Karppaajat ja sokerittomat karkit? Saako syödä?

Vierailija

Finelin tietojen perusteella sokerittomissa karkeissa ei ole hiilihydraatteja (eikä siis sokeriakaan), mutta sokerialkoholia 100%. Mitä se on? Jotain mikä ei tiettykään sovi karppaajalle?

Entä sorbitolilla makeutettu suklaa? Siinäkin näytti olevan hiilihydraattia vain 1,7g/100g, mutta tuota sokerialkoholia myös jonkin verran..

Olen vasta harkitsemassa karppausta, ja siksi ehkä tyhmät kysymykset.. Tulipahan vain mieleeni..

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

Mm. sokerittoman suklaan ja makeisten makeuttamiseen käytettävillä sokerialkoholeilla, eli polyoleilla on pääsääntöisesti matala glygeeminen indeksi ja niiden sisältämät hiilihydraatit imeytyvät elimistössä vain osittain.

Mä löysin viikko sitten ihan mahtavan paikan www.sokeriton.fi ne tuo suomeen sokeritonta suklaata ja karkkia!!! Niiden sivuilla oli just tästä matalasta glykeemisestä indeksistä kerrottu. Tilaus tuli heti seuraavana päivänä kotiin ja ne on niiii-in hyviiiä :)

Vierailija

Jos AP nyt ystävällisesti kertoisi MISTÄ aineista nuo karkit muuten on valmistettu niin vosii arvioida......

sisältävätkö proteiinia/rasvaa....... Jos ei niin mitäpä jää jäljelle paitsi hiilarit? :D

Juu ei kuulu karkit karppiruokavalioon jos ei joku vileä tajunnut...

Vierailija

Mm. sokerittoman suklaan ja makeisten makeuttamiseen käytettävillä sokerialkoholeilla, eli polyoleilla on pääsääntöisesti matala glygeeminen indeksi ja niiden sisältämät hiilihydraatit imeytyvät elimistössä vain osittain.

Nih.

Karppaaja voi siis syödä sokerittomia makeisia, vaikkei niitä suositeltavaa ole syödäkään. Itse en pärjää ilman salmiakkia, joten syön sitä silloin tällöin. Tekee hyvää 92/62 verenpaineelleni :o)

Vierailija

mutta se ei ole imeytyvää hiilihydraattia, joten itse ainakin syön salmiakkia vähän väliä vaikka karppaan, siis sokeritonta (pirkan, on tosi hyvää!)

Tästäkin aiheesta löytyy kyllä karppaus.infosta tietoa paljon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat