Keskivaikea-masennus diagnoosi 8v. sitten/ ikuisesti masennusta sairastavako papereiden mukaan?

Vierailija

Olin nuorena ahdistunut monesta eri syystä. Otin kerran lääkkeitä liikaa ja minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus. Masennuslääkkeitä en kuitenkaan ole syönyt kuin ehkä muutaman kuukauden. Asiani selvisivät ja "masennus" katosi. En ole käynyt asian tiimoilta prykologin juttusilla. Nyt mietinkin, että olenko ikuisesti diagnosoitu keskivaikean masennuksen sairastajaksi, vaikken ole ollut masentunut tapauksen jälkeen? Mielialaongelmia minulla ei ole ollut enää koskaan tuon jälkeen...Enkä siis todellakaan käytä mitään panadolia vahvempaa:) Alkoi vain mietityttää, miten käytännössä tuollainen diagnoosi minua seuraa, vai seuraako mitenkään?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ollut myös keskivaikea masennus. Menin lääkäriin (yksityinen) väsymyksen takia ja tyhmänä mainitsin minulla olleen masennusta. Välittömästi tuli diagnoosi: masennus. "MINÄ vedän tällaista ryhmää masentuneille. Voisit tulla siihen..." sanoi lääkäri sitten. Uskomatonta touhua.

Vierailija

-aiemmat sairauskertomukset kyseisestä samasta hoitopaikasta

-aiemmat sairauskertomukset, jotka olet antanut lähettää sinne

-aiemmat sairauskertomukset jotka näkyy siellä sähköisenä

Vierailija

ja menet jonnekin missä sinua ei tunneta viimeisten vuosien ajalta, niin totta kai kysytään että vieläkö olet masentunut, mutta siihen voi vastata, että ei.

Vierailija

koska kukaan ei ole minulta missään yhteydessä mitään kysynyt...Taisin kyllä raskausaikana sanoa, että joskus on ollut masennusta, mutta ei enää. Siitäkään ei ole kyselty yhtään mitään! Tai sitten täällä merkitsee jotain myös se, miten vanhoista asioista on kysymys.

Ap

Vierailija

Minä menin tk-lääkärin kautta lähetteellä mielenterveystoimistoon, joka on meillä samassa järjestelmässä tk:n kanssa. Eli siis terveyskeskuksessa tiedetään tasan tarkkaan masennuksestani.

Yksityisellä ja sairaalassa eivät siis tiedä mitään, mutta kyllä ennen synnytystä kysellään kaikenlaista mm. masennuksesta.

terv. 4

Vierailija

Minulla oli keskivaikea masennus 6 v. sitten ja aina kun käyn valittamassa esim. väsymystä tk:ssa, vedetään masennus esiin. Eli tutkimukset voi unohtaa, minä olen masentunut. Se ottaa päähän.

Äitiysneuvolassa masennusdiagnoosin saanutta seurataan hyvin tarkasti, koska riski sairastua masennukseen odotuksen aikana ja synnytyksen jälkeen on suuri. Siitä en ole oikeastaan pahoillani, vaikkakin alkuraskauden väsymys liitettiin taas masennukseen. Vaikka en ollut masentunut.

Toisaalta on hyvä, että masennusta seurataan ja saan luultavasti nopeammin apua mahdollisesssa akuutissa vaiheessa. Mutta jotenkin terveen ihmisen kyttääminen yhteiskunnan puolelta on ikävää. Ehkä tässäkin on joku aikaraja? Epäilen tosin.

Vierailija

masennuksesta. Joko se on niin vanha juttu, tai sitten se ei näy missään. Mutta mietityttää silti, vaikuttaako tuollainen diagnoosi vielä joskus johonkin, vaikka ongelmia ei ole...

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat