Hesa palkkaa yllättäen 150 opea? Erityisopettajia? Ei ole ollut opepulaa 1996:sta?

Vierailija

Vartti.fi verkkouutisissa ilmoitetaan, että Helsinki palkkaa nyt 150 opettajaa. Erityisesti erityisopettajista on pulaa.

Mistä tämä opettajien palkkaamisinto, kun pääkaupunkiseudulla ei ole ollut opettajapulaa ainakaan vuoden 1996 jälkeen, jolloin aloitin työnhaun.

Ehdotin verkkolehti vartille, että laittavat julkisen hakulomakkeen nettiin, johon voi laittaa nimensä.

Voisiko Helsinki harjoittaa jonkinlaista syrjintää. Niin minulle sanottiin vuonna 2004 (Työsuojelupiiri, Hakaniemi), mutta lisättiin, että syrjintää on vaikea osoittaa toteen. Kukaan juristi ei lähtenyt ajamaan asiaani, vaikka yritin saada sen oikeuteen.

Vuonna 1997 joku on antanut minulle Helsingin kaupungin Opetusviraston kortin ja siinä lukee, että työsuhteeni on toistaiseksi. Tein jotain räkästä sijaisuutta eräässä Hesalaisessa koulussa, jossa oppilaat olivat kuin pellossa ja pistelivät toisiaan - eräs myös minua - terävillä harpeilla.

Eräs poika sai niin vakavia vaurioita harpilla pistelystä, että ei tullut edes kouluun.

Mehiläisestä saamassani kortissa oli kirjoitettu väärä syntymäaika. Mehiläinen ei enää huolehdi Helsingin kaupungin koulujen opettajista.

Asiassa olisi vaikka kuinka paljon sanottavaa. Oli aikoja, jolloin opettajanvirkoja täytettäessä pyydettiin puoluekirjaa. Joltakin vielä 2003 koulua en viitsi mainita.

Sukulaiseni (sama sukunimi) on ollut allekirjoittamassa papereita kun luokanopet ja korkeammat opet liittivät liittonsa yhteen. (Löytyy opelehdestä artikkeli). Hänen tytärtään joku oppilas iski puukolla jalkaan.

Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa.

Puolueille kysely:

Onko puolueessanne nimensä vaihtaneita henkilöitä?

Miksi nimi on vaihdettu? (Esimerkiksi entinen nimi syrjäyttämistä ja ahdistelua?)

Koulumenestys?

Perhetausta?

Entinen puoluekuuluvuus? (Esimerkiksi kommunisti?)

Ketkä ovat olleet vaikuttamassa kouluasioissa? Kuinka paljon syrjintää on kouluissa?

Koulu on yhteiskuntamme peili ja siellä on kiusaamista.

Jonkun sossun pojanpoikaakin piti hyysäillä jo ala-asteella, koska hän tähtää pitkälle.

Hyvää päivänjatkoa

HULLU!

Kommentit (5)

Vierailija

Olipas sekava viesti. Ihmeellisiä mielleyhtymiä ja hyvin epäloogista ajatuskulkua. Voisiko siinä olla syy, miksei vakivirkaa napsahda?

Yleensä kaikki virat tulevat hakuun samoihin aikoihin. Siksi ehkä noin paljon työpaikkoja auki yhdellä kertaa.

Vierailija

Onpas sekavaa ja epäloogisia ajatuksia sisältävää tekstiä. En yhtään ihmettele, ettet ole saanut vakivirkaa. Ole iloinen, jos olet saanut jonkun työpaikan.

Virathan tulevat yhtä aikaa hakuun, siinä syy miksi noin paljon paikkoja auki yhtä aikaa.

Vierailija

jotka kuvittelevat olevansa kelpoisia hoitamaan opettajan hommaa, se kun on monen mielestä (myös tällä palstalla) sellainen homma, jonka kuka tahansa itse koulun käynyt hanskaa.

Vierailija

Lainaus:

jotka kuvittelevat olevansa kelpoisia hoitamaan opettajan hommaa, se kun on monen mielestä (myös tällä palstalla) sellainen homma, jonka kuka tahansa itse koulun käynyt hanskaa.

Niinpä. Lapsiparat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat