Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolakäynti

Vierailija

Mua otti jo valmiiksi päähän tänä aamun herätä. Lapsella oli 6 vuotis neuvola ja en pidä siitä että lapsen kuullen kommentoidaan painoa. (suvussa syömishäiriöitä) Ja kävi niin kuin tiesinkin:lapsellanne on aivan liikaa painoa, katsokaa tarkemmin mitä ja miten liikkuu..miksi on noin paljon omaa tahtoa, se pitää saada kuriin..Mua raivostutti. Eli minkä kokoisia muiden lapset on 6-v neuvolassa? ja miten käyttäytyivät siellä?

Mun lapsella kun paino on 26 kg ja pituus 117,1 cm. Viime vuoden tarkastuksessa oli 21kg ja 110.5 cm.

Kommentit (8)

Vierailija

Pituudet on 127 ja 132 cm.

Itse olin lapsena pyöreä ja muistan kyllä tasan kaikki painooni liittyvät kommentit. Mutta sinuna tarkistaisin perheen ruokailutottumuksia, vanhempihan sen päättää mitä kaupasta tuodaan ja mitä 6-vuotias syö. Muutaman vuoden päästä on myöhäistä enää kun lapsi menee itse kauppaan.

Vierailija

Mutta kyllä tuo aika reippaalta painolta vaikuttaa. Oma poikani oli kouluun mennessään 7 vuotiaana 122 cm ja n. 23 kg, nyt 9-vuotiaana n 134 cm ja painoa on n. 28 kg. On ihan solakka heppu tosin, ei kuitenkaan mikään aliravitun näköinen.

Tyttö oli 7-vuotiaana 128 cm ja 24 kg, melkoisen hoikka hänkin, mutta ei hänkään sen laihempi kuin muut.

Vierailija

Meillä syödään tavallista kevytkotiruokaa ja aika paljon hedelmiä ja kasviksia, pikaruoka paikoissa käymme todella harvoin. Ulkoilemma koko perheen voimin joka päivä. Kävelemme aika paljon, jos matkaa yli 2km menemme autolla.

Vierailija

Mukava et edes jollain on suurin piirtein samaa kokoa lapsi. Mua vaan inhottaa et lapsen kuulen toitotetaan asiasta joka ikinen kerta..Ja kai nyt asian vois hieno varaisemminkin ilmaista. Mun kun on viel sen verran herkkä että lopettaa syömisen näitten käyntien jälkeen muutamaksi päiväksi.

Uusimmat

Suosituimmat