Kuntoilijat huomio

Vierailija

Jos käyn 30 minuutin reippaalla kävelylenkillä joka päivä, kiinteydynkö, kasvaako kunto? Maasto vaihtelevaa, yksi pitkä nousu mäelle. Matkaa on ehkä 3.5km. Kävelen niin kovaa kun pystyn, en suuremmin kyllä hengästy. Venyttelen kotiin päästyäni. Nyt kolmena päivänä tehnyt tuon lenkin, ja pakara- sekä reisilihaksissa tuntuu :)



Jelppiä.. Onko tuosta apua? Laihtua ei tarvitse, olen 165cm ja 53kg. Tahtoisin hieman lihasta, kiinteämmän pepun jne.



Kiitos :)

Kommentit (7)

Vierailija

Mikset ota vähän juoksuksi, jos kävely on helppoa. Mutta jos pakaroissa tuntuu, niin onhan sun lihakset jo noistakin lenkeistä rasittuneet. Voisithan sä kokeilla intervallia, tai teet sellasta lenkkiä missä voit vaikka joka viiden minsan välein tehdä sarjan askelkyykkyjä tai punnerruksia, ja sitten lähdet siitä sitten kävelemään 2 minuuttia, juokset yhden minsan, kävelet kaksi, ja pysähdyt taas ja teet jotain kyykkyjä. Olis tehokkaampaa.

Vierailija

Pitääkin kokeilla jos vähän juoksisi. Olen vaan aina inhonnut juoksemista, ja kaikkea turhan "sporttista". Mielummin tarvon marjametsässä tai kävelen viisi tuntia luonnossa muuten vaan.



Lihaksissa tosiaan hieman tuntuu, tänään venytellessä etenkin huomasi etureisissä ja pepussa. Joten kyllähän siellä jotain tapahtuu.



Kiitos vastauksista. Lisääkin vinkkejä saa antaa :)

Vierailija

Taannoin tykkäsin kyllä käydä salilla, mutta ei meillä täällä maalla ole punttista. Mutta pitää miehen käsipainoilla nostella. En todellakaan tahdo vähäisiä rasvakerroksiani polttaa, mutta lihasta saisi vähän tulla, pyllyä tahtoisin isommaksi ja reisiinkin olisi kiva saada muotoa.



Kiitos teille vinkeistä, pitää noita kyykkyjä sun muita alkaa tekemään.

Ap

Vierailija

niin painu punttikselle.

Kotonakin voi tehdä askelkyykkyjä ja kyykkyjä. Vielä parempi jos otat käsipainot käsiin kun kyykkäät.

Aerobinen liikunta lähinnä laihduttaa, joskin myös kiinteyttää.

Lihasta saa puntteja nostelemalla.

Vierailija

Eli pimeä tulee ennenkuin kerkiän pidemmälle lenkille. Miehen töistätulon jälkeen lähden heti, mutta tänäänkin oli jo tosi hämärää klo 17 kun tulin lenkiltä. No kai se pitää ostaa otsalamppu.. Ja pikaiseenhan nämä päivät tästä valoistuvat.



Kommentteja??

Vierailija

Taidat olla kuitenkin aika hyväkuntoinen jos ei edes hengästytä, matkan pidentäminen voisi tehdä hyvää? Esim. tunnin lenkki? Oletko kokeillut juosta?

Vierailija

raskailla lihaskuntoliikkeillä. Tee lenkin jälkeen askelkyykkyjä ja ylävartalolle esimerkiksi punnerruksia, leuanvetoja ja ojentajadippejä.



Lenkkeily parantaa aerobista kuntoa ja ohentaa rasvakerrosta, jolloin olemassa olevien lihasten erottuvuus kasvaa eli optisesti "saat lihasta" ainakin pohkeisiin ja reisiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat