Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan syömiskysely?

Vierailija

sano terkkarille, mitä se haluaa kuulla. Syön joka päivä kasviksia (karkkia) kasviksia (karkkia) ,,(tuo oli jopet showsta) niin ja sitten raskauden edetessä vaan ihmettelet kun paino nousee ja nousee.. Ja laitat ne 20kg turvotuksen piikkiin.

Kommentit (15)

Vierailija

Etten muka olisi hyvä vanhempi. Olen kyllä. En pidä siitä että kukaan arvostelee minua joittenkin keksittyjen normien mukaan, ihmisellä pitää olla itsemääräämisoikeus elämäntyylinsä suhteen.

Tämä keskustelu vaan vahvistaa käsitystäni siitä että taidan kehittää siihen paperille uljaan ihanneruokavalion. Pääsenpähän vähemmällä ;)

ap

Vierailija

että tiedät ruokailutottumuksissasi olevan korjaamisen varaa, ilman kyselyäkin - ja ettet siitä huolimatta aio tehdä muutoksia. Eli keskustelu on tarpeetonta.

Neuvolassa voidaan olla huolissaan, koska heidän työnsä on ohjata ihmisiä terveellisempään elämään. Mutta jokaisella on oikeus valita itse omat ja perheensä elämäntavat. Eikä siitä ole muita seurauksia, kuin mahdolliset vaikutukset terveyteen. Neuvola on sinun tueksesi, jos koet puuttumisen ruokailuun painostavana totea vain ystävällisesti, että siihen on turha puuttua.

Vierailija

ovat vapaaehtoisia, joten periaatteessa sinun ei tarvitse kuin käydä kelan vaatima lääkärintarkastus. Kun kyseessä on vapaaehtoisuuteen perustuva palvelu, käytät sieltä niitä palveluja joita haluat. älä turhaan pelkää neuvolantätiä!

Vierailija

odotan lastani ja sain neuvolasta täytettäväksi kyselyn ruokailutottumuksista. En haluaisi vastata, koska minulla ei ole mitään säännöllistä ruokailurytmiä ja syön lähinnä rasvaista ja makeaa. En kaipaa mitään ravintosaarnoja, koska en kuitenkaan voi muuttaa ruokailutapojani.

mikähän olisi parasta. Kieltäydynkö suoraan ja sanon etten halua keskustella syömisistäni? Jos vastaan rehellisisti niin mitä "seurauksia" siitä voi olla? Eniten pelkään että neuvolassa "huolestutaan" lasteni syömisistä...

Vierailija

Ihan omaa hautaasi kaivat tuolla asenteella... Ne laput ohjaa tulevaa äitiä tekemään parastaan vauvaansa kohtaa jo ajoissa.

EIkä kukaan terkka usko 20 kg tulevan turvotuksesta, kyllä sen jo kropasta näkee onko se nestettä vai läskiä. Ovat vaan liian ystävällisiä sanoakseen suoraan sua valhetelijaksi ja itsekkääksi kun et voi vauvasi vuoksi jättää karkkeja hyllyyn ;)

Vierailija

Olen siis selvinnyt edellisistäkin raskauksista hengissä samalla ruokavaliolla. Ja kasvattanut neljä lasta, joista vanhin on jo 14. Meillä ei kukaan ole lihava, koska meillä syödään tosi vähän. mutta sitten kun syödään niin makeaa ja rasvaista että tulee edes vähän energiaa. Ei juurikaan kasviksia eikä hedelmiä. Meillä siis oikeasti perhe näkee nälkää...

Lämmintä ruokaa meillä syödään ehkä kerran tai pari viikossa. joka päivä ei kaapista löydy mitään syömistä. Lapsilla ei ole juurikaan rahaa että voisivat ostaa edes itselleen ruokaa. vanhin tosin aloitti juuri työnteon. Täytyy käskeä häntä ostamaan ruokaa perheellekin ;)

En aijo muuttaa mitään enkä halua että kukaan tulee minua pakottamaan muutokseen. Ehkäpä siis parasta olisi valehdella, vaikka kovasti en valehtelusta tykkääkään...

ap

Vierailija

Eli jos oikeasti syöt vain rasvaista ja makeaa, olet jo menossa verensokerinmittaukseen raskautesi aikan painosi vuoksi. Tai verenpaineesi tulee nousemaan loppuraskaudessa liian korkealle. Tuskin olet hoikkana ja kunnossa pysynyt tuollaisella ruokavaliolla.

Ja jos jatkat syömisissä samaa linjaa lapsesi synnyttyä, myös lapsesi omaksuu huonot ruokatavat ja se taas nakyy lapsesi painossa, jaksamisessa ym. Joten tayta lappu nyt vain rehellisesti niin saat ohjantaa ruokavaliosi parantamiseen ja pystyt tarjoamaan tulevaisuudessa lapsellesi ja itsellesi parempaa ravintoa ja elämää ;)

Vierailija

No kerro nyt ihmeessä surkea tilanteenne neuvolassa niin saatte yhteiskunnalta apua kakaroittenne ruokintaan!

Me muut kyllä mielellämme maksamme veromme jotta te saatte lisääntyä!

Vierailija

En arvannut, että tilanne olisi teillä noin paha. Laitoin jo aiemmin viestiä ja käskin valehdella neuvolakyselyissä..

Mutta joo, meidän perheessä syödään kyllä kasviksia ja hedelmiä ja lämmin (tai 2) ateria joka ikinin päivä. Mutta lisäksi myös makeaa, pullaa ym (mutta vähän lisäaineita). Itse kaunistelin totuutta siis valehtelin, koska ei tuosta syömisestä kauheeta stressia mielestäni tarvitse ottaa. Tuntuu, että neuvolan mielestä odottavan äidin pitäisi olla dietillä :O

Mutta mistä ihmeestä teillä lapset saa vitamiinit ja kivennäisaineet, purkistako!!

t. 2

Vierailija

pystyisin kyllä ruokkimaan perheen jos haluaisin panostaa siihen, mutta arvostan muita asioita. Jo lasten harrastuksiin menee 300 e kuukaudessa ja sinne kuskauksiin tuplamäärä.

Ei olla sosiaalipummeja eikä mitään tukia saataisi yhteiskunnalta koska tulot on "ihan hyvät". Ei tosin tahdo riittää meille kun velkoja on niin kamalasti.

Lapsia tulee koska en tykkää ehkäisystä, se tappaa seksinautinnon :D

ap

Uusimmat

Suosituimmat