Mikä mulla on? Miksi en osaa päättää mitä haluan (koulu, työ)??

Vierailija

Kyse tällä hetkellä keskenjääneistä opinnoista, työskentelystä yms. Joka päivä mulla on eri suunnitelmat, eri pääaineet, yhtenä päivänä päätän hakea ensi kesänä uuteen tiedekuntaan, seuraavana päivänä suunnittelen yksityistä maskeerauskoulua. Sama pätee muillakin osa-alueilla: yhtenä päivänä karppaan, toisena liityn Painovartijoihin ja sitä rataa... Onneks elämässäni on stabiiliuttakin, perheen ja kodin muodossa, mutta muu meneekin sitten häränpyllyä. Mistä tämä kaikki juontaa? Ylioppilaaksitulon jälkeen elämä on ollut vuoristorataa. 20 vuotta yliopistolla ja varmaan sata aloitettua ja lopetettua kurssia ja sata turhaa tentti-ilmoittautumista. Kotipsykologit. HELP!

Kommentit (8)

Vierailija

Oletko missään lähellä valmistumista? Ovatko opintosuoritukset vielä voimassa? Onko mahdollista suorittaa joku tutkinto loppuun, vaikka se lyhin ja sitten miettiä mitä oikeasti haluat isona tehdä ja miten sen voit toteuttaa.

Lainaus:

aikoinaan oikeustieteellisestä ja/tai työstä lehdistön parissa. Näitä kumpaakaan en ole saanut aikaiseksi kokeiltua. Muuten olen kokeillu 6-7 alaa. Ja kaikilla tasoilla (amk, opisto jne...).

ap

Vierailija

Rehellisesti sanottuna vihaan sitä, mutta ilman tutkintoa en voi saada muutakaan työtä, jossa pääsisin samoille rahoille. Työtehtäviini olen päässyt moooonen vuoden kokemuksesta samalla työnantajalla. Opinnot yliopistossa ovat lähinnä tenttejä ja armas työnantajani kyllä sallii muutaman luennonkin viikossa. Eli: tilanne on toisaalta otollinen, mutta olen kuin tuuliviiri. Työnantajassa ei ole vikaa, mutta siis itse työssä, ja asiakkaissa.

Homer Simpsonia lainaten: I hate my job and I wan't to die... ;)

ap

Vierailija

Riittääkö palkka elämiseen?

Jos vastaukset ovat kyllä, niin onko mahdollista lykätä opiskeluja ja tehdä töitä ja lyhentää velkaa. Miten olet ajatellut yhdistää opinnot, työn ja lainanmaksun?

Lainaus:

Teen suuria suunnitelmia, joiden toteuttaminen lähes mahdotonta. Jos olisin edennyt yliopistossa mentaliteetilla hiljaa hyvä tulee, olisin varmasti jo valmistunut. Nyt valmistuminen ei lähelläkään ja perheen + asuntolainan takia paniikki hyväpalkkaisesta työstä hiipii. Olen tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa, palkka on ihan kohtalainen, mutta työ kaikkea muuta kuin joskus valkolakki päässä suunnittelin.

Vierailija

Liittynee (minulla) siihen, että olen ennen hakenut kovasti muiden hyväksyntää ja tehnyt päätöksiä sen perusteella. Nyt kun olen päässyt siitä eroon, en oikein tiedäkään mitä haluan. Tavallaan kaikki käy...

Vierailija

Mistä ammatista/työstä haaveilit nuorena? Kuinka kaukana olet niistä haaveista? Montako eri alaa olet aloittanut?

Lainaus:

Rehellisesti sanottuna vihaan sitä, mutta ilman tutkintoa en voi saada muutakaan työtä, jossa pääsisin samoille rahoille. Työtehtäviini olen päässyt moooonen vuoden kokemuksesta samalla työnantajalla. Opinnot yliopistossa ovat lähinnä tenttejä ja armas työnantajani kyllä sallii muutaman luennonkin viikossa. Eli: tilanne on toisaalta otollinen, mutta olen kuin tuuliviiri. Työnantajassa ei ole vikaa, mutta siis itse työssä, ja asiakkaissa.

Homer Simpsonia lainaten: I hate my job and I wan't to die... ;)

ap

Vierailija

Teen suuria suunnitelmia, joiden toteuttaminen lähes mahdotonta. Jos olisin edennyt yliopistossa mentaliteetilla hiljaa hyvä tulee, olisin varmasti jo valmistunut. Nyt valmistuminen ei lähelläkään ja perheen + asuntolainan takia paniikki hyväpalkkaisesta työstä hiipii. Olen tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa, palkka on ihan kohtalainen, mutta työ kaikkea muuta kuin joskus valkolakki päässä suunnittelin.

Vierailija

aikoinaan oikeustieteellisestä ja/tai työstä lehdistön parissa. Näitä kumpaakaan en ole saanut aikaiseksi kokeiltua. Muuten olen kokeillu 6-7 alaa. Ja kaikilla tasoilla (amk, opisto jne...).

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat