sitä että suhdetta pitää hoitaa, ei se mene siinä sivussa, kuten eivät lapsetkaan.

Vierailija

sä itse kuvittelet että parisuhde on kunnossa, mutta miehesi onkin toista mieltä, hän ehkä haluaisi olla kahdestaan muulloinkin kuin iltaisin. Ei ihmekään että mies lähtee lätkimään.

Ap

Vierailija

Itse olen sitä mieltä, että jos parisuhde ei kestä muutamaa vuotta ilman kahdenkeskisiä ulkomaan yms. matkoja, niin surkea on suhde. Kaikki eivät eläessään matkusta Tallinnaa pidemmälle, joten todellakaan ainut oikea konsti parisuhteen hoitamiseen ja vaalimiseen ei ole se, että laitetaan lapset jonnekin hoitoon ja lähdetään kaksin vaikka Kreikkaan. Kaikilla ei myöskään ole sellaisia lastenhoitajia, että kahdenkeskiset "irtiotot" olisivat mahdollisia. Meillä on, mutta ymmärrän kyllä, että toisilla voi olla hyvinkin hankalaa järjestää hoitajia.

Itse olen hyvin vakaasti sitä mieltä, että arjessa sitä suhdetta on vaalittava. Ei niin, että suhde menisi siinä sivussa eikä niin, että eletään pelkästään lapsia varten; ollaan pelkästään äiti ja isä. Vaan ollaan toisilleen mies ja vaimo. Niitä iltoja lasten mentyä nukkumaan voi käyttää niin monella eri tavalla. Voidaan olla kahden niin, ettei oikeastaan edes olla kahden: toinen möllöttää telkkaria ja toinen istuu tietokoneella tai sitten voidaan todella OLLA yhdessä. Jos yhteinen arki tökkii, ei suhde pitkälle pötki, vaikka käytäisiin 10 kertaa vuodessa ilman lapsia jossain.

Vierailija

Lainaus:

sä itse kuvittelet että parisuhde on kunnossa, mutta miehesi onkin toista mieltä, hän ehkä haluaisi olla kahdestaan muulloinkin kuin iltaisin. Ei ihmekään että mies lähtee lätkimään.

Ap

Meillä lasten isä on mielellään omien lastensa kanssa. Tosin ei kai kukaan mies mitään lainalapsia suostuisikaan kauan katselemaan.

Vierailija

Panajaista on, kun äiti roikkuu perheellisissä aikusissa lapsissaan koska lapset ovat edelleenkin ainoa elämän sisältö. Kyllä lasten kuuluu aikuisena saada oma elämä ja normaalit välit omiin vanhempiin, mikä ei tarkoita viikottaista tapaamista ja kolmea puhelua päivässä.

Vierailija

Olen äiti lopun elämäni vaikka lapset aikanaan muutavat pois. On niistä silti huolissaan ja rakastaa ihan samalla lailla.

Sinä et varmaan sitten ole missään tekemisissä muksujesi kanssa kun he muutavat omaan kotiin.

Kun se siippa on kerran maailman napa niin eikö tulisi jättää lapset hankkimatta ettei vaan tule harhauduttua huolehtimaan jostain joka on kovin riippuvainen vuosia? Olisi parempi keskittyä vain ja ainoastaan siihen parisuhteeseenettei kakarat suhdetta riko.

Olen sitä mieltä että jos ei parisuhde ketä lapsia, odottamista ja priorisointia niin sellainen suhde hajoaa jossain vaiheessa kuitenkin.

Vierailija

lainassa keltään, ihan oma on ja pysyy aina mun lapsena, olkoon sitten vaikka 50v. samoin minä olen vieläkin vanhemmilleni vaikka nyt aikuinen toki olenkin.

no asiaan, parisuhdetta pitää hoitaa nimenomaan arjessa. halaukset, niskojen hieronnat, pienet pusut jne jne ja keskustelut ja yhteiset projektit/suunnitelmat pitää suhteen kunnossa.

Vierailija

On aika onnetonta, jos parisuhdetta ei voi hoitaa kotioloissa ja normaalielämässä, johon lastenkin pitäisi kuulua.

Kumppani voi lähteä, vaikka itse luulisit parisuhteesi olevan kuinka hyvällä ja kestävällä pohjalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat