Kuka asuu 90m2: n asunnossa (2 aik+ 3 lasta)?

Vierailija

Muutamme piakkoin 90m2 asuntoon ja olen aivan onnellinen, että pääsemme vihdoin eroon vanhasta ja kuluneesta vuokra-asunnostamme. : )

Omaa meillä ei ole varaa ostaa, koska minä olen kotona ja miehellä pätkä-työ. Isoja vuokra-asuntoja 5h,k,s ei ole tarjolla liiemmin.

Miten 5- henkinen perhe mahtuu tuohon 90m2:n asuntoon, hyvin vai hyvin huonosti?

Onko paikalla ketään samassa jamassa olevaa? : )

Kommentit (13)

Vierailija

Saman verran väkeä ja saman verran neliöitä meidänkin vuokra-asunnossa. Omaa asuntoa aletaan hiljalleen etsimään ja suunnilleen tämän kokoista. Suurempaan ei olisi rahaakaan.

Vierailija

se riippuu ihan miten haluaa asua. Meillä on himpun päälle 90 neliötä, yksi taapero eikä enempää lapsia tulossa. Lapsella oma huone, meillä makkari ja lisäksi työhuone/vierashuone. Emme ilman tuota ylimääräistä huonetta enää osaisi olla, olisi liian ahdasta änkeä työpiste yms. olkkariin tai makkariin. Mielellään ottaisin vielä isommat huoneet jos olisi varaa ja ylimääräisen kuntoiluhuoneen. Suomalaiset ovat tottuneet asumaan tosi ahtaasti.

Vierailija

Meillä on sellainen pohja asunnossa että olemme kahdessa makuuhuoneessa, sitten on leikkihuone ja olohuone vierekkäin. Luulisi mahtuvan jos teillä on kuitenkin kolme oikeaa makuuhuonetta käytössä.

Vierailija

Tilaa kuusi neliötä enemmän. Kaksi lasta samassa huoneessa, eikä ole kerrossänkyjä> ahdas huone! Yksi vessa! Keittiö tosi pieni ja aina kolhii itseään kaapinreunoihin tai ruokapöytään (jossa vain viisi tuolia, eli vieraita kestitään aina vuorossa>ärsyttää). Kaikki kaapit katosta lattiaan täynnä, vaikka mitään turhaa ei olekaan. Kolmen lapsen ja yhden aikuisen urheiluvälineetkin vievät rutkasti tilaa. Minä (=äiti) en voikaan siksi harrastaa kuin kävelyä, ettei tule lisää välineitä kaappeihin, heh. Summa summarum kamalan ahdasta, mutta asunto ihanalla paikalla ja kaikki lähellä uimarannasta, luistelukentästä, koulusta, päiväkodista, kirjastosta ja kaupasta lähtien. Eli vaikea löytää vastaavaa. SIksi edelleen kökötetään tässä. Reisiin tulevista mustelmista huolimatta.

Vierailija

Neliö siis kyseessä. Mahdumme hyvin, ja mahtuisimme pienempäänkin jollemme tarvitsisi erikseen työhuonetta. Meillä nyt siis työhuone, lastenhuone ja aikuisten makkari -käytössä nuo makuuhuoneet.

Vierailija

Vähän on säilytystilan puutetta ja olohuone+keittiö liian pieni vähänkin väkirikkaampiin juhliin. Mutta paikka on hyvä ja asuminen sen verran edullista, että ei ole toistaiseksi saatu aikaiseksi katsoa isompaa asuntoa.

Vierailija

Itse asumme tilapäisesti kolmen lapsen kanssa kolmiossa. Ihan hyvin tämäkin menee kun tietää, että tämä on tilapäinen ratkaisu, mutta en malta odottaa, että talo valmistuu. Neliössä mahtuisi olemaan hyvin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat