Ei saatana noita ilkeitä mummoja... Mulllakin kokemuksia?

Vierailija

Eli ensin eilen olin kaupungissa asioita hoitamassa+ vähän shppailemassa, kun alkoi kamalat supistukset (rv 37) niitä tuli aika harvoin mutta kovina, ja ajattelin, että lähden kotiin huilaan. Bussilla lähdin kun päättelin pääseväni niin kotiin nopeiten kun ei autoa ollut. Bussi oli muuten täynnä, mutta erään noin 65-75 vuotiaan naisen vieressä oli tyhjä paikka, jossa oli tämän naisen laukku. Menin kysymään pääsisinkö istumaan hänen viereentä (eli ottaisiko laukun pois) kun on vähän hankala seisoa. Nainen katsoi isoa mahaani ja tokaisi "Ei se raskaus ole ennenkään sairaus ollut" eikä liikuttanut laukkuaan mihinkään. Minä ystävällisesti kerroin, että tulee supistuksia ja on välillä kovatkin kivut ja seisominen vaikeaa, niin nainen vastasi että "No et sinä nyt ainakaan minun viereeni tule synnyttämään ja lapsivesiä lorottelemaan" ja jatkoi vielä että " Turha puhua kivuista yhtään mitään kun ei sun ikäiset niistä mitään tiedä. Minä olen kuusi lasta synnyttänyt ilman mitään lääkkeitä kotona sängyssä ja te valitatte kivuista vaikka saatte kaikki lääkkeet ja puudutukset".

Olin ihan ihmeissäni ja päätin lopettaa juttelun kun se ei näköjään mihinkään johtanut, onneksi naisen takana istunut nuori mies nousi ylös ja tarjosi omaa paikkaansa minulle. Koko bussimatkan sitten kuuntelin kun tämä mummo ympärillä oleille pauhasi kuinka me nuoret olemme niin töykeitä eikä mitään kunnioituksta enää kun ei anneta edes vanhempien istua rauhassa.

Toinen tapahtui tänään tuossa muutama tunti sitten kun olin 2-vuotiaan esikoisen kanssa poistossa, ja hän kaatui. Puistossa oli vanhempi nainen lapsenlapsensa kanssa, ja tyttöni itkiessä tuli varta vasten valistamaan kuinka "ei ole ihme että lapsi itkee turhasta kun nykyään ei osata enää lasta kasvattaa ja pitää sitä tyytyväisenä ja lapsi oppii että kaiken saa parkumalla" ja lisäsi vielä muutaman kasvatuskikan aina piiskaaamisesta tukistamiseen....

Jostain syystä minulle tullaan usein paasaamaan lapsenkasvatuksesta ja siitä mitä me "nykyajan nuoret" ( minäkin 36v) teemme väärin, ja aina nimenomaan vanhojen naisten toimesta... Olenko ainut vai onko muillakin vstaavia kokemuksia?

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Mua on tökitty kaupassa rollaattorilla, ja sitten kun huomasin mummon niin mutisi jotain, että "siinä sitä vaan keskellä tietä seisotaan".

Ja toinen vanhempi ämmä, ihmetteli kans mulle että "kuka tähän maailmaan lapsia voi tehdä".

Mikä noille tulee? Ei papparaiset oo tommoisia!!

Vierailija

Mutta pakko myöntää, että vanhuksilla on joskus ne kielenkannat vähän turhan löyhässä. Tuohon liittyy monta juttua: voi olla sairauksia, jotka alentavat itsekontrollia (esim. dementia). Voi olla, että kun on asunut yksin parikymmentä vuotta lasten aikuistuttua ja miehen kuoltua, ei enää yksinkertaisesti SIEDÄ mitään häiriötekijää.

Ja dementiaan mm. liittyy juuri se, että kaikki pikkuisenkin rutiinista poikkeava ärsyttää vanhusta tavattomasti.

Mielenterveydenkin kanssa voi olla ongelmia.

Eivät nuo tietenkään anna lupaa kenellekään olla törkeä, mutta kun tajuaa, ettei vanhus välttämättä ole tahallaan veemäinen harppu, niin voi antaa ilkeyden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei se vanhus ap.tä nolannut, vaan itsensä!

Vierailija

on oikeesti kaikista pahimmat mummot.

Mulle on täällä sanottu kaikenlaista, lähtien siitä kuinka "en auta bussissa koska kulutat meidän veronmaksajien rahoja ja ilmaiseksi ajelet" ja päättyen siihen että "kersat ryhtyy tekemään kersoja" (olen 25-vuotias).

Vierailija

lyö, jos menee vaunujen kanssa ennen häntä hissiin. Hänen mielestään hänellä on etuajooikeus kauppakeskuksen hisseihin. Tiedän jo varoa häntä.

Vierailija

Olin vauvan kanssa kaupassa jonossa. Edessä oli kaksi mummoa, jotka alkoivat suureen ääneen jurputtaa.

On se kumma, kun penskojen pitää tehdä penskoja heti koulun jälkeen! Sitten tullaan naama valkoisena ja väsyneen näköisenä ihmisten ilmoille...

Juu kiitti vaan, anteeksi, että minäkin (normaalistikin kasvoiltani vaaleaihoinen) äiti uskaltauduin kauppaan keskellä päivää!!!

Vierailija

Siitä on ihan tutkimustuloksia, että miehet törsäävät suuren osan palkastaan ITSEENSÄ, sen sijaan naisten palkkatuloista hyötyy koko perhe.

Sillä välin kun perhe puree näkkäriä, niin iskä vetää pihviä raflassa. Se siitä elättämisestä.

Vierailija

jonne oli kutsuttu koko perhe. Lapsemme ovat eläväisiä, eivätkä ujostele vieraassakaan paikassa. Juhlapaikalla ei ollut lapsille mitään, ei leluja, ei tekemistä. Nujusivat ja touhusivat sitten sohvalla, mutta eivät riehuneet. Satuin ohikulkiessani kuulemaan kun Vanha Täti sanoi siihen että mitä te siinä koko ajn hypitte, istuisitte siinä niin kuin ihmiset. Olin vähän että ai jaa, istuako niitten pitäis pari tuntia liikkumatta. Meni vähän juhlatunnelmat.

Ymmärrän kyllä vanhustenkin häiriintymisen hälinästä ja lasten äänistä, mutta ei ole silti mukava kuulla tuollaista kommentointia.

Vierailija

sankarihautausmaalla jouluhartaudessa. 2,5 vuotiaamme oli siinä polvillaan maassa ja kaivoi käsillään hankeen kuoppaa. Ei ollut kenenkään hauta siinä kohtaa ja tyttö oli tosi nätisti ja hiljaa touhuissaan. Vieressä seisoi mummo joka mulkoili lasta ja lopulta sanoi "ei millään pahalla mutta tämä on hautausmaa eikä leikkipaikka" en reagoinut siihen mitenkään ja mummu toisti asiansa. Sanoin hänelle että me kyllä kunnioitetaan näitä tänne haudattuja mutta olisiko parempi että pitäisin kiukuttelevaa lasta sylissä vai eikö tänne saa lapset tulla ollenkaan? Mummu jatkoi vaan urputustaan, mulla hitsas kiinni, otin tytön kainaloon ja vaihdoin paikkaa. Huutohan siitä tuli.

Vierailija

joten vatsaa oli jo jonkin verran. Juttelin parin tutun mummon kanssa, ja toinen kysyi koska on laskettuaika. Tähän toinen mummo alkoi kiekumaan " Herttileidi, oleksää raskaana, mää luulin et sää olet vaan entisestäs lihonnu!". Enkä mä nyt mikään tankkeri muutenkaan ole..

Vierailija

Saatanan masentuneita, ei osata asua kaupungeissa muiden ihmisten kanssa, kaikki ovat vaan häiriöksi, ketään ei siedetä, mitään kaunista ei koskaan sanota, vaan olla rehellisesti kusipäitä.

Suomalaiset on masentuneita, ilkeitä ja säälittäviä reppanoita. Kotimaassa kävellään päin ja vittuillaan muille suomalaisille ja ulkomailla sitten hävetään ja nolostellaan omaa säälittävää olemusta ja nuollaan ulkkareiden perseitä.

Häpeän olla suomalainen.

Vierailija

Milloin lapsella on liikaa tai liian vähän päällä yms. Raivostuttavaa, mutta olen vain koittanut antaa mennä ohi korvien. Kerran kun menin esikoisen kanssa bussiin hänen ollessa vauva, eräs vanha rouva tokaisi, ettei hänen mielestään ole mitään järkeä tehdä lapsia tällaiseen maailmaan! Eipä kai mitään muuta keksinyt!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat