Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko koiran verestä saada itselleen jonkun pöpön?

Vierailija

Sori nyt megaluokan typerä kysymys, mutta tuli mieleen...

Koiralta poistettiin hammaskiveä ja muutama hammas ja suusta tiputtaa verta vähän. Olen sitä tuossa putsaillut välillä ja omat kädetkin aika veriset ja mulla on kädet kuivat ja pieniä haavaumia niissä. Tuli sitten mieleen, että voinko saada jotain siitä itselleni.... Siis jotain jäykkäkouristusjuttuja ja jotain semmosta kelaan päässäni. Mulle annettu jäykkäkouristusrokote joulukuussa 2000 viimeks.

Ja siis voi olla että kysymys on tyhmä...

Kommentit (15)

Vierailija

canimorsus-bakteerista ja olen ihan hädässä, että olenko voinut saada sellaisen?!?! Äsken lotrasin käsiini neoamiseptiä, mutta pullo ei ole ihan uusi eikä se edes tuntunut pahemmin kirvelevän kun kaadoin sitä käsille. Onko oikeesti riski nyt saada tommonen?

Vierailija

Nämä tapaukset jossa ihmiset ovat kuolleet jostakin koirankuolasta tai koiran nirhaannuttua pienen naarmun omistajaan ovat aina poikkeustapauksia. Omistajilta on puuttunut perna ja sen takia ovat erityispotiltaita tai sitten niillä on ollut joku muu sairaus. Normaali, terve ihminen pahemmin koiranpuremasta tai kuolasta kuolee.

Kannattaa myös muistaa että koiran veri on eri kuin sylki/kuola. Normaali käsipesu vedellä + saippualla riittää kyllä. Jos ap luki tarpeeksi pitkälle siitä canimorsus-bakteerista niin hän olisi huomannut että ne joilla on perna poistettu tai lotraa viinalla ovat suuremmassa riskissä saada se pöpö, normaali tere ihminen taas ei kuulu siihen. Jos ei ap sitten ole alkoholisti?

Vierailija

Joo nyt tuntuu taas että on ihan paniikki, kun terveyspuhelimesta sanoi, että ei hätää ja oman alueen terkkari tuumas että "joo onhan semahdollista saada kaikenlaista"

Vierailija

Lainaus:

bakteereja, joita ihmisillä ei ole. Jos eläin puree sinua ja tulee syvät vammat, saatat tarvita terveydenhuollon apua. Muuten ei mitään hätää. Ehjä iho suojaa kaikelta, HIV:stä lähtien.

No ei ole eläin siis purrut. Olen ainoastaan putsannut oman koiran suusta lähtöisin olevaa verta hampaiden poiston jäljiltä, koiralla suussa tulehdus ja hampaita poistettu siis.

Soitin tuohon terveysneuvontapuhelimeen ja sieltä sanottiin, että saippuavesipesu riittää. Ei tässä kai sitten tarvi huolehtia?

Ja tiedän, että ehjä iho siis suojaa, mutta mulla on pieniä haavaumia käsissä koska kädet on kuivat.

Vierailija

bakteereja, joita ihmisillä ei ole. Jos eläin puree sinua ja tulee syvät vammat, saatat tarvita terveydenhuollon apua. Muuten ei mitään hätää. Ehjä iho suojaa kaikelta, HIV:stä lähtien.

Vierailija

Joo luin enkä ole alkoholisti. Mieheltäni sen sijaan on poistettu perna. Hän tosin ei koiran suuta putsaillut ja sai käsiinsä sitä verta vain hyvin hippusen ja pesi kädet samantien. Eikä hänellä ole käsissä käsittääkseni haavoja.

Vierailija

Aika paska provo minusta

Lainaus:

Joo nyt tuntuu taas että on ihan paniikki, kun terveyspuhelimesta sanoi, että ei hätää ja oman alueen terkkari tuumas että "joo onhan semahdollista saada kaikenlaista"

Vierailija

Lainaus:

Aika paska provo minusta

Lainaus:

Mikä paska provo? Niin mikä tässä nyt on provoa? Itse ainakin tiedän, että minulle toinen ihminen sanoi, että ei ole hätää ja toinen sanoi, että eihän näistä ikinä tiedä. Sanoi tosin myös, että turhaan minä sitä nyt mietin vaan menen lääkäriin välittömästi jos kuume nousee. Mutta muuten ei tarvi miettiä.

Vierailija

jossa omistaja oli kuollut omalta koiraltaan saamaansa pöpöön. Koira oli kait vahingossa purrut.. En muista tarkalleen, mutta teillä ei kyse ollutkaan puremisesta. Tuskin syytä huoleen, mut googleta vielä :)

Fanny

Vierailija

jotka voivat jopa tappaa ihmisen. Näitä juttuja joskus lukenut. Eräs mieskin oli kuollut, kun koira oli nuolaissut miehen kättä jossa oli iso haava. Miehellä tosin oli muitakin sairauksia jotka lisäsivät koirasta saadun tartunnan tappavuutta. Mutta eläinlääkärikin kyllä mulle vahvisti tuon syljen bakteerijutun, eli koiran sylestä voi saada bakteerin...

Uusimmat

Suosituimmat