Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi juma kun on ällöä näiden raskauskilojen kanssa imetysaikana kun ei saa laihduttaa

Vierailija

Tämä on jo kolmas kerta ja olen tällä kertaa erityisen kypsä näihin kiloihin, joka kerta tullut 18 kg ja jälkitarkastuksessa jäljellä vielä 10 kg :O

Onneksi lähtee helpolla laihduttamisella ja vuosi synnytyksestä olen jälleen normaalipainossa ollut aiemmilla kerroilla. En millään jaksaisi odottaa sinne asti, tekisi mieli päästä pian omiin mittoihinsa. Housukoko on normaalisti 36 ja nyt 40, huhheijjaa! Ajattelin pudottaa kilon kuukaudessa, se nyt varmaan ei ole liikaa....Löytyykö muita löllöjen kanssa kärvisteleviä imettäjiä ;)?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

joka lähes tappoi oman lapsensa, sillä äiti söi raejuustoa ja ananasta ja imetti. Ihmetteli kun lapsi huutaa jatkuvasti, nälkäänsä huusi. Lopulta lapsi maha-nenäletkuun sairaalaan, mutta äiti on hoikka, se on PÄÄASIA! Ja kaikille selittää että imettämällä lähti.

Vierailija

raskaudessa 25kg!!! ja nyt näyttää pahasti siltä että sama toistuu =/ Mutta imetyksen aikana laihduin kuin itsestään melkein kokonaan omiin mittoihin. loput pari kiloa sitten lähti kuntoilemalla =)

Vierailija

Joo, olen kateudesta soikea niille, joilla ei kerry liikakiloja. Syönyt toki olen raskausaikana, mupeltanut suorastaan koko ajan alkuraskaudessa varsinkin. Jos sitä en olisi tehnyt (paransi vähän oloa), olisin ollut niiiiin pahoinvoiva että olisin kuollut siihen, pahoinvointi oli 24 h/vrk viikolla 23 asti ja sen jälkeen . Eli edes näin jälkikäteen ajateltuna en olisi voinut tehdä mitään toisin....

Ja voisin väittää että hormoneillakin on joidenkin kohdalla osansa kilojen kertymiseen. Olen myös ajatellut että olisikohan imetys onnistunut kohdallani jos olisi ollut synnytyksen jälkeen hoikassa kunnossa... Jos luonto vaikka on järkännyt mun asiat näin... No, anyway, löllöä riittää ja ihana kun pääsen näistä edes joskus...

Vierailija

Eka raskaudessa kiloja tuli 18, lähes kaikki jäi laitokselle. Toisessa paino nousi 12 kg, jälkitarkastuksessa painoin saman verran kuin raskauden alussa ja nyt reilu puoli vuotta synnytyksestä painan vielä 7 kg vähemmän.

Koko ajan olen syönyt ihan samalla tavalla. Itseäkin ihmetyttää että miten paino tällä kertaa tippuu, kun eka lapsen kanssa ei näin ollut. Imetän edelleen.

Vierailija

Itse olen täysimettänyt ensimmäistä lastani puoli vuotta ja täysimetän myös tämänhetkistä vauvaani ja tosiaan ne mitat 165/49. Läskien selittelyjä nuo imetysvarastot ja hormonihössötykset.

Vierailija

että jos saisin muuten päivässä syödä 18 pisteen edestä, niin paljon päivässä pisteitä saisi kulua imetysaikana ? Joku sanoi että imettäjillä eri pisteet.

Vierailija

Tunnu laihduttavan. Mulla nyt vauva 4 kk. Painoa tuli raskauden aikana 20 kg. 15 on tippunut ja 5 jäänyt. Nyt ei enää pariin kuukauteen oo tippunut yhtään. Vaikka syön normaalisti ja Kävelylenkkeilen vaunujen kans monta kertaa viikossa sekä käyn kuntosalilla. Syön ruisleipää, kevyt päällisiä, yhen lämpimän aterian, jugurtit sun muut kevytvaihtoehtoja ja jotain hedelmiä päälle. Pulla ehkä kerran viikossa kahvin kans. Ei mitään sipsejä karkkeja jäätelöitä, limsaa, kaljaa tmv. perinteisesti lihottavana pidettävää. Siskoni on aina ollut tosi laiha vaikka syö aivan mitä sattuu, hampurilaisia, pitsoja, karkkeja jne, eikä liiku yhtään. Näin myös lasten saannin jälkeen. Että ihmisillä on kyllä erilaiset aineenvaidunnat ja hormonitoiminnat, toiset lihoo ja laihtuu helpommin kuin toiset.

Vierailija

Lainaus:

Juuri tuon takia en lihota itseäni myöskään raskausaikana, koska mene ilo vauva-ajastakin, kun on karseannäköinen läskikasa.

Vierailija

Minä en laihduttanut, mutta laihduin imetysaikana niin, että kiloja oli lapsen ollessa 1v alle raskautta edeltäneen painon. Se imetys vei kilot, mutta vauva sai kyllä maitonsa.

Sanoisin ihan omalla lokiikalla, että raskauden aikana kertyneisiin kiloihin ei ole ehtinyt kertyä vuosien myrkkyjä, joten niiden voi antaa sulaa :)

Paras keino kiloista eroon pääsyyn on imetys (ja tämä väite taas perustuu siihen subjektiiviseen kokemukseen, että ensimmäistä imetin 1v ja lähti siis kaikki ja vähän enemmänkin, kun taas toinen lopetti imemisen 9kk ja sitä ennenkin oli jo pitkään pelkällä aamu- ja iltamaidolla, muulloin joi tuttelia mukista tai jukurttia.

Vierailija

Ja mikä on liikaa???

On se nyt mukavampi kun äiti on vähän pehmeä ja pyöreä kun että on karsee luuviulu.

Ja oottekos ikinä tavanneet mukavaa leppoista luuviulua?...en minäkään. Suurimaks osakas rakastaa vaan itteään ja peilikuvaansa. Lihavat on lepposia:)

Lainaus:

Kyllä on naurettavaa... Miksi lihottaa itsensä raskausaikana?!? Voi luoja.

Mulla kanssa on kokemusta tässä asiassa ihan liikakin... Itse ensimmäiseltä tuli 23kg ja toiselta 12kg. Ekasta jäi 10kg joista 8kg lähti vuoden sisällä, toisesta jäi 6kg ja vajaassa vuodessa kaikki. Itse olen aina ollut syömishäiriöinen. Toisena päivänä syön tosi paljon ja toisena päivänä ei pysty syömään paljoakaan, ettei oksentaisi. Mutta samakai se saakeli on painaako sitä hetken elämästään vähän liikaa!?

Mulla ekalla tuli maitoa melkein vuoden. Toiselta ei tullut maitoa kuin 4kk. Ja toisella yritin syödä ruokaa enkä herkkuja. Minulla ainakin imetykseen auttoivat raskausajan kilot. Se on ihan selvä homma!

Ja juuri loppuvuonna veli sai tytön, jonka äiti on anorektikko. Menivät neuvolassa samomaan neljännellä raskauskuulla, että miksi on tullut painoa 3kg/kk, niin päättipä neiti lauhduttaa loppu raskauden. Painoa tuli koko aikana yhteensä 4kg ja nyt on taas kuin lanka... Ja vauva oli kooltaan keskonen vaikka syntyi 39+ viikolla. Onneksi nyt on vauva kasvanut hurjaa kyytiä mutta en edelleenkään voi äitiä ymmärtää...

Ei äiti voi lastaan jouduttaa hengenvaaraan, että itse näyttäisi hyvältä! Ei semmoinen äiti voi rakastaa kuin itseään...

Vierailija

Lainaus:

Juuri tuon takia en lihota itseäni myöskään raskausaikana, koska mene ilo vauva-ajastakin, kun on karseannäköinen läskikasa.

Vierailija

mulle tuli raskaudessa melkein 20 kiloa. jälkitarkastuksessa oli vielä reilusti kymmenen, mutta puoleen vuoteen mennessä kaikki olivat salakavalasti häipyneet. itse kyllä ihmettelen, koska karkit yms. herkut kuului päivittäiseen ruokavalioon... en edes harkinnut laihdutusta imetysaikana. kyllä sitä taas ehtii.

Vierailija

TIiä mistä ne kilot, kai söin liikaa tai sitten en, mutta raskauden aikana kiloja tuli 15. Nyt puntari on rikki, mutta luullakseni noin 8-10 on vielä visusti tallella. Housukoko ennen raskautta oli 34, nyt mitkään vanhat farkut ei mahdu päälle ja kuljen edelleen äippäfarkuissa ja trikoissa :( Ottaa kertakaikkiaan päästä. Viikonloppuna olis juhlia, hameet ei mene päälle ku perse on niin levennyt! Synnytyksestä on 4 viikkoa...

Joku mekko ehkä saattaa mennä. Uskon kuitenkin että imetys pudottaa kilot... Olo on kuitenkin melko masentunut nmäiden kilojen takia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat