Voiko ex-päihteidenkäyttäjä opiskella sairaanhoitajaksi/lähihoitajaksi?

Vierailija

Olen yli kolmekymppinen ja nuorena käytin paljon alkoholia, poltin pilveä ja kokeilin ekstaasia. Villeistä vuosista on jo kauan, yli kymmenen vuotta. Tajusin ihan itse lopettaa enkä ole ollut varsinaisesti riippuvainen mistään, paitsi tupakasta, ja senkin lopetin kahdeksan vuotta sitten.

Koulutussivuilla sanotaan, ettei ala sovi huumeidenkäyttäjälle tai alkoholin ongelmakäyttäjälle. Tarkoitetaanko sillä nykyhetkeä vai voiko menneisyydessä olla tällaisia hurjiakin kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija

eikä se ole edellytys alalle!

Mutta jossain määrin tasapainoinen olisi tietysti hyvä olla.. Minusta aika paljon sinusta kertoo jo se, että kykenet harkitsemaan, sovellutko alalle!

Hakemus vetämään vaan!

t sh

Vierailija

Ei kuitenkaan kannata lähteä kouluun terapioimaan itseään. Tarkoitan tällä sitä, että asiat pitää olla käsitelty, ennen kuin pystyy käsittelemään asioita oman itsensä kanssa. Koulussa tulisi kuitenkin paljon asiaa joka liippaa omaa elämääsi.

Monesti parhaimmat päihdehuollon työntekijät ovat itse entisiä käyttäjiä. Siinä on yhdistetty teoria käytäntöön. Sulla on kokemusta siitä miten pääsee eroon päihteistä ja kuinka vaikeaa se on. Ei muuta kuin kouluun!

Vierailija

niin hoitoalalle ei kannata lähteä opiskelemaan ennen kuin ongelmista on kulunut kolme vuotta. Se on siis ihan opiskeluissa jaksamisen takia. Jos ongelmia ei ole ollut noin pitkään aikaan, niin ole huoletta!

Vierailija

Olen nelosen kanssa ihan samaa mieltä, mutta eipä tehtyä enää tekemättömäksi saa. Opikseni olen kyllä ottanut, liiankin kanssa. Olen ruoskinut itseäni aika rankasti tyhmyydestäni.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat