Alkuraskauden verenvuoto, apua.

Vierailija

Kenelle muulle vain sanoisin, että rauhoitu ja odota vain, mutta itseä on vaikea vakuuttaa.

Tällainen tilanne: 1,5v yrityksen ja yhden keskenmenon jälkeen raskaus rv 5+2 (alkio vastannee rv 4+2 pitkän kierron takia) ja tänään tuli pyyhkiessä pikkuisen, todella vähän ruskeaa. Se on nyt loppunut, tai ainakaan ei ole moneen tuntiin tullut yhtääv lisää. Laskeskelin, että nyt olisi kuukautisten aika, jos ovis oli kp 24-25 (kp23 ovisplussa). Särkyjä on jonkun verran, saman verran kuin muinakin päivinä. Lämmöt korkealla, testissä vahva plussa. Nännit kipeät, väsyttää rankasti.

Viime raskaus päättyi alkaen ensin niukalla mutta kirkkaan verisellä vuodolla, ja seuraavana päivänä jo vuoti runsaasti ulos. Mielestäni tämä raskaus on tuntunut "oikealta" ja plussa on ollut tosi hyvä ja vahva.

Tahtoisin oikeastaan positiivisia kokemuksia, joissa tuhruvuoto on päättynyt onnellisesti. :) Tiedän, ettei niin välttämättä käy, mutta tahtoisin rauhoittua, jotta kestän varhaisultraan asti.

Kommentit (13)

Vierailija

Asiaan et itse pysty vaikuttamaan. Molemmissa raskauksissani pariinkin otteeseen alussa niukkaa ruskeaa/vaaleanpunaista/punaistakin vuotoa, ei edes oletettujen kuukautisten aikana ja raskaudet täysiaikaisia ja lapset terveitä.

Vierailija

Eli kolme ekaa raskautta meni hienosti ilman mitään yllättävää ja tuloksena terveet vauvat. Neljäs raskaus alkoi valemenkoilla, ei koskenut, ei särkenyt, tulipa vaan kolme päivää vuotoa. Tämä raskaus meni kuitenkin kesken rv 14, sikiö oli kuollut jo rv 9. Viides raskaus alkoi sitten myös verenvuodolla, samoilla viikoilla kuin sinullakin. Oli hysteerinen huolesta, etenkin kun plussakin vahvistui testeissä tosi hitaasti. Koski myös vatsaa ja selkeää. Tuloksena kuitenkin täysin loppuun mennyt raskaus (vauva syntyi rv 40+6!) ja terve vauva.

Ymmärrän huolesi ja ahdistuksesi, se on hirvittävä. Yritä jaksaa ja toivon sydämestäni, että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

Vierailija

Lainaus:

Onnistuneissa raskauksissa ei vuotanut tippaakaan, kahdessa keskenmenossa vuosi ja meni kesken molemmat. Toinen 15+5 ja toinen 10+2.

Mulla kolme raskautta ja kolme tervettä lasta. Kahdesta ensimmäisestä ei ollut mitään vuotoja, kolmannesta vuoto alkoi kuukautisten aikaan. Ensin tuli rusehtavaa vuotoa, sitten hiukan enemän kirkasta. Tätä kesti pari päivää. Vuotoa tuli taas muutaman viikon päästä ja seuraavan kerran rv 10. Olin silloin neuvolassa ja sydänääniä ei kuultu. Hermot ei kestäneet enää ja painuin samantein yksityiselle ultraan, missä näkyi reipas pojanalku. Istukka oli kohdusuun päällä, mistä vuoto todennäköisesti johtui. Vuotoa tuli vielä pari kertaa, mutta loppui niskapoimu-ultraan mennessä. Nyt on reipas 1,5-vuotias nassikka.

Toivottavasti vuoto ei ala uudestaan ja saat nauttia raskaudesta!

Vierailija

löytyy. Kahdessa raskaudessa olen vuotanut verta. Kummallakin kerralla vuoto alkoi muistaakseni rv 5 tai 6. Ensimmäisen kerran vuoto alkoi verensekaisella ruskealla tuhrulla ja tätä jatkui rv 14 lisääntyen loppua kohti jolloin vuosin aika paljon, loppui sitten kuin seinään rv 14. raskaus jatkui normaalisti.

Toisella vuoto kerralla vuoto alkoi kirkkaalla verensyöksyllä, ihan kuin olisi ollut kuukautiset. loppui yhtäkkiä ja sama viikon jälkeen uudestaan. Lisäksi selkään koski "mukavasti". Näitä vuotoja seurasi rv 12 kestänyt ruskea tuhru. Raskaus jatkui normaalisti.

En tiedä syytä noihin verenvuotoihin. Kertaakaan en sitä tutkituttanut, eikä np ultrassa mitään outoa ikinä havaittu.

Vierailija

Mulla hulahti kirkkaanpunaista veristä vuotoa rv 12. Sitä oli niin paljon, että sidekään ei olisi riittänyt. Ja ihan puhdasta verta. Olin täysin varma, että kesken menee. Kuinka ollakaan, ultrassa näkyi elävä, liikkuva vauveli eikä mitään syytä vuodolle löytynyt. Lääkäri antoi ohjeeksi levätä, ottaa iisisti eikä saa nostaa mitään painavampaa esim. 1-v esikoistani. Tätä jatkui noin viikon ja senkin jälkeen vielä ruskeaa tuhrua. Rv 18 ultrassa ei löytynyt mitään syytä vuodolle, mutta epäilivät etistä istukkaa, kuten tässä aiemminkin on jo veikkailtu. Odotus päättyi kuitenkin hienosti: nyt meidän "vauva" on ihana parivuotias.

Toivon, että sinulla käy yhtä hyvin omassa odotuksessasi. Voimia! Tiedän, että hermostuttaa.

Vierailija

Mulla useampi alkuraskauden keskenmeno takana, ja yksi lapsi. Minun keskenmenoni ovat pääasiassa keskeytyneitä, eli eivät ole alkaneet itsestään vuotamaan, joten en osaa selkäsärkyyn sanoa. Mutta jos tuntuu normaaleilta kuukautiskivun tyylisiltä kivuilta, niin pahaa pelkään minäkin!

Mutta! Toivossa on hyvä elää: Jospa siellä onkin ollut kaksi sikiötä, joista toinen mahdollisesti pyrkimässä pihalle.. :P

Vierailija

Pari viikkoa sitten hulahti kunnolla lakanoille vaaleanpunaista vettä/verta, mutta ultrassa näkyi liikkuvainen ihmisalku. Tänään juuri lääkäri tutki paikat ja totes että runsaasti tuleekin, mutta sydänäänet kuitenkin kuului.

Ultrassa näkyi sikiöpussin vieressä varjostuma josta vuoto tulisi ja lääkäri tänään meinas, että voi olla abortoitunut kaksonen. Perjantaina niskapoimu jota ootellaan kovasti.

t: rv 11+5, neljäs siis tulossa

Vierailija

suurinpiirtein kuukautisten alkamispäivän tiennoilla ja siitä noin kuukauden päästä (eli kun toiset kuukautiset ois pitäny tulla) ja lisäksi siinä välillä. Sen verran oli, ettei pikkuhousunsuojalla pärjännyt, mutta ei mitenkään side "uinut". Oireita ei ollut kuin vasta viikolta 6+5. Nekin vähäistä etomista.

Kyseinen raskaus sujui hyvin, lapsi nyt 3½v. En käynyt lääkärissä enkä ultrassa, vaikka tuo viimeisin vuoto oli sen verran myöhään, etttä olisin voinut käydä tarkistaan. Tuota lapsukaista yritettiin 1½ v. Olin ihan varma, että olen mennyt jotenkin rikki, sillä esikoinen sai alkunsa aikanaan ihan heti. Mutta siis ruskeeta vuotoa, vähän jopa ihan normikirkastakin verta. Kaikki meni hyvin.

Vierailija

että kesken meni, koska myös kipuja. Mutta niin vaan pinniksessä tuhisee puolivuotias.

Joten runsaskaan verenvuoto ei välttämättä merkkaa keskenmenoa. Mutta mahdotontahan se on sanoa. Stressaavaa joka tapauksessa tuo vuotelu. Toivotaan parasta!

Vierailija

Olen kyllä tosi huolissani. Viime keskenmenossa alkoi vuoto päivällä, ja se oli vähäistä mutta punaista. Iltaa kohden selkää alkoi jomottaa, ja aamulla hulahti kunnolla verta.

Nyt tuo alkuvuoto on siis erilaista, mutta pelkään pahoin, että selkää on alkanut särkeä.. :/ epäilenpä tämänkin keskeytyvän, mutta minkäs sille mahtaa. Olisi vain niin iso ilo, ja oltaisiin juuri vältetty hoidot.. Niihin oltiin meinattu mennä seuraavasta kierrosta, mutta sitten tulikin tämä plussa. Mutta se loppuukin ehkä näin lyhyeen, voi mikä suru. :/

Kiitos vastauksistanne, koitan vielä tsempata vähän. Kuulisin mielelläni niitä kyllä vielä lisää. Onko kellään vuotanut ja särkenyt selkää, ja silti kaikki ok? :D Alkaa hipoa epätoivoa tämä touhu jo.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat