Mitä mieltä tällaisesta väittämästä? Koskee imetystä ja tuttipulloja

Vierailija

ei ole tarvittu. Jos lasta imetetään miksi hänen pitäisi oppia tuttipulloon?

Kommentit (13)

Vierailija

Lainaus:

Jos lasta imetetään miksi hänen pitäisi oppia tuttipulloon?

Kyllähän hyvä äiti on aina 24/7 lapsensa saatavilla, ei lepää ei käy missään ilman vauvaansa. Ja imettää tietenkin kouluikään asti.

Mistä kummasta nro 2:n kaltaisia viherpiipertäjä-luomu-superäiti-vouhottajia aina löytyy joka ketjuun, oli aihe mikä tahansa?

Vierailija

Olen samaa mieltä siitä, että tuttipullolle(kin) opettaminen voi helpottaa merkittävästi perheen elämää. Silloin isäkin voi välillä syöttää vauvaa, jolloin äiti saa levätä tai käydä menoillaan.

Itse ihmettelen enemmän niitä väitteitä, joiden mukaan tutti tai tuttipullo pilaavat imetyksen. Eivät ne meillä ole sitä pilanneet millään lailla, kuten ei myöskään rintakumi.

Vierailija

Lastenlääkäri väitti, että syy miksi yksikään mun kolmesta lapsesta ei ole suostunut tuttipullosta juomaan - tai tuttia syömään - on mun rinnanpäiden, siis nännien, muoto. Että kuulemma ne vauvat, jotka syö sekä että, niin otottuvat pulloon helposti koska heidän imettävien äitiensä rinnanpäät muistuttavat muodoltaan enemmän tuttipullon suuosaa.

Mitä mieltä?

Onko täällä äitejä, joiden lapsissa olisi eroja, eli että osa on kieltäytynyt pullosta ja osa taas ei? Koska silloinhan tää ei sit päde...

Vierailija

meillä kukaan kolmesta ei ole huolinut pulloa eikä tuttia. Yritetty kyllä on. Mulle lääkäri sanoi, että voi johtua siitä kun näillä on niin pieni suu. Tiedä sitten...

Vierailija

itsekin voisiko syy olla juuri nännien muoto. Mulla on nimittäin pienet rinnat ja nännit. Mutta toisaalta sitten pullo on kyllä lapsille kelvannut.

Vierailija

Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi opettaa yhtäkään vauvoistani tuttipullolle. Ihan siitä syystä, että imuotteen kanssa oli alkuun vähän isompaakin ongelmaa kaikilla ja kun oikea ote sitten löytyi, niin en halunnut ottaa riskiä, että tuttipullo sotkisi otteen. Ei kyllä ole mitenkään tuulesta temmattu väite siitä, että tuttipullo voi sotkea imetyksen ja johtaa ennenaikaiseen vierottumiseen rinnalta. Minulla sekä omalla siskolla että yhdellä ystävällä on näin käynyt.

Vierailija

Meillä on vauva syönyt alusta asti hienosti tuttipulloa. Imettäminen tuotti alkuun ongelmia, koska itselläni on ns. matalat rinnanpäät. (Ei siis todellakaan tuttipullon suuosan muotoiset) Alkuun varsinaista taistelua. Poika on nyt 5kk ja syöminen onnistuu sekä pullosta että rinnasta.

Ja kommentoin, että annan (tai isä antaa) pullosta siksi, että pääsen itse välillä uimaan tai jumppaan. Imetys on kuitenkin se ensisijainen tapa ruokkia poikaa.

Vierailija

Lainaus:

ei ole tarvittu. Jos lasta imetetään miksi hänen pitäisi oppia tuttipulloon?

On moniakin syitä miksi vauva halutaan opettaa myös pullolle, esim jos äiti tarvitsee lepoa ja isä haluaa syötää yhden yösyötön, tai jos äidillä on yllättävä meno ja vauva haluaa syödä maitoa usein eli äiti ei välttämättä ole just paikalla. tms...

Vierailija

tuttipullo ei ole ollut käytössä kenelläkään kolmesta, enkä ole sitä antanutkaan, etten tiedä olisiko ottaneet, mutta tuttia on kyllä kaksi kolmesta syönyt, heti alusta asti ja hyvin osannet imeä, ei häiriintynyt imetys tutista. Tutin syönti tosin alussa oli vähän hakusessa, mutta pian ovat oppineet. Kolmas ei halunnut tuttia, vaikka yritin tarjota.

Vierailija

omista rinnanpäistäni en osaa sanoa, mutta se on kyllä kieltämättä mietityttänyt tässä vuosien varrella kun ole ole yhtään näistä lapsistani saanut pullolle opetettua. Tai siis kun olen yrittänyt tarjota pullosta niin kauhea huuto ja sylkeminen on vain käynyt, kaikilla kolmella. En ole sitten halunnut huudattaa ja imetys on toiminut hyvin eikä meillä ole onneksi tullut sellaisia tilanteita että vauvan olis ollu pakko juoda pullosta, itkun kanssa.

Mutta kysyessäni lääkäri siis selitti sen näin...

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat