Rytmihäiriö ja synnytys

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oisin kyselly miten muilla, joilla on todettu rytmihäiriöitä, on synnytys sujunut? Vai onko ne mitenkään liittynyt toisiinsa siinä kohtaa?

Itselläni on aika hurjia lukemia välillä, kun niin kovasti lyö "yli" ja ajattelin kun se tuntuu muutenkin vievän voimat, niin mites synnytyksessä? Lääkitystä mulla ei ole koska olen menossa synnytyksen jälkeen operaatioon sen kanssa...

Ja vaikuttaako synnytyksessä käytettävät lääkkeet jotenkin asian kanssa, tai niiden saatavuuteen? Että voiko esim. puudutusaineet jotenki reagoida rytmihäiriön kanssa tai saako niitä edes käyttää?

Kyllähän nämä jutut siällä synnärillä viimestää selviää ku mennää, mut tulinpahan ajatelleeks asiaa ja ajattelin kysästä, oisko joku jo selvillä :)

Kiitos etukäteen vastauksista!

Marlene ja nappula rv 38+4

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla seurannat ja kardiologi toivonu jopa sydänseurantaa synnytyksen aikana. Kiellettyjä lääkkeitä on, enpä ole tosin paljon lääkkeitä synnytyksessä tarvinnu. Ja sydänseurantaa ei ole synnytyksessä laitettu minun pyynnöstä ja hyvin on menny=) Eli ei lopputuloksessa ei ole paljon vaivaa ollut

Vierailija

...eli haulla ehka loytyy lisaa. Riippuu tosi paljon varmasti siita minkalainen rytmihairio sulla on. Jos se on vain ns. vaaraton rytmihairio (esim. ajoittainen sinustakykardia tai tuntemuksia etta sydan "missaa" lyonnin) ja sydan on sinansa terve, ei yleensa ole mitaan ongelmaa. Itsellani on ylimaarainen johtorata sydamessa josta seuraa juuri noita sinustakykardioita ja "muljahteluja", seka jonkinlainen sydanblokki (nakyy EKG:ssa, ei vaaraa sinansa mutta voi merkata etta vanhempana tarvitsen tahdistimen), eika kahdessa synnytyksessa ole ollut mitaan ongelmia taman asian suhteen. Olen saanut epiduraalin kummassakin. Toisaalta jos sinulla on joku vakavampi rytmihairio niin olet varmasti kardiologin ja/tai aitipolin seurannassa (?), eli he osaavat varmasti antaa parhaiten juuri sinun tapaukseesi sopivat neuvot.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat