jääkö nimet kummitelemaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mielenkiinosta vaan kyselen, jääkö teille kummitelemaan jotku pahoja tehdeinen nimet tai uhrit? että olispa ihana nimi laittaa omalle vauvalle, tai että olin aina ajatellut laittaa sen nimeksi ,mutta kun siitä tulee mieleen se yks tyyppi... Ja jos olette laittaneet nimeksi silti sen niin häipyykö mielikuva?

Aika sekavaa tekstiä, ymmärsittekö?

Kommentit (3)

Vierailija

Nyt ei tule mieleen sellaisia pahiksia, mutta pikemminkin huvittavia tapauksia tai rassukoita. Esim. Viljosta tuli pitkään mieleen "Onks Viljoo näkyny", mutta nyt tämä mielikuva on lähes kokonaan poistunut ja pystyn ajattelemaan nimeä pienelle pojalle. Urpo,Teuvo, Auvo, Yrjö ja Sulo eivät ole vielä päässeet tälle asteelle.

Yleisesti voisi sanoa, että mitä kauemmin nimeä pyörittelee, sitä vähemmän se assosioituu johonkin muuhun vaan alkaa elää omaa elämäänsä mahdollisen lapsen nimenä.

Henkilökohtaisesti tuntemani ihmiset ovat sitten eri asia, esim. jotkut kouluaikojen typerykset.

Vierailija

En oo uskaltanut henkilökohtaisesti kkokeilla eli antaa tällaista "huono kaikuista" nimeä omalle lapselleni mutta uskon kyllä että käytössä muisto kuluu pois eikä jäisi kummittelemaan...

Vierailija

no meillä on tyttärellä sellainen nimi, josta mies joskus yli kymmenen vuotta sitten oli sitä mieltä, että sitä ei ainakaan meidän lapselle nimeksi tule, koska eräs "vanhempi kääkkä" oli niin ärsyttävä tyyppi.. minä taas pidin nimestä jo silloin. koska mies sen niin tyystin tyrmäsi niin "unohdin" kyseisen nimen. kun mies sitten nelisen vuotta sitten itse ehdotti nimeä tytöllemme, piti minun taas vähän totuella ajatukseen kun olin jo eri nimeä niin kovasti ajatellut. sen nimen tyttö kuitenkin sai.. emme olleet tavanneet kyseistä kääkkää varmaan viiteen vuoteen, kun tytölle nimeä keksittiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat