Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko normaalia? Päiväkodissa (ov)

Vierailija

Eli 2-vuotiaamme on aloittanut vasta päiväkodissa ja harva se päivä häntä hakiessani on hänellä vielä suun ympärys likainen välipalasta. Onko se kovinkin tavallista jättää suut pesemättä? Peukalot eivät myöskään koskaan ole hanskoissa paikoillaan kun olen häntä hakemassa ja poika vaan haahuilee pihalla, vaikka yleensä on kovin toimelias ulkona. Onko tämäkin tavallista (siis, ettei 2-vuotiaalle laiteta peukaloita paikoilleen)? Nyt on myös tullut vaippaihottumaa ja kotona vaihtaessani vaippaa on poimuissa vähän kakkaa...

Olenko nipo vai onko syytä valittaa??

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

2-vuotiaan peukkuja voi olla hankala pitää eskarilaisen hanskoissa. Toisilla lapsilla on tapana vetää se peukku heti pois paikoiltaan. Päiväkodissa sitä EI ole kenelläkään aikaa laittaa paikoilleen joka minuutin päästä.

Pepusta voit sanoa hienovaraisesti, että punoittaa joten kannattaa kiinnittää huomiota sen puhtauteen.

Pihalla haahuilu on ihan normaalia. Lapsesi tutustuu ympäristöön ja on sikäli eri tilanteessa, että enää ei ole äiti joka kokoa ajan höösää ympärillä.

Vierailija

itsestään. Ei siellä ole aikaa huolehtia kaikista lapsista. Olen juuri opettanut 4-vuotiaani itse pyyhkimään pyllyn, koska ei hoitajat edes kuule, kun joku vessassa huutaa pyyhkimään.

Vierailija

niin ei minusta anna vielä nipo-vaikutelmaa. Ja voithan heittää asian vähän huumorimielessä että " en nyt haluaisi olla mikään nipo ,mutta oletteko huomanneet..."

ja hei, tuli vielä mieleen, että meillä on tällä hetkellä päiväkodissa nuori opiskelija tyttö , joka ei osaa vielä pukea lapsia ihan kunnolla...tuli siis mieleen, että voi olla ihan pukijastakin kiinni, joku ei osaa esim. opiskelija tai sit ei oo niin tarkka pukija...

ja kyllähän päiväkodissakin nyt näkevät että lapsen peppu punottaa, joten luulisi, että asianmukaisesti pestään, kuivataan ja rasvataan. Voisiko olla että kyseinen rasva ei ole nyt auttanut pepun punotukseen? Onko sama rasva kotona ja hoidossa?

Vierailija

Sanot vain suoraan, että teillä on kotona tapana pestä kädet ja naama ruokailun jälkeen, joten toivot samaa tapaa noudatettavan päiväkodissakin. Pesunhan pitäisi olla itsestäänselvys, mutta jostain syystä jää väliin siellä.

Vaippaihottumasta sanot, että lapsi on herkkä saamaan vaippaihottumaa, joten toivot, että peppupesusta huolehditaan erityisen huolellisesti. Helpompaahan se pesu on kuin sinkkipastan levittely päiväkodillekin.

Hansikkaista kysyt, että pitäisikö hommata toisenlaiset hansikkaat kun tuntuu, että peukalot eivät pysy paikallaan.

Yleensä ei kannata mitään vihjailla hienovaraisesti. Silloin ei viesti mene perille, vaan vastaanottaja jää miettimään, että mitähän se nyt tarkoitti. Suoraan sanominen ei tarkoita, että räyhäät, vaan että keskustelet asiallisesti normaalilla äänellä.

Vierailija

mitä toivoo lapsen hoitoon kuuluvan. Mulle on ainakin opetettu ottamaan vastaan palautetta, positiivista ja negatiivista

t. se lastenhoitaja

Vierailija

peukut saattaa lähteä hanskoissa paikoiltaan, mutta joskus on näin jo heti kun olen hakenut välittömästi kun ovat ulos päässeet. Eihän tuo tosiaan mikään suuren suuri asia ole, mutta harmittaa kuitenkin kun ei oikein poika pysty kauheasti mitään tekemään kun ei ole peukkuja käytössä. Sitten vaan seisoksii pihalla ja tulee kylmä. Ainakin kun itse laitan niin useimmiten kyllä pysyvät paikoillaan.

ap

Vierailija

pysyy hyvin paikallaan. En ainakaan itse ole joutunut peukkua paikoilleen korjailemaan ulkoillessamme kovinkaan usein, ei lähellekään joka kerta edes.

Tietävät kyllä, että peppu punottaa kun piti viime viikolla jo sinkkivoiteetkin laittaa mukaan päiväkotiin.

ap

Vierailija

mutta onneksi kohta pääsevät lapset toiseen tarhaan.

Meillä mm. tarhassa annetaan juomiseksi vain vettä, ovat keksineet "kivan" keinon säästää, kun ei osteta maitoa...

Lisäksi ei huolehdita, että lapsi syö välipalan. Jos lapsi on leikkimässä niin sitä ei käsketä välipalalle, arvaa onko nälkäinen kun haen hoidosta! Tästä sanoin ja nyt asia korjattu ja lapsen välipalasta huolehditaan. Mutta entä muut lapset?

Vierailija

kommentoida kuinka on hyvin syöty tänään. Kotona tyttö on kuitenkin oikein erityisen nälkäinen päivällisellä ja vähän mietityttää saako hän päiväkodissa tarpeeksi ruokaa päivällä? Syö siis lähes aina tosi reippaasti eikä juuri nirsoile. Lisää ei osaa vielä pyytää.

Vierailija

olen tässä parin päivän aikana tapellut yhdelle 1,5 vuotiaalle peukaloa hanskoihin ja toisen saan aika hyvin mutta toinen ei vaan pääse perille kun hanskassa on sellanen vuori että estää peukalon pääsemästä päähän :) Joten kyllä olen jättänyt peukalon pyörimään hanskan sisälle. Ja todellakin olen ahertanut hetken sen eteen että saan peukalon sinne oikeeseen paikkaan mutta kun ei ole aikaa niin ei ole.

Vierailija

Ei niillä taida aika riittää siihen että jokaisen peukaloa kaivetaan esille. Mietihän nyt vähän. Sen sijaan voisit tuosta pyllyn pesusta mainita että oli jäänyt huonosti pestyksi

Vierailija

iso asia ole, joten tuskin ne päiväkodin tädit pahastuu, vaikka mainitsisit tuostakin asiasta! Että laittaisivat ne peukut paikalleen, niin saisi poika leikkiä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat