haluan lopettaa masennuslääkkeen käytön mutta..

Vierailija

..pelkään luisuvani takaisin masennukseen.

synn. jälkeisestä masennuksesta kyse. olin tosi pohjalla masennukseni kanssa, mutta lääke ja keskusteluapu nostivat hyvin takaisin pinnalle. olen voinut hyvin monta kuukautta ja ajattelin että mulla on taas maata tukevasti jalkojen alla, ja voin lopettaa lääkkeen.

lääkeenä mulla on mirtazapin, olen muutaman viikon syönyt puolikasta annosta lääkärin luvalla. olen saanut muutaman raivarin, ja tänään ratkesin ihan totaalisesti, itkin ja hulluilin (hulluiluun on ihan validi syy, reaktio kuitenkin oli täysin ylimitoitettu).

haluan lopettaa lääkkeen sen lihottavan vaikutuksen takia. olen aina ollut hoikka, ja nyt pulleampana olen tajunnut miten suuri osa mun minäkuvaa yms. se hoikkuus on. tuijotan joka päivä vartaloani peilistä, puristelen ja tunnustelen mahaani sormilla lähes jatkuvasti. tunnen tarvetta selitellä ulkomuotoani muille ihmisille, tunnen oloni tosi kurjaksi itseäni laihempien ihmisten seurassa. ajattelen ruokaa ja laihduttamista koko ajan, ja mulla on koko ajan nälkä.

nyt kun olen ollut vähemmällä lääkityksellä olen laihtunut puoli kiloa viikossa, ruoka ei pyöri mielessä enkä halua koko ajan massuttaa jotakin. olen ollut tosi iloinen ja tyytyväinen. ..paitsi nyt jos mun kuitenkin täytyy vielä syödä tuota lääkettä. muita masennuslääkkeitä en voi syödä koska imetän. eipähän laihduttaminenkaan sovi yhteen imetyksen kanssa, mutta olen ymmärtänyt että maltillinen painonpudotus (esim. tuo puoli kiloa viikossa) ei ole pahaksi.

sanokaa nyt jotain.

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat