Perheessä tyttö ja poika, kuinka kauan voisi asua kolmiossa?

Vierailija

Me olemme tässä asuntoa katselemassa. Valitettavasti tällä alueella on niin kallista, että ainakin tällä hetkellä kolmio olisi viisain ratkaisu.

Lapset on vielä pieniä, mutta kuinka kauan voisivat olla samassa huoneessa? Ja muutenkin haluaisin tietää, että miten nelihenkinen perhe on kolmioon mahtunut, kun lapset kasvaa..

Vai pitääkö muuttaa maalle.. =)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Siis tinkiä niistä kodinhoitohuoneista ym. extroista ja sijoittaa se raha siihen ylimääräiseen huoneeseen. Vaikka ne makkarit olis nykyaikaisia pienenpieniä koppeja, niin enemmän siitä on hyötyä kun khh.

Kumpaa teet mielummin olohuoneessa: nukut vai kuivatat pyykin?

Vierailija

miehen veli ja sisko asuivat samassa huoneessa kunnes sisko muutti pois kotoa 19vuotiaana... Ja tosiaan anoppilassa on vain yksi "lastenhuone" mutta lapsia on 4. Tosin nuorimman ja vanhimman ikäero on 17vuotta joten vanhimmat ehti alta pois kun nuorimmat siirtyi omaan huoneeseen. Meillä on tyttö ja poika ja aika kauan on tarkoitus heitä samassa huoneessa majoittaa!

Vierailija

paljon ihan luonteesta ja persoonasta kiinni viihtyykö jaetussa huoneessa, ei siitä toisen sukupuolesta.

Minä siis viihdyin veljeni kanssa ja aluksi oli kova ikävä kun veli ei enää ollutkaan samassa huoneessa kun muutti kotoa pois. Samoin hyvä ystäväni asui kaksoissiskonsa kanssa 18-vuotiaaksi samassa huoneessa, niin kauan kun elivät saman katon alla. Heillä oli rintamamiestalon koko yläkerta käytettävissa eli molemmille olisi ollut omat huoneet, mutta halusivat olla samassa.

Vierailija

veljen kanssa samassa huoneessa. Samalta kuulosti kuin edellisen kirjoittajan kirjoitus. Nyt aikuisina ollaan hyvin läheisiä toisillemme, mikä on mahtavaa. Mulla muuten 5- ja 7-vuotiaat eri sukupuolta olevat lapset samassa huoneessa...

Vierailija

miettinyt samaa, miten kauan sisko ja veli viihtyvät samassa huoneessa.

Meillä tyttö nyt 5v ja poika pian 2v. Ikäeroa siis jonkin verran on..mietin esim. koulun alkua, onko se sitten "kriisin paikka", kun ikäeroakin on?

Ihana kuulla että on läheiset välit veljeen..itse olen salaa hieman surrut ettei tytöllämme ole siskoa, kun itse olen ollut ja edelleen olen läheisissä väleissä oman siskoni kanssa. Mietin voiko siskolle ja veljelle syntyä yhtä läheiset välit. Toivottavasti voi! :)

Vierailija

poika muutti omaan huoneeseen kun koulu alkoi, koska sisko ei antanut läksyrauhaa. Erotimme isosta olohuoneesta 8 neliön ikkunallisen huoneen siirtämällä makkarin väliseinää taaksepäin ja tekemällä uuden väliseinän. Meillä on sen mallinen olkkari, että siellä on ikkuna sekä päädyssä että lähellä takaseinää. Tuli halvemmaksi kuin vaihtaa kämppää.

Katselkaa tarkkaan sitä pohjaa, onko se mahdollisesti muuntelukelpoinen.

Vierailija

siis 5:ta komppasin äsken kirjoituksellani. Olen aina pitänyt suurena rikkautena sitä, että on saanut kasvaa isoveljen huomassa ja seurata läheltä hänen touhujaan. Jotenkin tuntuu kuin ymmärtäisi koko miessukupuolta keskimääräistä paremmin (mikä nyt ei tietenkään ole kovin paljon sekään ;) ). Tosi kiva on katsoa, kun nämä meidän mukelot kyyhöttävät saman peiton alla samassa nojatuolissa katsomassa Pikku Kakkosta tai kun ekaksi huikkaavat ovelta, missä toinen on. Ja puolustavat tiukan paikan tullen henkeen ja vereen toisiaan. Vaikka eka on jo koulussa, ei voisi kuvitella omaa huonetta tällä hetkellä. Pidetään asiat näin niin kauan kuin haluavat.

Vierailija

Tosin vieläkin on lapset samassa huoneessa, vaikka onkin tilaa enemmän.

Lainaa niin p**ti, mutta onpa parempi asunto josta ei tarvitse muuttaa pian.

Arki helpottui ihan hirvittävästi, että sikäli, suosittelen muuttamista.

Ihan minne tahansa, isompaan, isolla lainalla ja pian. Mikäli tää kolmionne ei ole jotain penthouse- tyyppiä, yli 100 neliötä ja erinomaiset kodinhoitotilat ja säilytystilat ja sen semmoiset.

Kolmiossa voisi mahtua olemaan ehkä siihen asti kun lapset vaatii omia huoneita, 7-10 vuotiaaksi lapset.

PS: jos ostaa isomman, niin voihan siitäkin muuttaa pois 2 v päästä, jos se ei ollutkaan se unelmien asunto.

Vierailija

Hyviä pointteja on tullut!

Mitään tiettyä asuntoa ei ole vielä kiikarissa, mutta toivoisin että se olis iso kolmio sekä siinä olis kodinhoitohuone tai edes joku nurkkaus jossain.. =)

Nyt asutaan vuokralla kolmiossa, ja se on selkeesti se juttu mitä kaipaa.

En tiedä miksi, mutta jostain syystä vierastan sitä, että nukuttaisiin miehen kanssa olohuoneessa.. Mutta jos olis iso olkkari niin siihenhän vois tehä ihan väliseinän..

ap

Vierailija

asutaan kolmiossa. Itse nukun olohuoneessa. Tilava olohuone mahdollistaa tämän ja mielestäni ratkaisu on järkevä.

En koe tarvitsevani omaa makuuhuonetta, lapset tarvitsee tilan koulupöydilleen ja tavaroilleen ja toki paikan myös sängylle. Kummallakin on kirjahyllykkö huoneessaan sekä yöpöydät.

Vierailija

Lapset nyt 5v. ja 2v. ja jakavat isomman makkarin. Vielä ei ole kiirettä oman huoneen saamisella, katsotaan sitten kun esikoinen menee kouluun. Meillä on nimittäin parvitilaa sen verran, että voidaan siirtyä itse jossain vaiheessa sinne nukkumaan ja lapset saa kumpikin omat huoneet.

Kannattaakin miettiä asuntoa ostettaessa sitä, että onko siellä esim. käyttöullakkoa, josta saisi rakennettua ylimääräistä huonetilaa? Tai onko olkkari niin iso, että siitä saisi jaettua jollain kevyellä ratkaisulla vanhemmille makuusopen?

Monta vuotta lapset voi olla samassa huoneessa ja usein tosiaan ihan "loppuun asti". Mutta omaa oloa helpottaa tietää, että jos tiukka paikka tulee, niin on mahdollisuus pienillä muutoksilla saada lapsille omat huoneet.

Vierailija

Kolmio riittää vielä vuosia, ehkä seuraava asunto on pienempi kun lapset aikanaan lähtee opiskelemaan tai muuttaa pois kotoa opiskelujen jälkeen.

Vierailija

Meillä on tyttö ekaluokalla ja poika on 4v. Täyttävät nyt keväällä 8 ja 5v. Asuvat samassa huoneessa ja ihan hyvin menee. Heillä on tosi kivaa yhdessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat