Naisopet ahdistuvat ulkonäön kommentoinnista.

Vierailija

Jos haluaa olla ope niin pitää olla hyvännäköinenkin sen kaiken hullunmyllyn keskellä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Joten toivottavasti olette kasvattaneet lapsenne niin, että heillä on antaa opettajalle fiksumpaa palautetta kuin ulkonäköä koskevaa. Kukaan ei sairaalassa kommentoi, että tuo lihava punatukkainen hoitaja toi minut tähän ja... tai kaupankassalla, odota Nico-Petteri, äiti maksaa ensin ne karkit tuolle isoperseiselle kassalle... Koulumaailma on ihan hirvittävän raadollinen työpaikka, missä täytyy miettiä jokaikinen asia tuhanteen kertaan ennenkuin luokan eteen astuu.

Vierailija

Lueskelin yksiä nettisivuja karppauksesta ja jännityksellä odotan, koska tuttavapiiristä pongahtaa eka esiin. Mitä tarjota karppaajalle kahvi"pullana"? Entä ruokatarjoilut? Viettekö aina itse tarjoilut mukananne?

Vierailija

että oppilaat kommentoivat ulkonäköä ja vanhempien pitäisi opettaa sen olevan sopimatonta. On väärällä alalla, ellei selviä edes teini-ikäisen tai lapsen kommenteista itse. -ope

Vierailija

Minä en ole saanut ulkonäkökommentteja, mutta muita kehuja kyllä. Tosin myös haukkuja tasapuolisuuden vuoksi. Sinänsä yritn kyllä laittautua mahdollisimman nätiksikin, se tuo minulle itsevarmuutta kun en itse koe itseäni seinästä reväistyn näköiseksi.

Yläkoulun sijaisope

Vierailija

yleensä kukaan ei muista nimiä

Lainaus:

Kukaan ei sairaalassa kommentoi, että tuo lihava punatukkainen hoitaja toi minut tähän ja... .

Vierailija

sama ongelma kuin monessa muussa ammatissa. Ehkä kannattaisi keskustella samantyyppisten ongelmien painivien kanssa. Moniin ammatteihin ei nykyään huolita jos ei ole sitä ulkonäköä jo valmiiksi esim. myyntihommat yms. Ehkä niitä tenavia pitäisi silloin tällöin muistutella että opettajia palkataan että oppilailla olisi muutakin korvien välissä kuin ulkonäköongelmat.

Vierailija

ennen vakituista virkaa tein muutaman vuoden sijaisuuksia (yläkoulu ja lukio) ja koskaan en ole kuullut yhtään kommenttia ulkonäöstä (ylipainoakin löytyy ja varmasti olen välillä seinästä reväistyn näköinen jos aamulla tulee kiire =)

Mutta jos joku jotain kommentoisi niin entä sitten? Ei se minua hetkauttaisi. Aika huono itsetunto saa olla jos oppilaiden sanomisista ahdistuisi.

Mutta niinhän se on, että jos oppilaat huomaavat kommentin vaikuttavan niin se ei jää viimeiseksi kommentiksi.

Vierailija

että koska me emme tee mitään verrattuna kouluavustajiin ja siivoojiin, niin pitää sen eteen sitten jaksaa kuunnellakin oppilaiden epäasiallista arvostelua... No, itse olen kyllä antanut mahdollisten kommenttien (en oikeasti muista) mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai sitten näpäyttänyt jotain nasevaa (ei ulkonäköä tai persoonaa arvostelevaa) takaisin.

Vierailija

Mulle ei ole suoraan päin naamaa kommentoitu, muuta kuin huomioita tyyliin "Onko sulla uusi paita?", "Sä oot värjänny hiukset!" jne. mutta selän takana varmaan arvostelevat enemmän.

Aina jos mulla on ollut joku sijainen, oppilaat kommentoivat hänenkin ulkonäköään minulle "Se oli ihan tosi lyhyt" tai muuta sellaista. Joistain vakkariopeistakin ovat kommentoineet esim ylipainoa (tosi harvalla muuten on, johtuuko juuri näistä ulkonäköpaineista??) rumasti. Joka kerta puutun näihin kommentteihin ja kiellän arvostelemasta toisten ulkonäköä. Olen myös kysynyt, miltäs se tuntuisi, jos me opettajatkin alettais teidän (oppilaiden) ulkonäköä arvostelemaan..

Vierailija

Totta kai on huonoa käytöstä että arvostelee toisen ulkonäköä, mutta kyllä täytyy myös itsensä tuntea ja omat vikansa ja ne hyväksyä.

Ja kyllä meidänkin osastolla saa kuulla olevansa lihava/laiha tai mitä milloinkin, viimeksi eilinen potilas sanoi minulle että kun sinä olet tuollainen lihava ja vielä päin naamaa. Olisiko siinä sitten pitänyt itkien juosta osastonhoitajan luo kun niin ahdisti? Ainoa mikä ahdisti oli liian pienet työhousut, iteppä olen possuksi itseni syönyt.

Vierailija

ja voin sanoa, että kommenttia tulee kyllä jatkuvasti. Enimmäkseen postiivista (ja olen kyllä kohtuullisen tyytyväinen ulkonäkööni), mutta täytyy myöntää, että kyllä se välillä pistää hiukan ahdistamaankin, kun keskenkasvuiset pojankoltiaiset kyttäävät takapuoltani, kommentoivat rintojani tai pahimmassa tapauksessa käyvät jopa käsiksi.

Vierailija

Ettekö tosiaan opeta lapsianne, ettei toisen ulkonäköä, kokoa, pukeutumista, puhetyyliä arvostella? Vai onko teistä ok, että toiset lapset tulevat aukomaan päätään oman lapsenne ulkonäöstä? Kyllä tämän pitäisi olla selvää, ettei niin tehdä. Kasvattakaa lapsianne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat