koululaisen kaverisynttärit arki-iltana

Vierailija

Tiedän, että viikonloppuna olisi parempi järjestää, mutta nyt olosuhteiden pakosta kutsut arki-iltana. Minkälaisia kokemuksia teillä noista arkijuhlista on? Hyviä ja huonoja kiitos. Mietin vaan, että jääkö esim. harrastusten takia moni pois kutsuilta. Kyse siis 9 v synttäreistä ja poika kutsuu 9 luokkatoveria. Mikä aika olisi paras? Itse mietin, että klo 17-19.

Kommentit (10)

Vierailija

Olen lupautunut tarvittaessa ottamaan lapset mukaani iltiksestä tai koululta ja kertonut vanhemmille että tarjoan myös jotain suolaista, niin kenenkään ei ole tarvinnut stressata ruoista tai kulkemisista. Yleensä on aloitettu juhlat neljältä, joksus jopa aikaisemmin, riippuen mun aikatauluista. Jos juhlat loppuu klo 18, niin siitä ehtii vielä useimpiin harrastuksiin, mikäli joku haluaa mennä.

Koululaisille ei tarvitse niin suurellisesti kokata. Meilä on tarjottu pasteijoita, nakkeja, lihapullia, pizzaa tms alkuun ja sitten jäätelöä ja makeita herkkuja. Tarjoilut ehtii hyvin laittaa kuntoon sillä välin kun lapset availee lahjoja tai touhuaa muuta keskenään. Jos jotain ohjelmaa haluaa järjestää, se voi olla sitten syömisen jälkeen. Koristelut voi tehdä edellsienä iltana tai sitten antaa lapsille ilmapallopumpun ja ilmapalloja ja serpentiinä - sekin on hauska ohjelmanumero.

On ihan mahtavaa kun saa juhlat juhlittua keskellä viikkoa eikä tarvii uhrata niille viikonloppua. Sitä paitsi ei tule paineita järjestelyistäkään, kun tietää ettei ole aikaa mihinkään ihmeelliseen. Ja ainakin kaikki meidän vieraat ja omat lapset on olleet arkijuhliinsa tosi tyytyväisiä.

Vierailija

on tosi ärsyttävää että noita synttäreitä järkätään viikonloppuisin, silloin kuitenkin olisi kerrankin aikaa tehdä vaikka mitä niin sitten ei voi tehdäkään jonkun synttäreiden takia. Miksi ihmeessä niitä ei voi järjestää arkisin??

Vierailija

tuon ikäisillä varmaan ok aika, pienemmillä ei ainakaan ennen viittä. 9-vuotiaat osaavat kai jo itse laittautua synttäreille, pienempiä pitää mahd.kuskata tai ainakin jos hakee iltapäiväkerhosta ja kotona ollaan ehkä 16.30 ja ruoka on syötävä ym. Meilläpäin on useat synttärit alkanut jo 15-16 aikaan, tosi hankalaa ollut järjestää niin että lapsi pääsee.

Vierailija

sillä se näyttää olevan yleinen tapa. Ja meillä on itsellämmekin lasten harratukset pääsääntöisesti viikonloppuina eli kyllä arki-ilta on parempi. Me päädyimme aikaan 17.30 - 19 (kyseessä on vähän pienemmät lapset kuin ap:lla ja lapsia on tulossa vain 5).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat