Minkälainen lyöminen on lapsen törkeää pahoinpitelyä?

Vierailija

Onko esim. potkiminen, tukan repiminen niin että jää hiustuppoja käteen, lyöminen päähän niin että taju menee hetkeksi, selän päällä pomppiminen, remmin solkipäällä läimiminen ympäri vartaloa?

Koin tällaista lapsena ja olen kauhean katkera. Voiko vanhempiaan vastaan nostaa enää syytettä?

Kommentit (6)

Vierailija

Minusta noita lapsiin kohdistuvien rikosten vanhenemisjuttuja on vähän muutettu, koska lapsi saattaa tajuta jutut vasta vanhempana, niin että ota selvää.

Vierailija

surullinen. Hanki ap ainakin itsellesi apua, vanhempiesi kanssa ei varmaan kannata tuota nyt puida. Ja voithan ottaa selvää noista vanhenemisajoista, ja keskustella vaikka asiantuntijan kanssa, kannattaako asiaa ottaa esille oikeudessa.

Mutta voimia sinulle, vanhempasi ovat tehneet väärin sinua kohtaan. Uhri ei ole koskaan syyllinen väkivaltaan.

Vierailija

Vanhempieni kanssa ei voi asiasta puhua, koska he ovat sitä mieltä että olin ansainnut lyömiset. Olin kuulemma ylimielinen, hemmoteltu ja kiittämätön lapsi, jonka kanssa joka ikisellä vanhemmalla olisi mennyt hermot kanssani, koska olin niin mahdoton. Vauvanakin kuulemma itkin jatkuvasti, enkä antanut äidin mennä vessaankaan yksin.

Ap

Vierailija

törkeää pahoinpitelyä. Voi kuitenkin olla että tapaus on vanhentunut, en tiedä. Lasten kuritus kiellettiin laissa kait joskus 80-luvulla, viisaammat tietävät paremmin.

Yritä päästä jotenkin katkeruudestasi eroon. Voisitko ottaa yhteyttä johonkin ammattihenkilöön, jonka kanssa kävisit tämän asian läpi, jos keskustelu omien vanhempien kanssa ei tule kysymykseen, tai´ottaa yhteyttä tukinaiseen tai johonkin vastaavaan. Katkeruudella et kuitenkaan mitään asialle voi tehdä, pilaat vain omaa elämääsi. Nyt katse tulevaisuuteen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat