Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

reilua tonnia sain kuitenkin kuussa käteen.

Kommentit (17)

Meilläkin työnantaja maksaa palkkaa kolme ensimmäistä kuukautta. Tältä ajalta Kela maksaa äippärahat työnantajalle. Ja tämä palkan maksu on työnantajalle vapaaehtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

13: mahdollinen alkuajan työnantajan maksama täysi palkka perustuu eri aloilla voimassaoleviin työehtosopimuksiin. Työnantaja siis maksaa työntekijälle palkkaa ja siltä ajalta Kela maksaa äitiyspäivärahan työnantajalle. Eli työnantajan lopulliseksi maksuosuudeksi jää päivärahan ja palkan erotus +palkan sivukulut. Yrittäjän osalta en tiedä miten tämä menee.

Toki työnantaja saa maksaa palkkaa vaikka koko äitiyslomalta jos haluaa ja saa kelan korvauksen itselleen.

Saako työnantaja jotain tukea vai mistä on oikein kyse? Itse olen työnantja ja nyt äityislomalla ja tuo 97 euroa saan kun on maksettu riittävästi yel maksuja.

Mutta tuo työnantajan maksama palkka on uutta minulle, ei sillä että maksaisin itselleni mutta kiinnostaa vaan miten käytännössä menee.

Onko se työnantajan vapaasti päätettävissä?

[/quote]

Lainaus:

mutta korkeimmillaan oli 145 tai 147€, pienin oli 97€, sain täyttä palkkaa työnantajalta ekat kolme kuukautta.

Saako työnantaja jotain tukea vai mistä on oikein kyse? Itse olen työnantja ja nyt äityislomalla ja tuo 97 euroa saan kun on maksettu riittävästi yel maksuja.

Mutta tuo työnantajan maksama palkka on uutta minulle, ei sillä että maksaisin itselleni mutta kiinnostaa vaan miten käytännössä menee.

Onko se työnantajan vapaasti päätettävissä?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat