PItäisikö tehdä jotain vai antaa asian vaan olla, kun 4v menee joka yö 2v viereen nukkumaan?

Vierailija

Onko huolestuttavaa? Pelkäköhän isompi lapsi? Vanhempien sänkyyn tai makkariin ei halua tulla. Lapset nukkuvat samassa lastenhuoneessa.

Kommentit (11)

Vierailija

Mä ihan sanoin, että jos pelottaa yöllä, voi mennä vaikka veikan viereen nukkumaan! Varsinkin esikoiselle se tuntui olevan tosi hieno ja turvallinen ajatus. :) Ei ole tosin mennyt, ilmeisesti tieto siitä, että voi mennä, riitti.

Jos teillä ei pienemmän uni häiriinny sisaruksen viereen tulemisesta, niin ei kai siinä mitään pahaa ole? Neljävuotiailla on niin hyvä mielikuvitus, että voi hyvinkin nähdä mörköjä huoneen nurkassa, ja sisaruksen vieressä tuntuu turvalliselta.

Vierailija

Ihmiselle ei ole luonnollista nukkua yksin, ei varsinkaan lapselle. Ihminen on laumaeläin.

Meillä lapsi nukkuu vanhempien huoneessa sänky meidän sängyssä kiinni. Kiipeää usein yöllä viereen, välillä nukahtaakin. Pikkusisarus tulee kesällä (ikäeroksi tulee lähes 4-vuotta) ja olen ihan suunnitellut, että vuoden parin päästä saavat muuttaa keskenään omaan makkariin nukkumaan. Ja nimenomaan siskonpetiin. Turvallisempi molemmille.

Musta ratkaisu on ihan luonteva. Itse olen 9-vuotiaaksi nukkunut vanhempien huoneessa, vaikka talossa oli kyllä tilaa ja mullakin oma huone :). Pikkuveljet muutti vähän nuorempina yhteuseen huoneeseen, mutta petit oli ihan vierekkäin :).

Vierailija

Minusta tuo on söpöä... :) ehkä isompi haluaa suojella pienempää? Ei kai tuosta nyt haitta ole? Voithan kysyä muksulta miksi menee pienemmän viereen? Minä ainakin nukuin siskon vieressä vielä 10-vuotiaanakin, tosin tarkoituksella, nukuimme laverilla.

Vierailija

Molemmilla on omat huoneet ja omat sängyt, mutta haluavat toisinaan nukkua vierekkäin. (12v tyttö ja 6v poika) Minusta se on tosi kiva että ovat niin läheisiä. Pienempi tulee kyllä toisinaan öisin meidän vanhempienkin sänkyyn, mutta ei silloin kun nukkuu siskonsa vieressä =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat