Onko maitohappobakteereissa eroja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jostain aiemmasta ketjusta täällä luin, että jollain oli antibioottikuuri laittanut lapsen mahan aika pitkäksi aikaa sekaisin ja se saatiin tasapainotettua Symbioflor -maitohappobakteerikuurilla. Meillä on 5,5kk tyttö ja hän sai heti joulun jälkeen viikon antibioottikuurin korvatulehdukseen. Nyt en enää edes muista, koska asiaan ei heti sillä tavalla kiinnittänyt huomiota, alkoiko kova kakkaaminen jo kuurin aikana vai hieman sen jälkeen. Kakkaa tulee nyt myös öisin, mitä tyttö ei ole tehnyt kuukausiin. Kakka on sangen löysää ja sitä tulee n. 7krt päivässä. Ostin sitten Rela-maitohappobakteereja ja tänään aamulla annoin niitä kuudennen kerran, mutta eipä ole ainakaan vielä mitään vaikutusta.

Miten kauan yleensä kestää, että voi alkaa parannusta odottamaan? Ja oko maitohappobakteereissa eroa? Kannattaako siis antaa Relaa vai noita

Symbiofloreita vai onko mitään väliä? Ja saattaahan olla, ettei tämä johdu edes noista antibiooteista, mutta jotain täytyy yrittää, koska yöllinen kakka-rumba on aika kuluttavaa, kun tyttö herää vaipanvaihtoon, vaikka kuinka yrittää tehdä sen sängyssä ja taskulampun valossa....

Kommentit (2)

Vierailija

vauva-aikana ja huomasin sen tekevän ripulia, joten lopetin.Sen jälkeen olen käyttänyt antibioottikuurin aikana Gefilus Basic -maitohappobakteereja niin että tyhjennän kapselin sisällön pieneen määrään lapsen ruokaa 2 tuntia ennen ab:n antamista. Näin se ehtii vaikuttamaan ja antibiootti ei "syö" sen vaikutusta pois.

Kokeilin kapselin tyhjentämistä myös pullomaidon joukkoon, mutta suuri osa siitä tarttui maitopullon reunoihin tai jäi kiinni tuttiin.

Gefilus-kapseleita myydään esim. apteekissa ja joissakin ruokakaupoissa vitamiinihyllyssä. Itse hain ensimmäiset Gefilukset apteekista ja vielä varmistin että voi käyttää noin pienelle.

Vaikutuksen olen huomannut jo ensimmäisissä kakoissa, jotka ovat kiinteämpiä. Tuon Gefiluksen kanssa voi tehdä niin että lopettelee sen esim. päivä sen jälkeen kun ab-kuuri on loppunut. Muuten jos sitä jatkaa kovin pitkään niin olen huomannut että vatsa menee lapsella kovaksi.

Vierailija

Meillä on hyviä kokemuksia Gefilus Plus -maitohappobakteerista antibioottikuurin yhteydessä puolitoista vuotiaalle. Se on vastaava kuin Gefilus mutta tarkoitettu maitoallergikoille.

Gefilus Plus kiinteytti melkeinpä välittömästi kakan ihan 1-2 vuorokauden sisällä näki selvän eron aikaisempaan. Annoin maksimiannoksen 2 X 2 tablettia vuorokaudessa. Nykyisin annan 1-2 tablettia vuorokaudessa ihan normaalitilanteessakin. Kun tulee infektiota, niin nostan määrää tilapäisesti. Gefilus Plus ei ole meillä aiheuttanet liian kovaa kakkaa tai muuta ongelmaa. Kokemukset ovat tosi myönteisiä.

Gefilusta ja Gefilus Plussaa saa melkeinpä joka apteekista. Symbioflor on usein erikseen tilattava.

Alkuperäiseen kysymykseesi: kyllä maitohappobakteereissa on eroja. Kokeilemalla selviää mikä tuote sopii ja tuo avun.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat