Raskauden aikana sairauslomalle joutuneet?

Vierailija

Milloin ja miksi jouduitte saikulle?

Mä jouduin ekassa raskaudessa saikulle rv30 raskaumyrkytyksen takia. Nyt tässä toisessa raskaudessa neuvolalääkäri alkoi puhua saikusta jo nyt, eli rv 16 menossa!! Syynä korkeahko verenpaine ja tuo aikaisempi vaikea raskaus.

Kommentit (10)

Vierailija

Menin lentsun takia lääkäriin ja siinä vähän juteltuamme lääkäri ehdotti, että jäisin saikulle loppuajaksi (selkä vähän reistaillut). En kuitenkaan tuntenut itseäni niin sairaaksi ettenkö jotain voisi töissä tehdä. Sairauslomalle jäin vk.30.

Työni on fyysisesti raskasta, nostelua paljon ym.

Mutta teet niinkuin tulevan lapsen parhaaksi on.. sitä et välttämättä itse tiedä. Raskausmyrkytys etenee yllättäen. Mutta tiettenkin riippuu työstäkin, kuinka raskasta.

Vierailija

selkä ja jalat ei enää kestäneet. Alkuun työpaikkalääkäri, vanha ja nyreä mies sanoi että ei raskaus ole mikään syy jäädä pois töistä, että treenaa nyt sitä selkää vaan kotona, ei mitään saikkuja tarvita. Olisi tehnyt mieli huutaa sille äijälle, että jos ei ole kohtua niin ei ole mielipidettä!!

Vierailija

Syinä uupumus ja selkäkivut. Muitakin kremppoja löytyy, ja olen ollut koko ajan flunssassa, nytkin. Mulla olisi vielä kahdeksan päivää töitä ennen äitiyslomaa, mutta todennäköisesti sairauslomaa jatketaan. Työ ei ole fyysisesti raskasta, mutta henkisesti sitäkin kuluttavampaa.

Vierailija

2 vkoksi.. uupumus, verensokeri heittelee, flunssa ja mieliala ihan maassa hormooneiden takia. Olen päiväkodissa töissä, niin parempi jäädä kotiin. rv 12 nyt.

Vierailija

Alkuvaiheessa olin yksittäisiä päiviä migreenin vuoksi, mutta lopulta sitten kai viikolla 29. Mulla oli silloin hemoglobiini 81. Oli joku raudanimeytymishäiriö eikä se lähtenyt nousemaan kuin ihan just ennen synnytystä. Just ennen synnytystä oli 100 ja sairaalasta pääsin kotiin, niin Hb oli kai 105.

Vierailija

jos mulla ei olisi niin hullu pomo. olen siis rv 25, lääkäri ja terkkari sanoneet että voisin jäädä saikulle, mutta päätös tietenkin minun. helpommalla pääsen kun olen töissä.

Vierailija

Toisessa jouduin rv 27 ennenaikaisten supistusten vuoksi. Lisäksi hurjat liitoskivut. En pystynyt muuta kuin makoilemaan, pystyssä oleminen aiheutti kovat supistukset.

Vierailija

Ehdin olla n.1,5 vko sairaslomalla, kun vauva sitten syntyikin yllättäen rv 33+1.

Sairasloman syynä tosi tukala olo, supistelut, melko raskas työ nosteluineen jne...Jälkikäteen viisastuneena, syy tukalaan oloon oli liika lapsiveden määrä, joka taas johtui vauvan sairaudesta.

Jos on raskausmyrkytys takana, ja nyt jo oireilee, verenpainetta ym, ottaisin kyllä tosissani lääkärin puheet. Ei sinun tarvitse kenellekään todistella mitään. Jos tarve vaatii jäädä s.lomalle niin jäät! Kyllä se syntymättömän lapsen vointi, ja omasi, on tärkeämpi kuin työ tuossa vaiheessa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat