Tajuatteko te ollenkaan kuinka onnekkaita olette, kun olette raskaana? Että kaikki

Vierailija

on mennyt niin hienosti, että saatte kantaa elävää ihmistä kohdussanne?

Älkää marisko joka asiasta, vaan olkaa onnellisia! Kestäkää vaivat kunnialla, koska saatte olla suorittamassa tärkeintä tehtävää koko maailmankaikkeudessa.

T: Katkera joo.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

vuosissa laskettavassa määrin. Nyt olen tämän yrityksen aikana toista kertaa raskaana viikolla 5+, ja arvaatte varmaan miten ristiriitaiset tunteet on. Toisaalta on onnesta sekaisin, toisaalta niin peloissaan, että tämäkin pitkään puuhattu todella toivottu herne on niitä jotka eivät jaksa maailmaan asti.

Tähän asti kaikki on ollut ihan hyvin, hormoniarvot kohdillaan ja kaikki ok. Mutta jännittäähän se! En silti lupaa, etten koko raskauden aikana marise mistään vaivoista, nimittäin nyt on kuvottaa hajut ja ruoat, ja jos tämä paljon pahenee niin väsyyhän siihen.

Eipä se silti tarkoita, etten rakastaisi tätä kasvavaa lasta, tai etten osaisi olla siitä kiitollinen.

Vierailija

mäkin vähän ihmettelin. luulin ap:n olevan lapseton ja siksi ymmärsin hänen katkeruutensa. mutta nyt ap onkin vain turhasta valittaja, ihan yhtä hyvin mä olisin voinut surkutella aloituksessa. haluan toisen lapsen jota mies ei varmasti ole luvannut. en kuitenkaan marise asiasta täälä koska ihan tosi on että kaikilla ei ole edes sitä yhtä omaa rakasta lasta

Lainaus:

toiset ei saa yhtään. Vähän suhteellisuudentajua. Vaikka ymmärrän kyllä että vauvakuume saattaa sekoittaa lasta toivovan pään

Vierailija

kuin kaksi lastani ja tämä kolmas mahassa asuva, ja tietenkin puolisoni.

Nyt elän tätä raskautta kaikkine vaivoineen. Ja olen uupunut, flunssainen, selkäsärkyinen ja pahoinvoiva. Ja valitan. Vaikka siis olen onnellinen.

Kyllä jokaisella on oikeus elää sitä elämäntilannetta, johon elämä on heittänyt / Herra johdattanut, tai miten kukakin asian näkee.

Vierailija

Siltä se vaikuttaa, kun sen kolmannen perään pitää noin katkerana uikuttaa kuin niillä kahdella ei olisi mitään arvoa.

Siksi ap taisikin kiehahtaa, kun alitajunnassaan tietää itse olevansa samanlainen.

Vierailija

raskauduin ekassa kierrossa. voi pahoin ja valitin, synnytin ihan normaalin, helpon synnytyksen, sain ihanan pienne vauvan joka nyt taapero. joskus saa laskea kymmeneen kun alkaa hermoja kiristämään. rakastan lastani ylikaiken ja vaikka välillä valitan niin elän jatkuvassa lapsen menettämisenpelossa. pelkään ihan pirusti.. kuitenkin valitan. joka ilta kun saan lapsen nukkumaan tajuan olla kiitollinen ihanasta päivästä äitinä maailman ihanimmalle lapselle vaikka päivän aikana olenkin saattanut valittaa jostain. kyyneleet silmissä katselen nukkuvaa lasta joka yö, niin onnellinen ja kiitollinen olen. mutta kyllä jos on rankkaa niin minäkin valitan..

Vierailija

nekin sikiöt, jotka abortoituvat ennen kuin äiti edes tajuaa olevansa raskaana? Mikä tragedia. Koska muuten en tuota heittoa usko.

Kuka muuten sanoi, että mun lapsensaantihistoriani olisi täysin ongelmaton?

Lainaus:

Keskenmenon kohdannut osaa varmasti ajatella tätäkin asiaa vähän eritavalla.

Vierailija

Yritimme aikoinaan kolme vuotta saada esikoista aikaan. Lapsettomuushoidot oli yhtä helvettiä. Alkionsiirto toisensa jälkeen epäonnistui ja välillä ovulaatiot ei menny niinku ois pitänyt. Vihdoin syntyi esikoinen ja nyt hänen täyttäessä kohta kaksi on tulossa pikkukakkonen. Siitä huolimatta esikoisen yövalvomiset, oma työssäkäynti ja selkäkivut vievät välillä raivarin ja ärtymyksen partaalle, eikä tästäkään tilanteesta joka sekunti pysty nauttimaan. Kai tämä on myös sitä raskauden hormonimyllerrystä. Toki ymmärrän lapsettoman katkeruuden ja vihan. Olisi epänormaalia, jos sitä ei missään vaiheessa tulisi. Tai sitten tunteet ois täysin tukahdutettu. Paljon voimia ap:lle.

Vierailija

En ole lapseton sanan varsinaisessa mielessä. Minulla on kaksi ihanaa lasta. En vähättele kipuja, en väsymystä. Niistä saa toki avautua. Tarkoitan sitä välinpitämätöntä ja raskauden arvoa vähättelevää asennetta.

Itsekin olen oksentanut 3 ensimmäistä kuukautta kummastakin lapsesta, valvonut supistuksien kanssa, kärsinyt synnytyskivut jne. Nyt vasta ymmärrän kuinka onnekas olen ollut! Sitä tarkoitin. En siis halunnut kivittää raskaanaolevia.

Voi kuinka antaisin mitä tahansa, jos saisin sen kokea vielä kerran. Saada olla raskaana ja saada synnyttää. Saada pienen ihmisen. Osaisin arvostaa sitä enemmän kuin koskaan ennen.

T: Ap

Vierailija

ja nautin joka hetkestä, selkäkivut ja pahoinvoinnit eivät merkanneet mitään. Eikä se, että koti oli kauheassa kunnossa, kun ei voinut loppuraskaudesta siivota. Lapsi kohdussa oli kaikkein tärkeintä ja nyt terveenä köllöttelee omassa pinnasängyssä.

Luulin, etten koskaan saa tuntea tätä onnea.

Ihmeitä tapahtuu, usko niihin.

Vierailija

toiset ei saa yhtään. Vähän suhteellisuudentajua. Vaikka ymmärrän kyllä että vauvakuume saattaa sekoittaa lasta toivovan pään

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat