Miten tästä sopuun, nimiasiaa...

Vierailija

Meille syntyi kaksoset, kiitos kiitos onniteluista. Tasa-arvoisesti päätimme jo odotusaikana että äiti päätää toisen nimestä ja isä toisen. Nyt sitten päästiin sopuun että äiti antaa nimen tytölle ja isä pojalle.

Mutta nyt sitten syntyi soppa kun nimet eivät todellakaan sovi yhteen, ei isän eikä äidin mielestä tytöstä Martta ja pojasta pitäisi tulla isän mielestä Mio.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Minusta kummankaan ei pidä joutua käyttämään lapsellaan nimeä, jota ei siedä. Nimiin sisältyy aika paljon tunteita. Joita voi olla vaikea selittää. Eli minusta nimen on oltava vähintään ok molemmille.

Lainaus:

Lainaus:

Miokin ihan ok. Ja sopivat minusta sisaruksille. Mutta toki vanhemmalla kuuluu olla veto-oikeus, eli jos nimi ei oikeasti tunnu hyvältä, niin sitten on yritettävä keksiä jotain muuta.

Mutta tiedän perheen jossa on kaksi lasta ja isä on päättänyt toisen nimen ja äiti toisen, joten lapset on tyylliin Mervi ja Juulia

Ehkäpä kummankin pitäisi miettiä useampi nimi ja katsoa yhdessä niistä sopivat.

Vierailija

miksi ihmeessä nimien pitää sopia yhteen? Itse olen aina kärsinyt siitä että sisarukseni nimet ovat melki samat kuin minulla.. tyyliini Anna, Janna ja Hanna..

Vierailija

Anteeksi nyt, teillä on varmaan oikeasti aikamoinen kädenvääntö edessä. Miettikää vakavissanne, haluatteko Matteus, Markus, Luukas ja Pasi-efektin tai Hilda - Jamiefektin.

Vierailija

Oletteko jo kasvaneet molemmat aikuisiksi? Todella lapselliselta kuulostaa. Mikä ihmeen vika on Martassa ja Miossa? Pitääkö nimien jonkin tietyn kaavan mukaan sopia yhteen? Tehkää niin kuin alunperin sovitte ja pysykää sopimuksessa tai yrittäkää aikuismaisesti keskustellen löytää molempia miellyttävät nimet. Jos suhteenne ei ole kunnossa, hakekaa apua.

Vierailija

Miokin ihan ok. Ja sopivat minusta sisaruksille. Mutta toki vanhemmalla kuuluu olla veto-oikeus, eli jos nimi ei oikeasti tunnu hyvältä, niin sitten on yritettävä keksiä jotain muuta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat