Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaako päiväkoti 4kk ikäistä hoitoon?

Vierailija

mut jos "kaverisi" on noin vastuuton, ni ehkä hyvä pph ois ratkaisu molempien, vauvan ja äidin ongelmiin

Kommentit (10)

Vierailija

päiväkodit ei ota tuon ikäistä vielä.

Mun mies (synt. 1970) on viety 3kk ikäisenä hoitoon kun äitiysloma päättyi. Ihan tervepäinen ja mukava siitäkin on kasvanut. (en kyllä itse raaskisi millään):

Vierailija

meillä on maatila ja joudun menemään navettaan, kun lapsi on 9kk. minusta se tuntuu aivan järkyttävälle, että se raja ei ole vähintään 1 vuotta! Meilläkin navettaan mennään klo 4 aamulla, joten hoitopaikkojakaan ei ole liian paljon mistä valita. 100 päivää vuodessa saisi olla lapsen kanssa lomalla, mutta kun se maksaa yli 10 euroa tunnilta, niin ei raski mitenkään palkata sijaista. Äitiyspäivärahatkin kun menivät joka kuukausi lomittajan palkkaukseen.

Joten, kenellä mahdollisuus olla lapsen 3-vuotiaaksi asti kotona, niin olkaa. Minulla käy teitä kateeksi....

Vierailija

Vai onko niillä joku ikäraja?

Kaverini on kovasti suunnitellut menevänsä töihin niin aikaisin, koska on yrittäjä ja firma ei mukamas tule toimeen ilman häntä. Onnistuukohan?

Vierailija

kyllä on ikäraja. Subjektiivinen päivähoito-oikeus alkaa vasta vanhempainvapaan jälkeen eli lapsen ollessa 8-9 kk.

Tuttusi voi palkata lastenhoitajan kotiin.

Vierailija

Joskus monia vuosia sitten olisi päässyt seimeen. Nykyisin pääsevät tarhaan vasta kun äitiysloma on loppu. Ennen sitä voi päästä perhepäivähoitoon.

Uusimmat

Suosituimmat