Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

missä vaiheessa kotiäiti tippuu työelämästä?

Vierailija

itse olen nyt ollut kotona lapsia hoitamassa 3,5 vuotta. mietityttää vähän, että tippuuko kokonaan työelämästä ja tuosta isosta pyörästä jos on kauheen pitkään kotona. Miten sitä pääsee takaisin työelämään kiinni monien kotivuosien jälkeen? missä se raja menee, monessako vuodessa? tai mistä muusta se on kiinni, nää on kuitenkin kuin 2 eri maailmaa ainakin mun kohdalla kun en oo työkseni lasten kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Riippuu paljon ammatista. Kaupan kassan hommat nyt tuskin paljon muuttuvat, mutta esim. talouselämässä oravanpyörä pyörii aikaa nopeeseen tahtiin.

omaksua uudetkin asiat suht nopeasti. Kyllä aika tahvo saa olla, jos hommista ei kohtuullisen ajan päästä saa kiinni. Myös talouselämässä.

Joskus tuntuu, että tää on tätä työssäkäyvien äitien kotiäitidissausta. ..

Vierailija

Riippuu paljon ammatista. Kaupan kassan hommat nyt tuskin paljon muuttuvat, mutta esim. talouselämässä oravanpyörä pyörii aikaa nopeeseen tahtiin.

Vierailija

Sen takia onkin melko luuseri olo,kun tietää osaavansa ja oppivansa mutta kun siihen vaan saisi mahdollisuuden.

Mun täytyy nyt rehellisesti sanoa,että mun olisi pitänyt mennä töihin kun lapsi täytti 3.Sen sijaan kun mulla oli mahdollisuus jäädä kotiin,valitsin sen.En varsinaisesti kadu sitä päätöstä,mutta kun elämä heittelee(ero ym)niin nyt kun pitäisi yrittää palata työelämään se on tehty lähes mahdottomaksi.Ja juu,mä en ole koulutettu kuten ehkä ap on,mutta motivaatio on kova ja rahantarve huutava:=)

-mä vaan-

Vierailija

Käyt jonkun kurssin (vaikka kestäis 2 viikkoa) ja hakemuksessa tuot esiin, että olet hyödyntänyt hoitovapaata kouluttautumalla lisää.

Teet muutaman keikan vaikka sit jotain Yves Rocher kotimyyntiä, ja pistät sen nätisti ansioluetteloon "Kauneudenhoidon konsultointi, freelance-tehtävät, v. 2007-2009" vaikka olis ollut vaan 2 keikkaa.

Puhun väärillä sanoilla, koska en tunne kauneusalaa, mutta ymmärtänette pointin. Ei näytä hyvältä, jos viiteen vuoteen ei ole ollut tekemisissä työelämän kanssa, mutta toisaalta ei tarvitse tehdä paljon, että cv näyttääkin yhtäkkiä huomattavasti paremmalta.

Itse olen toisella alalla, mutta vastaavilla kikoilla työllistyin 2 kuukaudessa n. 5 kotivuoden jälkeen alalla, jolla työelämä muuttuu (muka) niin tosi nopeasti, että kärryiltä putoaa samantien. Kun sain paikan, niin hommat lähti sujumaan saman tien.

Äitini (ekonomi) oli kotona 12 v putkeen, työkokemusta vain 1 v. Työllistyi 38-vuotiaana hyviin hommiin isoon firmaan, jossa myös eteni mukavasti kunnes jäi eläkkeelle. Hänkin muuten kaunisteli cv:tä kirjaamalla siihen 10 v freelance-kääntäjän kokemuksen, kun oli kääntänyt manuaaleja silloin tällöin.

Vierailija

oon kyllä miettinyt että jatkanko samoja hommia vai alkaisko tekeen jotain ihan muuta. en tiedä. 3,5 vuotta ei oo vielä paha juu, mutta vauva on vielä ihan pieni ja tauoksi tulee varmaan kaikenkaikkiaan joku 5 vuotta. ap

Vierailija

Kahdessa viikossa olin töissä taas kuin vanha tekijä ja tuntui, etten olisi ollutkaan poissa. Olen nopea omaksumaan asioita ja olin tosi innokas tekemään töitäni.

Joku pieni kurssitus voisi olla hyvä, ainakin itsevarmuuden kannalta. Mutta uskon, että ilman kurssejakin pärjää jos on halua oppia.

Uusimmat

Suosituimmat