Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lähellä la:ta liikuitte vielä julkisilla paikoilla?

Vierailija

Tyyliin lähditte shoppailemaan, ravintolaa, leffaan jne. Ihan loppuun asti vai jäittekö jossain vaiheessa kotiin odottelemaan synnytyksen alkamista. Kun eihän se ole kiva aloittaa synnyttämistä jossain leffateatterissa tm. mutta eipä tuota viitsisi kovin monta viikkoa kotonakaan kökkiä.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Joo, vähän minä itsekin ihmettelen tätä kysymystäni, mutta kysyinpähän ihan huvin vuoksi. Mulla ei ole mitään pakollista, mihin täytyisi mennä eli sen puolesta voisin ollakin loppuajan kotona (la tällä viikolla). Mut kaipa sitä uskaltaa liikenteeseen vielä lähteä - tekee erityisesti päälle hyvää käydä jossain.

ap

Vierailija

Vauva syntyi kaksi viikkoa etuajassa. Toisen kanssa en uskaltanut lähteä loppuviikkoina oikein minnekään ilman miestä, koska olin aika vaivainen ja musta tuntui, että lapsi voi vaikka tipahtaa mahasta yhtä-äkkiä tielle. :) Vauva meni la:sta kyllä yli loppujen lopuksi, mutta ehdittiin nippanappa sairaalaan (matkaa 10 min.) kun lapsi alkoi puskea ulos...

Vierailija

ravintolassa syömässä ja supistelu alkoi yöllä, joten en odotellut synnytystä kotona. Eikä olis itseasiassa mieleenkään jäädä kotiin.

Vierailija

ja sploosh, vettä oli kaikkialla ja niin vaan se lapsi syntyi sinne cittarin lattialle, ei tosin kaupan hyllyjen väliin, mutta aulaan kuitenkin. sermi tuotiin eteen peittämään ;)

Vierailija

..loppuun asti liikkeellä normaalisti.esikoisesta synnytys käynnistyi aamulla ja kävin vielä supistellen vikassa neuvolassa,postissa ja kaupassakin ennen sairaalaan menoa, tokasta olin esikoisen kanssa leikkipuistossa pari tuntia ennen vauvan syntymää ja ravasin vimmatusti ympäri puistoa aina supistuksen aikana:)

Vierailija

mutta ison siteen kanssa siltä varalta että lapsivedet menee.

tokaan synnytykseen ajoin sitten ihan itse autolla (tosin en tiennyt vielä että synnyttämään menen).

harvoin se nyt niin yhtäkkiä alkaa ettei leffasta ehtisi poistumaan tms.

Vierailija

minulle oli sovittu sektio perjantaiksi ja edeltävänä keskiviikkona kävin vielä moikkaamassa duunikavereita ja ulkona syömässä entisten duunikavereiden kanssa.

Varsinaisesti kapakoissa kävin pari kertaa, mutta se tuntui vähän tylsältä. Tyyliin leffan jälkeen kävin ystäväni kanssa yhdellä - minä tietty join alkoholitonta glögiä ja hän holillista. Mutta kaupoissa, leffoissa, syömässä jne. kävin - kuten sanottu - ihan kalkkiviivoille asti.

Ei tarvi kökkiä kotona, mutta pidä neuvolakortti mukana!

Vierailija

yöllä sitten käynnistyi synnytys (vihdoin!!) ja vauva syntyi viikolla 41+6

Toisen lapsen kanssa kävin kaupassa n. klo 11, vauva syntyi n. klo 15

olisin seonnut, jos olisi pitänyt kotona odotella synnytyksen käynnistymistä..

Vierailija

Voit ihan rauhassa mennä.. ellei ole jo supistuksia sillon kun olet lähössä kotoa. on hyvä hyvä sopia miehen tai muun tukiverkoston kanssa että pitää puhelimen päällä että saat heti kiinni jos alkaakin synnytys sillä reissulla. saat mielenrauhan.

Vierailija

mutta en jäänyt kotia, synnytyspäivän aamusta oltiin rannalla esikoisen kanssa, (supisteli reippaasti) iltapäivällä leikkipuistossa, siellä supistelikin sitten jo niin etten kotiin tahtonut päästä. Nopsaan synnärille ja kuopus syntyi parin tunnin kuluttua.

Eikös sitä ihan suositella ettei jäätäisi kotiin makaamaan, se sun liikkuminen pistää siihen vauvaankin vauhtia, jos jää johki sängyn pohjalle makaamaan niin voi se synnytyskin mennä pitkälle.

Vierailija

synnyttämään. Esikoisesta menin sinnekin julkisella bussilla. Lapset ovat syntyneet viikoilla 42, 42+5, 41+6 ja 40+5. Lasketulla ajalla ei siis ollut mitään merkitystä mihinkään.

Vierailija

lähtenyt mihinkään missä olisin joutunut istumaan pitkään paikoillani. leffassa vielä on sellaiset upottavat kuppituolit, joissa muutenkin painaa reisiä - sen ison mahan kanssa en pystynyt puolta tuntia pidempään istumaan kotonakaan, vaan pitää nousta venyttelemään että jalkoihin kiertää veri ja selkä ei puudu.

Vierailija

5 päivää ennen Sinfoniakonsertissa (pyörällä)

2 päivää ennen kangasostoksilla (kävellen)

1 päivää ennen tonttikaupoilla (autolla)

Vauva syntyi viikoilla 40 + 4

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat