Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lääkäriä paikalla?

Vierailija

Mulla on suoli alavatsalla sellainen kova pitkulainen, jonka siis tuntee helposti tosta ihon läpi. On ollut jo vuosia. Mitä se on? Ulostettako suolessa? (on ollut siinä aina, ei ole lähtenyt välillä pois..)

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

kun mun lapsella ja isällä on ollut sellainen. Mutta tää ei ole tyrä, vaan tuntuu vaan ikään kuin suoli pitkältä matkalta kovana pötkylänä.

Vierailija

No mulla on myös just tollanen vasemmalla ja pitkään sitä kummastelin kunnes tajusin, et oikealla on myös samanlainen. Ultrattu on, ei näy poikkeavaa. Se on kyllä vatsalihas mulla, kun esim. jalkoja nostaa selinmakuulla lattiasta ylös, niin jännittyy.

Vierailija

Olen tuosta tyräasiasta kyllä varma. Tiedän että kyseessä on suoli, onko se nyt sitten paksusuoli tuolla kohdalla (ainakin yhden kuvan mukaan on paksusuolen osa 'vemmelsuoli'). Ei pullistu sieltä ulos mitenkään, ja on todellakin kova. Sen tuntee vaan kun sormilla 'muljauttelee' aika syvältä tosta alavatsalta. Ja voisin tosiaan kuvitella että siellä on suolessa kovaa ulostetta, mutta kun se on ollut siinä jo varmaan 15-20 vuotta. Kyllähän tuo suoli on muutaman kerran tässä välissä ehtinyt tyhjentyä.. Itsekin pelkään kasvainta ja täytyisi varmaan joo käydä näyttämässä lääkärille. Mutta voisiko se olla syöpää kun on ollut jo niin kauan?

Vierailija

En ole mikään asiantuntija, mutta yhdellä tutulla miehellä pääsi niin pahaksi että oli sellainen käden paksuinen makkara alavatsalla.

Vierailija

Tuskin se syöpä on. Ehkä se vain on niin pinnassa, että tuntuu. Yhdellä tutulla oli keuhkot väärinpäin (siis vasen puoli oikealla ja toisinpäin) Ja toisella puuttui aivosta joku lohko,ihan sattumalta molemmat tapaukset selvinneet eikä ole elämää haitanneet mitenkään.

Käy kuitenkin lääkärissä niin selviää. Tuskin mitään vakavaa :)

t. se, joka ehdotti miehen sukupuolielintä :)

Vierailija

Että olisin iloinen, jos mahanahkani olisi sen verran ohut, että tuntisin suoleni. Mut kun nahkani alla on monen sentin läskikerros, et ei toivoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat