Tällä hetkellä painoa 64kg, joskus on ollut 93kg.....huhhuh!

Vierailija

Ihanaa, ja kunpa saisin vielä viitisen pois niin hyvä olisi (olen 160cm) En käsitä miten läski olen ollutkaan ja päästänyt itseni siihen jamaan. Ei ikinä enää....

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

ja kiitos kaikille onnittelijoille. Hyvät on fiilikset.

Onnistuin siis ihan perusasioilla jotka on toisaan niitä toivottoman tylsiä ja paljon toitotettuja: ruokailun muuttaminen ja liikunta. Tavallista kotiruokaa, mutta kasvispainotteisempaa, paljon pienempiä annoskokoja (kärvistely kestää vain pari päivää, sitten vatsa jo tottuu) ja liikunnan aloittelu pitkillä leppoisilla kävelylenkeillä. Nyt kuvassa on jumpat ja jopa juoksu.

Koskaan en ole lopettanut täysin herkkujen syömistä, siihen en kykene. Mutta syön niitä kohtuullisemmin (karkit ovat paheeni). Ruuan annoskoko on sen sijaan dramaattisesti pienentynyt.

Ihan langanlaihaksi en edes halua, mutta normaalipainoiseksi kyllä. Olen sitä ehkä jo nippanappa, mutta muutama kilo vielä (ei ole kiirettä) , niin se olisi tavoite.

lapsen kanssa jaksaa kyllä ouhuta eri tavalla, luistella ja käydä pulkkamäessä, mikä itselleni olisi ollut vaikeaa silloin painavimmillani.

Tsemppiä kaikille jotka ovat aloittamassa samaa polkua!

ap

Vierailija

ja mitään ihmekikkaa laihduttamiseen ei ole, se nyt on kyllä tullut todettua. Liikuntaa ja vähemmän syötävää, eli hyvin yksinkertaista. En käynyt painonvartijoissa vaan ihan itse aloin muutoksen. Tuli mitta täyteen.

ap

Vierailija

Saanko kysyä te paljon laihduttaneet, että miksi uskotte nyt onnistuneenne? Varsinkin, jos olette monesti aiemminkin yrittäneet laihduttaa?

Mulla on selkeästi aika voimakkaita psyykkisiä estoja laihtumista estämässä, ja todella vähän aikaa niihin paneutua... Mutta tietysti jos miettii kuinka tärkeää olisi saada tätä painoa pois, niin jostain se aika olisi revittävä.

Mutta kertokaa siis, miksi itse luulette nyt onnistuneenne?

Vierailija

Tosi hieno suoritus!!! Mutta muista että uudesta elämästä tarvii pitää kiinni tai paino alkaa äkkiä nousta takaisin ylös!! Herkutella saa ja pitääkin, mutta nopsaan takaisin ruotuun =).

Been there, done that! Ja raskaudessa repsahti oikein kunnolla joten keväällä alkaakin melkoinen urakka joka tällä kertaa pysyy!!

Vierailija

joka olen vilä 5 kg tota sun lähtöpainoas painavampi ja saman painoinen, että millainen vartalo sulla nyt on? Miten nahka sopeutui laihdutukseen, jäikö esim. maha roikkumaan? ONko sulla lapsia?

Nimim. samaan tähtäävä.

Vierailija

Mä painan nyt 69 kg ja lähtöpaino oli 86 kg. Vähän vähemmän pudotin kuin sinä, mutta oli tässäkin riittävästi, Pituutta mulla 175 cm.

Ja ihan sama juttu, en edes tajunnut kuinka läski olin. Nyt se konkretisoituu kun käy vaatekaappia läpi... hirveitä loimia. Ei enää, ei enää koskaan siihen muottiin.

Pitänee säilyttää jokunen vanha vaate niin motivaatio säilyy :)

Vierailija

joka olen vilä 5 kg tota sun lähtöpainoas painavampi ja saman painoinen, että millainen vartalo sulla nyt on? Miten nahka sopeutui laihdutukseen, jäikö esim. maha roikkumaan? ONko sulla lapsia?

Nimim. samaan tähtäävä.

Vierailija

olen paljon itsevarmempi ja rohkeampi ajamaan omia mielipiteitäni ja asioita. Kumma kyllä miten ulkonäkö voi vaikuttaa sellaisiinkin asioihin (vaikkei missään nimessä pitäisi). Ihan oikeasti tuntuu että olisi uuden elämän kynnyksellä monessakin mielessä. Nyt pitää huolehtia että saavutettu tulos pysyy!

ap

Vierailija

Lainaus:

Nimim. samaan tähtäävä.

No tuossa jo kommentoinkin että käsivarsissa ja massussa on vähän löysyyttä, mutta olen saanut lapsen ja olen vieläkin hieman ylipainoinen joten ihan timmissä kunnossa tilannetta en tiedä. Jos laihdutus tapahtuu hitaasti niinkuin mulla niin tuskin pahemmin jää roikkumaan kun iholla on aikaa kiinteytyä

ap

Vierailija

Lainaus:

Saanko kysyä te paljon laihduttaneet, että miksi uskotte nyt onnistuneenne? Varsinkin, jos olette monesti aiemminkin yrittäneet laihduttaa?

Mulla on selkeästi aika voimakkaita psyykkisiä estoja laihtumista estämässä, ja todella vähän aikaa niihin paneutua... Mutta tietysti jos miettii kuinka tärkeää olisi saada tätä painoa pois, niin jostain se aika olisi revittävä.

Mutta kertokaa siis, miksi itse luulette nyt onnistuneenne?

Se kai mulla oli tärkein juttu painonhallintaan. Samoin se että verenpaine oli aivan liikaa mun ikäiselle, eli terveydelliset syyt oli yksi motivaattori.

Mielestäni laihduttaminen sinänsä ei tarvitse erityisesti paneutumista tai aikaa-paitsi aikaa liikuntaan. Kunhan ei osta erityisen rasvaista ruokaa ja syö sitä mitä kaapista löytyy - mutta paljon paljon vähemmän (pieniä annoksia ja kohtuu usein). Jostain muistan lukeneeni jonkun tutkimustuloksen että liikunta ei ole niin merkittävää kuin se että luinka paljon syö. Ainakin minulla tämä pitää täysin paikkansa.

Ja pakko myöntää että olen myös hieman ulkonäköorientoitunut joten minusta on kiva näyttää hyvältä. En sano sitä etteikö pyöreä nainen voi näyttää hyvältä, mutta itse näytän hoikempana paremmalta.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat