Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joilla on KASTELLIN AIKA 190 talo?

Vierailija

Teittekö ihan piirrustusten mukaan, vai muutitteko jotakin. Mikä hyvää, mikä huonoa? kommentteja kiitos. Ja jos on vinkkejä muista hyvistä, miel. 2 kerroksisista taloista, kertokaa.

Kommentit (3)

Vierailija

Aika 189 löytyi.

Se oli jokatavalla mun mielestä täysin surkea pohjaratkaisultaan.

Keittiö, käynnit sisälle, kodinhoitohuoneeseen ei pääse ulkoa, pukuhuone(?) aivan turha ellei käy paljon saunavieraita siis ihan turhia neliöitä mistä maksaa.

Kamala loota.

Aika 178 oli paljon paremi. siinäkin vielä keittiö sellainen mistä en tykkää. Keittiön pitää olla iso. Ulkoapäin kamala

Aika 172, liikaa kulmia. Aivan liikaa kulmia. ne on heikkoja kohtia.

Aika 160 paljon puutteita. ulkoa tullaan suoraan isompaan tilaan ja kura kulkee. Jos käy vieraita en suostuis siihen että keittiö on noin avoinna suoraan olohuoneeseen. EI. jälleen turhia kulmia.

Aika 158 turha iso olohuone. Keittiössä tilaa tarvitaan, siellä ruokaa laitetaan. Meillä ainakin kylässä käyvät tutut tulee sinne istuun ja siellä kahvit juodaan. keittiöt on ihan liian pikkaraisia. yläkerrassa vaatehuone irrallaan makuuhuoneesta (?)

Esim. hoviherra 133 on pojaratkaisultaan selkee mun makuun. Erkkereistä en tykkää mutta hyvää talossa on:

makuuhuoneen yhteydessä olevan vaatehuone, tuulikaappi, joka ei kuitenkaan vie turhaan neliöitä, kodinhoitohuoneesta pääsee suoraan pesuhuoneeseen ja makkariin!! toisaalta pesuhuoneesta voi tulla makkariin kosteutta. keittiö isohko, jo löytyy samalta seinältä apk, vesipiste, ja hella!. olohuoneessa ehkä vähän turhaa tilaa. kodinohoitohuone sais olla vähän isompi.

Setäni on arkkitehti ja oon oppinut arvostaan selkeyttä, hyödyllisiä neliöitä, toimivuutta. Neliöitä saa olla riittävästi, kaiken ei tarvitse olla ahdasta, mutta mitä järkeä on maksaa ylimääräisistä neliöistä?Vaan sen takia että voi spennailla kuinka monta neliötä talossa on? Kahteen kerrokseen en taloani vaihtaisi.

Vierailija

Meillä oli kanssa ehdottomasti vaatimus ettei keittiö ole yhteydessä olohuoneeseen. Meillä voi ohjata veiraat suoraan olkkariin ettei mene keittiön ohi tai läpi.

Mun mies on rakennusmestari (on rak.alan ammattilaisia suvussa enemmänkin, äiti on sisustussuunnittelija) Miehen kanssa kattottiin kanssa äkkiä nota malleja. pohjaratkasultaan 172 on ihan ok, mutta usko pois keittiö on _järkyttävän_ pieni jos siellä meinaa ruokaa laittaa. Hella toisella seinällä kun vesipiste. Ne yleensä mielletään olevan lähekkäin etenki sellasissa talouksissa missä tehdään ruokaa.

Miellä ei sisääntulon yhteydessä haluttu mitään isompaa säilytystilaa koska oma väki kulkee kodinhoitohuoneen ovesta.Enemmän ja vähemän vieraat tulee etuovesta ja haluan sen olevan siisiti, ei omia kenkiä vaatteita, hiekkaa, kuraa, lunta.

Meillä on ihan ehdottomuus koirien takia että kodinhoitohuone on pesuhuoneen vieressä mut se kellä ei oo sama tarvetta, niin ymmärrän senkin.

Mies sano noista kulmista ja eihän niitä siellä sisällä miellä "hienoksi" ja harva kattelee talon pohjapiirrustusta. sen takia me aina ihmetellään miksi tehä kamala määrä kulmia.Varsinkin ne jotka tekee pitkästä tavarasta.

ite en tykkää laatikkotaloista ja se mielipide mulle suotakoot.jos alottaja tykkää se mielipide hälle suotakoot.

Vierailija

Kastellin kirjoissa, mutta on ollut, ja jos jollakin sellainen on kehukoon tai haukkukoon. Itse olen tykästynyt tohon haukkumaasi AIKA 172. Minusta taas näppärä. -Haluan kodinhoitohuoneen ehdottomasti pois saunan yhteydestä

- Tuulikaappiin kunnon ns. vaatehuoneen

- Pienen pukuhuoneen saunan yhteyteen

- 4 makuu/työhuonetta

- Keittiön, en keittiö+ olohuone yhdistelmää

SUOSITELKAA mulla talomalleja. Ai niin mies haluis ton korkean olohuoneen, minä en välttämättä.

Uusimmat

Suosituimmat