Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin vuosia valehdellut miehelleni yhdestä asiasta. Siis toistanut saman valheen monta kertaa.

Vierailija

Nyt tuo valhe paljastui. Mies oli aluksi ihan rikki, mutta haluais nyt pari päivää mietittyään jatkaa yhteiselämää, ei haluais erota. Luottamus silti mennyt täysin nolliin.

Meillä on 2 pientä lasta (2v ja vauva). Minusta tuntuu todella vaikealta jatkaa suhdetta, jossa tod.näköisesti jatkossa on paljon riitoja ja tosiaan tuo luottamuspula (ansaitusti tietty).

Toisaalta yhtä vaikealta tuntus hajottaa lasten perhe. Isä on esikoiselle tosi tärkeä.

Jos ero tulisi, muuttaisin tyttöjen kans pois ja tytöt ois sitten 1-2 vrk vkossa isällään tässä nykyisessä kodissamme.

Mitään neuvoja? Mitä tekisitte?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

tuhansia euroja ulosotossa. Mies on joskus sitä epäillyt, mutta olen kieltänyt asian (älkää kysykö miksi, en tajua itsekään enää)

Ja äitiyteen tämä asia ei vaikuta, vaan koen olevani tytöilleni hyvä äiti ja samaa mieltä on mieskin, eihän kuukauden ikäistä vauvaa edes voisi äidistään erottaa.

AP

Vierailija

ja sillä aikaa oli yksi iso lasku tullut ja jäänyt maksamatta, seuraavaksi kuulin asiasta kun tuli ulosotosta postia, siis soitin tolle velkojalle ja kerroin että olin sairaalassa yli kuukauden ja nyt pitkällä saiukulla, enkä saa rahaa kuin joskus tulevaisuudessa, no heihin ei selittelyni vaikuttanut vaan pistivät armoa tuntematta laskun ulosottoon... nyt sitten makselen sitä 100 egee kuussa, ja korko juoksee

Lainaus:

Lainaus:

Ja ihmettelen miten jotkut ihmiset kuvittelevat, että ulosottoon joutuu vain ihmimiset, jotka jättävät velkansa maksamatta. Toisinaan voi olla syitä jotka eivät suoranaisesti johdu itsestä. Ja elämäntilanteet muuttuvat ihmisillä, myös rahalliset.

Ja vastuullinen ihminen ei ota firmalleenkaan enempää velkaa kuin pystyy maksamaan tappioidenkaan sattuessa, eikä myöskään takaa sellaista velkaa, jota ei itse pystyisi maksamaan. ELämäntilanteet muuttuvat, mutta silloinkaan velkaa ei jätetä ulosottoon, vaan takuuna ollut pantti myydään ja velka maksetaan ja lopusta sovitaan järjellinen maksusunnitelma.

Mutta minäkää en ymmärrä, miksi ap suunnittelee eroa sen takia että "tuntuu vaikealta jäädä suhteeseen jossa todennäköisesti jatkossa riidellään eikä luoteta". No riidoistahan hän ei vielä tiedä, eikä hänellä itsellään kai ole mitään syytä olla luottamatta mieheensä, se on mies jolla on syytä olla luottamatta häneen.

Ja hei, jos jollakulla on"tuhansia euroja" ulosotossa, se on melkein aina summa, joka oikeasti olisi maksettavissa nopeasti. jos siis halua riittäisi. Jos mulla olisi alle 10-tonnin velka, voisin halutessani maksaa sen tältä istumalta. Enkä minä ole hyvätuloinen. Oletan siis, että keskituloinen perheellinen ihminen saisi tuommoisen velan maksettua parissa vuodessa ihan kevyesti ja pienituloinenkin muutamassa vuodessa. Siis halutessaan. ( ja joo, olen itsekin ollut pienituloinen, muistan miten maksoin 1100 euron tutkijan kuukausiapurahasta opintolainaa...)

Vierailija

Kuullostaa vaan tosi oudolta tuo sun tilanne. Mies on ymmärtäväinen ja haluaa jatkaa, ja sinä erota?? En nyt käsitä..

Niin ja minullakin oli joskus ulosotossa nuoruuden välinpitämättömyyden takia velkaa. Miehelle kerroin kyllä silloin, jo ennen lapsia ja muuta. Mutta kyllä hävetti! Siinä sitten kai opinkin jotain, kun oli pakko se asia jollekin ääneen sanoa.

Vierailija

miehellesi reilusti miltä sinusta tuntuu, ja siitä että sinua hävettää ihan hirveesti ja olet todella pahoillaan. JA jos miehesi on valmis antamaan anteeksi niin tottakai jatkatte. Ei tuommosen asian takia kannata erota!!!

Olen samaa mieltä, että eroaminen on tavallaan raukkamaista. Mulla hävettää ihan hirveästi. Toisaalta ajattelen myös lapsia; mitä heille tekee jatkuva riiteleminen. Tiedän, että tämmöisen yli ei selvitä parissa viikossa, siihen menenee vuosi(a).

Mutta, ehkä me jaksamme yrittää..

AP

[/quote]

Vierailija

Kyllä aikuiset ihmiset voi myös päättää olla riitelemättä! Tuollaisen asian voi selvittää, ja yhdessä sopia, miten asiat hoidetaan jatkossa.

Mutta ap. kyllä kuulostaakin jo valmiiksi täydeltä pööntöltä, toivottavasti lapset ovat perineet isänsä geenit.

Vierailija

miehesikin haluaa jatkaa yhdessä, joten miksi mietit eroa? tuntuu siltä jotenkin, että olisit muutenkin hiukan epävarma haluatko itse jatkaa suhdetta.

ei kannata kovin heppoisesti perhettä hajottaa. ei se elämä sen kummoisempaa aina ole siellä aidan toisellakaan puolella.

miehelläsi on toki kaikki oikeus olla loukkaantunut valehtelusta. luottamusta joudutte rakentamaan uudelleen. mutta jos teillä on halua olla yhdessä, löytyy halua myös tehdä töitä sen eteen.

puhallatte yhteen hiileen ja laitatte raha-asiat kuntoon. asioilla on tapana järjestyä.

Vierailija

Mieti, mikä on asenteesi/käytöksesi yleensä tuollaiseen tiedon pimittämiseen. Enkä nyt tarkoita että vastaat kuin pyssyn suusta että tottakai on väärin, niin vastaa kaikki. Mun (ex)miehellä oli ihan periaatteena pitää kaikenlaista tietoa itsellään vaikka kirkkain silmin väittää että valehtelu on väärin. Eniten loukkasi se että se ei käyttäytynyt kuin perheenjäsen. Esim raha-asiat vaikuttaa perheeseen, ja on siksi perheen asia niistä tietää.

Toinen mikä loukkasi oli se, ettei halunnut jakaa murheitaan mun kanssa. Musta perheessä kuuluu niin tehdä. Jos joku asia vaivaa, siitä kerrotaan, koska piilottelu vaikuttaa käytökseen ja niin siitä tulee taas perheen asia.

Pahiten koski tuo toistuminen, välillä aina putkahteli ilmoille jotain salailua eikä siinä kohtaa ollut enää mitään väliä onko kyse ollut tonnien pikavipin piilottelusta vai siitä että väittää ettei juonut aamulla kahvia.

Eli musta ei olis syytä rikkoa liittoa, jos tiedät että oli ainutkertainen asia, ja saat miehesi sen uskomaan ensin sanallisesti ja sitten vuosien johdonmukaisella käyttäytymisellä siten ettei tuollaista valehtelua enää tule. Opi virheestäsi, äläkä tee sitä enää toiste.

Lainaus:

vaikka ymmärrän että miehesi on järkyttynyt. Siinä satuttaa eniten se, että tuntuu ettet ehkä olekaan ihan sitoutunut suhteeseen ja perheeseen, kun pidät noin ison jutun itselläsi. Ei se raha varmaan ole keskeinen ongelma vaan se, että sinulla on ollut koko ajan suuri salaisuus ja ikään kuin toinen elämä, josta et ole miehellesi kertonut mitään.

Istukaa alas, puhukaan ja sopikaa selvät säännöt raha-asioihin. Kerro miehellesi kaikki mitä hän haluaa tietää. Jos vielä jäät kiinni valehteleusta tai peittelystä, peli voi olla menetetty.

Vierailija

Tämä kertoo minusta miehestäsi; hän kuulostaa ymmärtäväiseltä ihmiseltä, joka kykenee tai ainakin haluaa antaa anteeksi. Ei huono lähtökohta.

Jotenkin luulen, että vaikeampaa sinun on itse antaa anteeksi itsellesi. Ja sen eteen joudut näkemään vaivaa olitpa miehesi kanssa tai et.

Siis; ero miehestä tuskin helpottaisi oloasi. Lapsillesi tekisit karhunpalveluksen. Käy keskustelemassa jossakin. Et ole paha ihminen, kukapa meistä ei olisi valehdellut. Valheellasi et halunnut saada etua itsellesi, vaan todennäköisesti syy on ollut juuri häpeä. Inhimillistä, ja kyllä asiat järjestyvät.

Vierailija

No jos dr Philiä uskoo niin esim Amerikoissa eroista puoleen on syynä raha.

Mun on se helppo uskoa, mulla se oli yksi vahva plussa eron puolesta. Ei siis raha suoraan, vaan todella erilainen käsitys rahankäytöstä ja siitä kuka sitä saa käyttää.

Lainaus:

Ei kai nyt kukaan RAHAN takia eroaisi???!

Vierailija

Hyvä, että uskalsit kertoa ja että miehesikin on valmis selvittämään asiaa. Ei kai nyt kukaan RAHAN takia eroaisi???! Miehesi rakastaa sinua vielä selvästi ja lapset tarvitsevat perheen. Minusta olisi kohtuutonta rankaista miestä ja lapsia erolla tuollaisen syyn perusteella.

Vierailija

Ensinnäkin se, että meillä ei ole yhteistä asuntolainaa tai mitään yhteistä omaisuutta. Eli siinä mielessä miehen rahat ei ole ikinä olleet vaarassa vanhojen töppäilyideni takia.

Toiseksi, en ole viemässä tyttöjä isältään, vaan myös mies on täysin sitä mieltä, että JOS ero tulee, niin tytöt kuuluu minulle pääasiassa, ihan tyttöjen parhaaksi. Olen kuitenki hoitanut heitä lähes 24/7 koko tämän ajan.

Olen samaa mieltä, että eroaminen on tavallaan raukkamaista. Mulla hävettää ihan hirveästi. Toisaalta ajattelen myös lapsia; mitä heille tekee jatkuva riiteleminen. Tiedän, että tämmöisen yli ei selvitä parissa viikossa, siihen menenee vuosi(a).

Mutta, ehkä me jaksamme yrittää..

AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat