ihon kutina rv 23

Vierailija

iho kutiaa kamalasti joka paikasta,ei päällepäin ainakaan kuiva,ihan sileä ja pehmoinen,ei ihottuma läiskiä. rasvaan joka pv suihkun jälkeen paksuhkolla voiteella,tosin tämä voide on jotain seppälästä ostettua mansikantuoksuista,voisikohan se haju aiheuttaa joatin kutina reaktiota?suositelkaa hyviä hajusteettomia rasvoja tai muita keinoja ihon kutinaan??

Kommentit (6)

Vierailija

Kutina saattaa joskus olla merkki raskaushepatoosista. En nyt muista tuleeko oireet yleensä vähän myöhemmillä viikoilla, mutta kuitenkin. Testeillä saa asian varmistettua.

Nim. Kokemusta on

Vierailija

Mulla oli aivan samanlaista kutinaa edellisessä raskaudessa, alkoi vaan vähän myöhemmin. Neuvolassa tehtiin pariin otteeseen testit raskaushepatoosin varalta, mutta olivat negatiiviset. Sain reseptin mietoon allergialääkkeeseen (tabletit) ja se auttoi jonkin verran (olen muutenkin allergikko), lisäksi vaihdoin kaikki pesuaineet (pyykinpesuaineesta lähtien) neutraaleihin, samoin kuin vartalovoiteet yms. Itse kutina lähti sitten heti, kun synnytys käynnistyi... :)

Vierailija

kutina on kovaa erityisesti jalkapohjissa ja kämmenissä ja esiintyy yleensä vasta myöhemmillä viikoilla n.32--> se on odottavalle äidille vaaaraton,mutta voi lisätä sikiön riskejä raskauden loppuviikoilla..hoitona kutinaa ehkäisevää voidetta,lepo ja vähärasvainen ruoka.ei muuta. että enmpä usko että tuosta on kyse

Vierailija

Perusvoiteita on monen näköiseen tarpeeseen, ihan oman ihon mukaan sitten ostoksille. Kannattaa ostaa niitä muutaman euron kokeilutuubeja jos ei ole varma että mikä iholle sopii.

Itse käytän myös bodyshopin mango-vartalovoita, joka on ollut mahtavaa atoopikollekin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat