Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ja mihin teillä tuli lapsivedet?

Vierailija

Meillä on uusi hieno sänky ja minä olen viimeisilläni raskaana. Mietin tässä, miten lapsivedet yleensä menevät - tuleeko kaikki räjähtäen keskellä yötä vai jotenkin niin, että sen pystyy ennakoimaan eli hipsimään pois uudesta sängystä ennen tulvaa? Jotenkin kai sänky pitäisi suojata, jotta ei heti mene piloille...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Olin siis putsaamassa tuuletinta siinä yläpuolella niin sinne lorahti. Oltiin keittiöllä vaan kaikki ihan hiljaa ja otettiin kasvisvaihtoehto itselle...

Vierailija

Lainaus:

Ja kun synnärille oltiin matkalla niin istuin ikean sinisessä kassissa jossa oli pyyheliina ettei auton penkille tuu sotkua jos vedet tulee...

Pystyn kuvittelemaan sieluni silmillä! Ja hinta vaan viiskyt senttiä...

Vierailija

maksaessani imetysliivejä. Hetkeä aikasemmin, kun tulin sovituskopista sovittamasta näitä liivejä tuumasin ääneen ukolleni, että nytpä se napero voiski jo syntyä, kun viimeinenkin hankinta oli hoidettu ja raskausviikot täynnä. Onneksi minulla oli pitkä, nilkkoihin asti ulottuva musta villakangastakki, niin ei tarvinu hävetä läpimärkiä housujani. Pikainen tarkistus kauppakeskuksen vessassa, ettei vesi ollut vihreää ja ei kun kiireesti kotoa hakemaan tavarat ja sairaalaan. Tosin, vasta neljäntenä päivänä veden menosta lapsi syntyi, koska supistukset ei alkanu ja tipalla sitten jouduttiin käynnisteleen.

Vierailija

Kyllä kai useammilla se synnytys alkaa supistuksilla, joten ei suurta pelkoa patjasta.

Sitä muovifroteeta kantsii ostaa. Mulla valui aluksi rinnatkin niin paljon maitoa, että sillä suojasi petaria hyvin.

Vierailija

rakastelun päätteeksi meni lapsivedet ja aikamoisen sotkun saimme aikaan.

Toisessa raskaudessa lapsivedet menivät vasta sairaalassa, sairaalansänkyyn

Vierailija

En tiedä ketään kellä olisi tullut vedet sänkyyn. Itsellänikin kalvot puhkaistu sairaalassa.

Paitsi yhden, jolla istukka repesi ja tuli verta holahtamalla. Mutta silloin on kyllä muut asiat mielessä kuin patja, kun ambulanssilla vaan sairaalaan.

Vierailija

Mä heräsin yöllä "naksahdukseen", säikähdin niin että nousin heti istuma-asentoon, niin johan lorahti.... sit nousin seisomaan lattialle ja vedin tyynyn äkkiä jalkojenväliin. Mulla ainakin sitä tuli tosi reilusti.

Vierailija

ja toisen kerran samate sairaalassa mutta sängyn viereen lattialle, kuului naps ja tiesin nousta äkkiä pois.

Jos tulee kesken unien, sänky kyllä kastuu, laita muovi alle...

Vierailija

kerralla synnärin tutkimuspöydälle kun mua tutkittiin missä mennään. Toisella kerralla synnytyssalissa tunsin että jotain puskee ulos ("lapsivesi-ilmapallo") ja lapsivedet saatin nätisti "kaarimaljaan" kun puhkaistiin.

Minä kans pelkäsin että sänky tai sohva menee pilalle jos vedet ryöpsähtää kerralla, mutta anoppi (vakuutusyhtiössä töisssä) lohdutti että kotivakuutuksemme korvaa kyllä jos niin käy. Muovitettua froteeta ja pyyheliina käytin sängyssä (se frotee on tosi hiostava, pyyhe vähän auttaa siihen).

Ja kun synnärille oltiin matkalla niin istuin ikean sinisessä kassissa jossa oli pyyheliina ettei auton penkille tuu sotkua jos vedet tulee...

Vierailija

Sänkyyn poksahtaminen ei siis ole välttämättä niin väistämätöntä kuin luulin. Mutta taidan silti suojata sängyn jollain muovilla ja pyyhkeillä - ihan jo oman mielenrauhani takia.

ap

Vierailija

Taitaa olla aika harvinaista että lurahtavat teatraalisesti keralla sänkyyn niin kun leffoissa aina käy.

Mutta jos haluat olla varma että sänky ei mene pilalle, laita sinne muovitettua froteeta alle. Samaista froteeta voit sitten jatkokäyttää vauvalle sänkyyn.

Vierailija

aivan yllättäen, ei mitään oireilua.. Sohvalla makasin ja katselin huomenta suomea, sitten tuntui kun pissa olisi lorahtanut housuun.. Ensin tuli ehkäpä desi ja loput vessanpyttyyn, joten kauheeta sotkua ei onneksi tullut :)

Kannattaa suojata sänky, ettei heti uutena sotkeennu. Laita esim roskasäkki lakanan alle, kai sekin vähän suojaa. Yöllä jos vedet menee, niin tuskin heti hoksaat juosta vessaan :)

Onnea synnytykseen :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat