toiminnanohjauksen apua

Vierailija

lapsella on keskittymisvaikeus ja se haittaa matikantehtävien tekoa pahasti, sekä tunnilla että kotona. Hassuinta on, että juuri ne matikantehtävät ei nyt suju, vaikka lapsi OSAA sen asian - on vaan aina vähän epävarma ja haluaa joka välissä varmistuksen sille, että "menikö se nyt näin". Melkein aina se menee oikein, eikä tehtävän miettimiseen sinänsä edes mene kauan, kunhan sen miettimisen jotenkin saa käyntiin. Haaveilun takia tehtävän loppuunsaattamiseen menee monta minuuttia ja joka vaiheen välissä maalaillaan taivaanrantoja. Tulos on, että ei ehdi tehdä tunnilla tehtäviä ja saa ne kotiläksyksi ja siihenkin menee sitten helposti tuntikausia. Tehtävien keskellä kynästä tulee lentokone, kumista auto jne. Onneksi muuta aineet sujuvat paremmin, vaikka äidinkieli ja englanti sinänsä ovat lapselle vaikeampia. Keskittyminen niihin riittää ja tehtävät tulee tehtyä kohtuullisessa ajassa.



Miten 5-luokkalaisen keskittymiskykyä matematiikassa voisi parantaa? Onko jotain vippaskonsteja?

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat