Kokemuksia nukahtamislääkkeistä?

Vierailija

En pysty enää nukkua stressin takia, nukun n.2-3h yössä. Viime yönä olin kävellyt unissani jota en ole koskaan tehnyt, joten tuntuu että nyt pitää hakea apua tähän nukahtamiseen. Jääkö niiihin lääkkeisiin koukkuun, ajattelin että käyttäisin niitä vain nyt pahimman stressiajan läpi.

Kommentit (10)

Vierailija

Mullakin oli yhteen aikaan unettomuutta, kesti jotain 3 viikkoa. Loppuvaiheessa sain sitten opamaxia, oli kyllä aika lievää, kun olin raskaana. Auttoi pikkusen.. ei nukkumiseen, vaan vissiin rentoutti vähän. Hertäsin usein silti kahden tunnin päästä pissalle ja taas täytyi unta odottaa uudestaan.. ja usein se jäi tulematta. Kävin jostain syystä ylikierroksilla, en tiennyt itse edes syytä.. tai sitten se oli reaktio muutama kuukausi sitten tapahtuneesta. onneksi ei kuitenkaan jatkunut pitempään. Se on tosi rasittavaa, kun unta odottaa ja odottaa.. käy lukemassa lehtiä, syömässä..ja taas sänkyyn, mutta uni ei vain tule. Joten kannattaa pysäyttää mahdollisimman ajoissa. Unta palloon keinolla millä hyvänsä. :)

Vierailija

Ne ovat ihan erikseen. Niitä ei suositella käytettäväksi pidempään kuin 2-3 viikon jaksoina koska ne voivat aiheuttaa henkistä, ei niinkään fyysistä riippuvuutta. Eli voi alkaa tuntua ettei saa unta ellei ota. Minulla ei kuitenkaan ole tuosta mitään kokemusta enkä ole tuntenut mitään pakkoa ottaa niitä.

Olen ottanut puolikkaan Imovanen silloin tällöin ilman mitään ongelmia. Vain työmatkoilla olen ottanut useampana iltana peräkkäin, kun olen herkkäuninen ja on ollut ihan pakko saada lepoa. Mieluummin nukun ilman niitä, mutta joskus vaan on parempi ottaa lääke kuin ottaa riski että tekee väsyneenä jotain tyhmää tai menettää malttinsa.

Vierailija

stressiin ja ahdistukseen. Hurjat oireet hävisivät, kun sain nukuttua muutaman yön.

Nyt valittelin lekurille katkonaista untani, ja siihen olisi tuupattu masennuslääkettä. En kuitenkaan ottanut lääkettä.

Mutta ehdottomasti kannattaa hakea joku resepti, jotta saat nukuttua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat