1,5 vuotiaan äkilliset yöheräilyt...jopa 3 h hereillä aamuyöllä?????

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli niinkuin otsikkokin jo kertoo, tyttömme on alkanut heräillä öisin. Ensin riittää pari kertaa tutin laitto, mutta loppujen lopuksi vaikka pääsen isin tai äidin viereen nukkumaan niin on hereillä ainakin pari tunti ennen kuin nukahtaa uudelleen. Tänä ajan pyörii ja hyörii ja koittaa saada kontaktia vanhempaan. Nukahtamisen jälkeen herätään tasan klo 9, niinkuin on aiemminkin tehty. Tyttömme on nukkunut omassa huoneessa 9 kk asti ja on siitä lähtien nukkunut muutamaan poikkeuksetta (mm. hampaat) lukuunottamatta n. 20.30-08 hiiren hiljaa joka yö.

Mistä siis voi nyt olla kyse??? Ehkä eroahdistus äidistä, joka kahtena aamuna viikossa ei ole kotona kun tyttö heää, ja samoin äiti on poissa kaksi iltaa viikossa kun tyttö menee nukkumaan. Näinä iltoina isi laittaa nukkumaan ja kaikki menee hyvin, ja aamuisin fammu on vastassa ja tyttö on erittäin läheinen fammun kanssa ja iloinen tämän nähdessään!!!

Ideoita??

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä alettiin jossain veiheessa nukkumaan todella hyvin kaikenmaailman allergioiden jälkeen. Mutta muutama kuukausi sitten alkoivat nämä yölliset valvomiset. Poika nyt 1,5 kk. Ei itkuja, ei mitään, mikä olisi herättänyt. Luultavasti näki unta eikä päässyt uneen uudelleen. Ihan pirteänä saattoi valvoa tuon kolme tuntia meidän välissä yrittäen leikkiä ym. Otin siis omasta sängystä viereen, mutta ei todellakaan auttanut asiaa. Piristyi vaan lisää.

Kokeilin vähentää päiväunia. Ennen nukkui yli kaksi tuntia, nyt olen rajannut ne max.1 h 40 min. Joudun herättämään kesken unien, mutta enää ei normaalioloissa (ellei kipeä tms.) jaksa valvoa yöllä pitkään. Heräilee kyllä, mutta on sen verran väsynyt että jatkaa pian uniaan.

Meillä auttoi siis päiväunien vähentäminen. Toivottavasti teiiläkin löytyy ratkaisu. Itse ei nimittäin ole ihan pirteimmillään yöllä valvomaan ja leikkimään innoissaan toisen kanssa=)

-Rosa-

Vierailija

ja poika on 1v7kk. Myös muut lapset ovat heräilleet juuri tuon ikäisinä. Korjatkaa jos muistan väärin, mutta muistelisin että juuri tässä iässä alkavat nähdä unia.

Meillä herätään aamuyöstä, ja olen ajatellut että liittyykö se myös pissahätään.

Tämä on vielä pientä. Kahden muun kanssa olen monena yönä istunut olohuoneessa lapsi sylissä ja katsonut Toy Storya. Itse nukkunut aina välillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat