Vierailija

Kahdessa viikossa paino tippui 2kg ja nyt on viikon verran pysynyt samana. Missä vika?????????

Motivaatio loppuu tähän, kun mitään ei tapahdu :(

Sivut

Kommentit (31)

Painoharjoittelu kotona on jopa tehokkaampaa kuin kuntosalilla, jossa vain istuskellaan laitteissa ja treenataan yhtä, pientä lihasryhmää kerralla. Kirjakaupasta, kirjastosta ja netistäkin löydät neuvoja apuvälineiden hankintaan ja liikkeisiin.



Myös jooga sopii hyvin kotona tehtäväksi itse asiassa joogaoepttajat ovat yhtä mieltä siitä että 15 minuuttia joka päivä on parempi kuin 2 tuntia kerran viikossa. On aivan helppoa koostaa esim. tunnin joogaohjelma, jossa tulee hiki.



Ja sitten on tietysti se mahdollisuus, että hankit stepperin tai kuntopyörän.

Lainaus:

tavoite olis ainakin 62kg. Ja mahdollisimman nopeasti tietysti :)



Ja liikkua voisin enemmän, sen tiedän. Mutta kun on työ ja lapset...

-ap




No ensiksikin olet kyllä normaalipainoinen. Ja toiseksi, minäkin suosittelen karppausta, ainoa ruokavalio ikinä jolla olen voinut aidosti HYVIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

oikeaa rasvaa peläten ja välttäen, rehuja ja hedelmiä syöden, ruisleipää ja kaurapuuroa syöden jne, saat ruokavaliostasi nestettä sitovia hiilareita aivan liikaa. Se on sokeri, joka muuttuu läskikis, rasva ei varastoidu, vaan elimistö polttaa sen energiakseen. Rasvalla ei liho, vaan sokerilla ja muilla hiilareilla.



t. kuusi kuukautta hiilareita välttäen, pekonia voilla paistaen, kermajuustoja ja metvursteja päivittäin syöneenä sekä 10% rasvaa sisältävää jugurttia päivittäin monta annosta syöneenä -7kg normaalipainon sisällä laihduttanut (siis ne on lähteneet tänä 6 kuukautena)

Eli suosittelen karppausta!

Sen saa täyteen pelkästään syömällä viisi isoa omenaa.



Tai esimerkiksi näin:



aamupalalla yksi banaani, 180 g

aamupäivän välipalaksi omena, 200 g

lounaalla 200 g salaattia (lehtisalaattia, yksi tomaatti, pala kurkkua)

iltapäivän välipalaksi yksi appelsiini, 200 g

iltaruoan kanssa 200 g lämpimiä kasviksia (ei ole iso kasa)

iltapalavoileivällä yksi tomaatti



tästä tuli jo yli kilo.

Ap:n kannattaa laskea kalorilaskurilla vaje, jolla elimistö ei ole "hätätilassa". Itse olen alle 160-senttinen ja laihdutin tehokkaasti 1700 - 2100 kcal:n energiamäärällä tavoitteeseeni 56 kiloon ja sain ruoasta kaikki tarvitsemani vitamiinit ja hivenaineet + kuitua n. 30 g päivässä. Ruokavaliossa energiasta 25 % tuli proteiinista, 50 % hiilihydraatista ja 25 % rasvasta, vaikka loppupuolella 30/40/30 olisi ehkä ollut viisaampi valinta. Kunto- ja hyötyliikunta on aineenvaihdunnan kannalta myös keskeinen tekijä sekä laihdutuksessa että painonhallinnassa.



Lainaus:

Vähän liikkuvalla pienikokoisella perusaineenvaihdunta voi oikeasti olla tuota kulutusluokkaa. 2 kg 2 viikossa on kuitenkin jo aika hyvä pudotus, ei se vaaka joka päivä alas heilahdakaan.

rasvoja eli kasviöljyjä, rasvaista kalaa, pähkinöitä yms. Vaikka rasva ei enää entisenlainen peikko olekaan, on tyydyttyneillä rasvoilla silti yhteys sydän- ja verisuonitauteihin.

Lainaus:

kunnon lihaa ja rasvoja enkä mitään hiilarihöttöä. Karppaus on varmaan järkevin tapa syödä. Saa syödä kunnollista hyvää ruokaa.





Lainaus:

Mahahan siinä sekaisin menee, jos ei kuituja syö. Kuituja saa leivän lisäksi monista hedelmistä ja vihanneksista. Esimerkiksi linssit ovat hyvä kuidunlähde.



Liikuntaa ja hyvä ruokavalio, sillä se paino lähtee. Tuollaisella kuihduttamisdieetillä ei mitään kestävää tapahdu. Samoin toi karppaus ei ole mikään kestävä ratkaisu. Painonhallinta edellyttää pysyvää elämänmuutosta, eikä kukaan pysy hengissä jos karppaa seuraavat 60 vuotta.

Toki se paino putoaa noinkin, mutta aivan yhtä hyvät tulokset saat pidemmällä aikavälillä kun syöt 1400-1500kcal. Nyt elimistösi on säästöliekillä, koska ravintoa tulee liian vähän -> paino ei laske. Lisäksi tiukan dietin jälkeen sortuu helposti ahmimaan ylimääräistä.

kunnon lihaa ja rasvoja enkä mitään hiilarihöttöä. Karppaus on varmaan järkevin tapa syödä. Saa syödä kunnollista hyvää ruokaa.





Lainaus:

Mahahan siinä sekaisin menee, jos ei kuituja syö. Kuituja saa leivän lisäksi monista hedelmistä ja vihanneksista. Esimerkiksi linssit ovat hyvä kuidunlähde.



Liikuntaa ja hyvä ruokavalio, sillä se paino lähtee. Tuollaisella kuihduttamisdieetillä ei mitään kestävää tapahdu. Samoin toi karppaus ei ole mikään kestävä ratkaisu. Painonhallinta edellyttää pysyvää elämänmuutosta, eikä kukaan pysy hengissä jos karppaa seuraavat 60 vuotta.

tulee HYVÄ OLO eikä siinä tarvitse olla nälässä. Herkutellakin saa, oikeastaan joka aterialla (kermajuustoa, fetaa, kermaa, suklaata...)



Kuiduista ei karppaajalla ole pulaa: karppaajat syövät varmasti keskimääräistä enemmän salaatteja, kaalia, muita vihanneksia ja juureksia, sillä niillä korvataan perunan, riisin ja pastan välttämisen jättämä tila lautasella!



Kokeile ap karppausta! Kokeile vaikka kolme viikkoa.



Ai niin, vielä: on erikoista, että joku väittää, ettei karppaamalla voi elää koska aivot tarvitsevat hiilihydraatteja. Nimittäin minä ainakin elän, ihan todistettavasti, ja elämisen lisäksi myös esimerkiksi urheilen iloisella mielellä.

itseään. Vaikka paino tuollalailla tippuiskin vähän, elimistö voi joutua ottaan ravinteita omista lihaksista ja luista, kun ei tuu ravinnosta, et voi jaksaa tuommosta pitkään, jos paino putoiski, niin lyhytaikanen ilo. Malttia. Terveellistä ruokaa kohtuullisesti ja liikuntaa päivittäin.

olen sitä mieltä, että syöt joko liian paljon (eli annoskoot isompia kuin kuvittelet) tai sitten, että paino jumittelee muuten vaan...

Kannattaa syödä terveellisesti ja kevyesti, ja liikkua mahdollisuuksien mukaan. Sekä juoda paljon vettä..

Aineenvaihduntaa saa boostattua liikkumalla paljon :) Ihmisen terveydelle on muutenkin parempi se, että syö paljon ja kuluttaa paljon kuin että syö vähän ja kuluttaa vähän. Ihminen on luotu liikkumaan, tekemään ruumiillista työtä ja kuluttamaan energiaa! Siis joka päviä ulos ylös ja lenkille! Saat lisätä ruokamäärää jonkin verran ja laihdut.



Lainaus:

mutta en voi olla syömättä edes vähän kuituja.

-ap

minäkin olen sitä mieltä, että syödä saa ja pitääkin, kunhan syö terveellisesti ja järkevästi. Karppaukseen en usko (itse syön reilusti ruisleipää, puuroa ja täysjyväriisiä ja -pastaa)... Makeat herkut pois tai yksi herkkupäivä viikossa, reilusti kunnollista syötävää ja sopivasti liikuntaa, niin kyllä paino-ongelmat siistyy historiaan aika nopeasti!

ja näkeehän sen mitä virallisterveellisellä on saatu aikaiseksi. Suorastaan syömishäiriöinen kansakunta joka on ylipainoinen, syö jatkuvasti, on sokeririippuvainen ja sydän ja verisuonitaudit on huipussaan. Entinen työkaverikin sai pitkään korkeana olleet kolesteroliarvonsa laskemaan normaaleiksi syömällä päivittäin lihaa ja oikeaa sian läskiä.





Lainaus:

7kg- Tiedätkö, että jos olisit katsont vähän rasvojen laatua ja määrää, olisit voinut laihtua kuudessa kuukaudessa helposti 20kg. Älytöntä hankkia itselle sydän- ja verisuonitauti järjettömällä rasvan pumppamisella. Sääliksi käy, jos tosissasi olet.

Aivot ja kroppa tarvitsee hiilareita ja kuituja.. Minusta on järkevämpää opetella syömään monipuolisesti ja terveellisesti, kuin niin, että luopuu jostain kokonaan. En tiedä, mutta ihmettelen voiko karppaus olla pitkän päälle terveellistäkään?!

Ennen kuin karppaajat suututte, niin korostan tämän olevan vain minun mielipiteeni ja mutu-tuntumani.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat