Miksei Helsingin päiväkodeissa ole

Vierailija

käsidesiä? Kyseessä on kuitenkin laitosmaiset olosuhteet ja kovan infektioriskin ympäristö! Muutimme juuri kaupunkiin, ja yllätyin, kun käsien desingiointiin ei olekaan mahdollisuutta, ellei itse osta taskuun omaa pulloa.

Sairastuttiin samantien viikon kuumetautiin ja samantien toinen perään, kun lapsi aloitti päivähoidon.

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

käsidesiä? Kyseessä on kuitenkin laitosmaiset olosuhteet ja kovan infektioriskin ympäristö! Muutimme juuri kaupunkiin, ja yllätyin, kun käsien desingiointiin ei olekaan mahdollisuutta, ellei itse osta taskuun omaa pulloa.

Sairastuttiin samantien viikon kuumetautiin ja samantien toinen perään, kun lapsi aloitti päivähoidon.

Vierailija

viruksistakin, ihan fysikaalisesti, perustuen liuotinominaisuuteen. Osa bakteereista ja viruksista on sillekin resistenttejä, mutta aika pieni osa kuitenkin.

Ilman muuta kannattaa käyttää sekä käsidesiä että perinteistä käsipesua, mutta vain toisen käyttäminen on aina huonompi vaihtoehto kuin molempien käyttäminen.

Lainaus:

Esim. noro-virusta. Käsien pesu saippualla ja vedellä + HUOLELLINEN kuivaus on parempi kuin käsidesi. Mä käytän töissäni molempia, siis pesen kädet, kuivaan ja laitan käsidesin.

Vierailija

Esim. noro-virusta. Käsien pesu saippualla ja vedellä + HUOLELLINEN kuivaus on parempi kuin käsidesi. Mä käytän töissäni molempia, siis pesen kädet, kuivaan ja laitan käsidesin.

Vierailija

Nykyisin ainakin meillä, ei tosin helsingissä, on hygieniaohjeet, joissa suositellaan käsidesin käyttöä, ainakin epidemioiden yhteydessä. Meidän pk:ssa käsidesiä käytetään jokaisen ruokailun yhteydessä ja me hoitajat vielä useammin.

Vierailija

pielessä ei ollut, mutta ehkä kysymällä löytyy.

t. ap

Lainaus:

No on meillä ainaki. ootko varma ettei ole

Varmaan kaikissa luulis olevan

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat