Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman asunnon osto edessä -kannattaako ostaa kerrostalo -asuntoa?

Vierailija

Asumme nyt asossa(rivari) ja oman ostamista kovasti mietimme. Muutamassa rivitalo-asunnon esittelyssä olemmekin käyneet ja olisihan se ihanaa asua niin.

Asunnot, joissa olemme käyneet ovat kunnoltaan muutoin ok, mutta kodinkoneet vanhoja ja tapetit repeilleet ja pesuhuoneet hiukan kuluneet.

Mikäli hyvä pohjaisesta rivarista haluaisi loistokodin, remppaa pitäisi hiukan tehdä. Ongelmana olisikin, ettemme asunnon ostamisen jälkeen remppaa pystyisi tekemään, maksukykymme olisi täynnä. Ja hienommat rivarit taas olisivat meille jo liian kalliita ( joissa rempata ei tarvitsisi).

Löysimme sitten yhden kerrostalo-asunnon, (v-75) joka olisi mielestämme todella siisti. Keittiö rempattu, pesutilat samoin ja sauna ei hieno, mutta siisti. Lattiat parkettia ja parveke lasitettu. Että mikäkö mättää? Se, että se on kerrostalossa. Taloyhtiössäkin asiat ok, ikkunat uusittu jne.

Ja asuisimme vielä todella paljon halvemmalla siinä kerrostalossa, kuin tässä asossa, mikäli se meille "kelpaisi".

Mielipiteitä!

Kommentit (7)

Vierailija

ja ollaan TODELLA tyytyväisiä. Me emme kyllä viihtyneet siellä rivarissa, vaikka puutarhatöistä tykkäänkin. Kävimme aluksi katsomassa myytäviä rivareita (80-luvun tunkkaisia koppeja korvesta) mutta sitten löysimme ihanan kerrostaloasunnon hyvältä paikalta. Olemme viihtyneet erinomaisesti emmekä todellakaan ole kaivanneet takaisin rivariin. Lapsille on turvallinen piha kerrostalossamme ja parveketta on helpompi hoitaa kuin sitä pikkuista rivitalonpihaplänttiä (jossa viihtyi ehkä 1-vuotias. Sitä isommat laajensivat jo reviiriään huomattavasti pidemmälle).

Vierailija

Jos teillä ei ole juuri tällä hetkellä alle 5-vuotiaita lapsia, niin sitten ei ehkä. Muuten kyllä. Rivarissa on kivaa se, että ulos pääsee leikkimään helpommin. Jos oma piha on aidattu, niin pienemmänkin voi päästää hetkeksi ulos jo kirmaamaan ennen kuin itse pääsee perässä.

Vaan, onhan ihmiset asuneet maailman sivu kerrostaloissa lasten kanssa.

Jos olette vasta suunnittelemassa lasten hankintaa, niin sittenkin vaan muuttakaa. Saahan tuon myytyä jos alkaa tuntua hankalalta se ulosmeno.

Mun mielestä ei kannata ottaa koskaan niin isoa lainaa, että on ihan maksukykynsä äärirajoilla. Ostakaa se kerrostaloasunto ja asukaa siinä muutama vuosi ja muuttakaa sitten rivariin.

Vierailija

ihan oikeasti jonkun konkreettisen asian takia vai ideana?

me asutaan kerrostalossa ja tykätään tästä. "oma" piha on käytössä joka päivä, meillä on suuri puistomainen korttelipiha jossa näin talvella on lasten käytettävissä monta erikokoista pulkkamäkeä eikä pelkoa autotielle laskemisesta. kesällä pihassa on oma jalkapallokenttä ja kolme (!) leikkipuistoa, laajat nurmikentät, puita, kukkia, mummoille (ja muillekin mutta mummot niitä suosii) keinuja ainakin 4 kpl. en tunne ketään omakotitalossa asuvaa, jolla olisi näin suuri piha, plus meillä tulee vielä leikkikaverit ja sen pihan hoito ihan bonuksena kaupan päälle.

parvekkeelle saa laitettua sen verran isututuksia että saa upottaa sormensa multaan. nikkaroitavaa ja rempattavaa löytyy asunnosta mun makuun ihan tarpeeksi (minä olen perheemme nikkari), senkään puolesta emme kaipaa omaa taloa. taloyhtiössä on käytettävissä suurehko puutyötila, jos omasta asunnosta loppuu tila jonkun isomman projektin kanssa.

taloyhtiön pesutuvalla on maksutta käytössä uudehko pesukone ja mankeli, pyykki kuivuu kuivaushuoneessa poissa elämisen tieltä.

käytännössä omalta pihalta (taloyhtiön liikehuoneistoista) löytyy posti, r-kioski, pizza-paikka ja ruokakauppa sekä videovuokraamo. lisäksi kaupungin keskustaan on vartin kävelymatka tai jos ei jaksa kävellä niin busseja menee 10 minuutin välein.

no, ap tuskin on meidän taloihin muuttamassa, eli lopetan manospuheeni. halusin vain omasta puolestani ilmaista, että kerrostalossa asuminen ei ole mitään täydellistä helvettiä, vaan siinä voi olla omat positiiviset puolensa.

Vierailija

Jos taas kerrostalossa on vain "mummoja", niin sitten muutto ei ole parannus. On aivan ihanaa, jos lapset saavat kavereita samasta rapusta. Silloin jo 5-vuotiaat voivat itsekseen juosta kavereiden luokse leikkimään.

Vierailija

Eikös se ole ihan sama, missä asuu, kunhan itse viihtyy. Minä voisin hyvin asua vaikka missä (oktalo, rivari tai kerrostalo), kunhan itse asunto on just mun makuun. Ja itseasiassa kuulun niihin ihmisin, jotka asuvat mieluummin ihanassa asunnossa, joka on liian pieni/halpa kuin isossa rötiskössä.

Uusimmat

Suosituimmat