vauva ja opinnot - vauva vai opinnot

Vierailija

Lapsenhankinnan ja opiskelun voi yhdistää hyvällä suunnittelulla ja perheen yhteistyöllä. Itse pidin välivuoden koulusta esikoisen synnyttyä ja kuopuksen synnyttyä pidin 4 kk:n äitiysloman kesäloman aikana, jonka jälkeen isä jäi pitämään vanhempainvapaata.

Välillä on huono omatunto ettei tule luettua riittävästi opintoihin liittyviä asioita ja välillä potee huonoa omaatuntoa, ettei jaksa enää illalla olla hyväntuulinen ja virkeä äiti lasten kanssa ollessa. Uskon siihen että nuorempana silti jaksaa paremmin kuin vanhana. Tämä aika on silti hektistä ja kaikesta mahdollisesta omasta ajasta on täytynyt tinkiä. Enää ei malta ottaa aikaa itselle vaan sen haluaa käyttää lapsille jos koulu ei sitä vaadi.

Kommentit (1)

Vierailija

Tulin toivotusti raskaaksi opintojen loppuvaiheessa, jolloin tekemättä oli joitakin kirjatenttejä sekä gradu, jota olin kyllä aloittanut. Suunnittelin tekeväni ne loppuun "siinä sivussa".. Koliikkien ja yövalvomisien myötä annoin kuitenkin suosiolla periksi ja "tein" vielä toisenkin lapsen kahden vuoden ikäerolla. Kun kuopuskin täytti kolme, menin osapäivätöihin ja tein gradua. Valmistumiseen meni vuosi.

Olisin kyllä varmaan jo aiemmin voinut viedä opintoni loppuun jos lasten isä ei olisi luonut omaa uraansa niin täysillä. Ja toisekseen mun alalla ei kuitenkaan ole omia töitä, joten sen puoleen ei ollut mitään kiirettä. Opinnot halusin ylipäänsä loppuun ennemminkin itselleni jotain todistaakseni, kuin että sillä olisi tulevaisuuteni kannalta juuri merkitystä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat