Lapsen kakkaamisongelmat

Vierailija

Lapsi 4vee on jonkin aikaa vältellyt kakkaamista, ensin kylässä nyt myös kotona. Ei ole ummetusta, vaan lapsi kuulemma pelkää pönttöä. Pissalla käy kyllä pöntöllä. Potalle ei suostu ja pöntöllä pienentäjä käytössä. Kakkaamisen välttelystä seuraa se, että lapsi juoksee 10-20 kertaa päivässä vessassa tekemässä pikku nokareen tai välillä ehtii tulla housuun. Äiti ei saa auttaa vaan haluaa pyyhkiä itse. Mitä tässä voi oikein tehdä? Äidillä alkaa mennä hermot...

Kommentit (4)

Vierailija

Ajattelin vaan että osaisiko tuonikäinen lapsi yhtään kertoa mitä pelkää? Vai tuleeko siitä kyselystäkin jo ahdistava olo?

Vierailija

meidän neiti pian 5 wee ei ole edes suostunut pytylle/potalle kakkalle, vaan asia on hoidettu aina vaippaan. Pissalla on käynyt pytyllä jo pari vuotta. Kaikki olen kokeillut uhkailusta lahjontaan, mutta ei. Raivokohtaus on vain ollut tuloksena. Meillä kyllä on ollut ummetusta johon olen ajoittain tarpeen mukaan käyttänyt Movicolia eli monet kakat on tehty itkun kanssa. Arvaa olenko mä kypsä!!! Antaisin vaikka mitä kun tämä asia hoituisi. Nyt tuntuu, ettei voi kun olla hiljaa ja odottaa aikaa parempaa... Vaikea on pytylle pakottaa.

Vierailija

Meillä tilanne sikäli eri, että lapsi on käynyt pöntöllä ongelmitta jo useamman vuoden. Nyt jokin on vikana, mutta en vaan keksi mikä

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat