Te jotka saatte ä-loman ekat 3 kk palkkaa: Kauanko on kestänyt paperien meno palkkiksesta Kelaan?

Vierailija

Minulla enää viikko viimeiseen jättöpäivään eivätkä ole vieläkään lähettäneet papereita palkkiksesta Kelaan. Paperit lähetin sinne jo heti rv 22 kun ne sain, eli olleet siellä jo monta viikkoa. Haen viime verotuksen tuloilla, en edeltävän 6 kk, joten se ei voi olla syynä viivyttelyyn. Ä-päivärahalla ei tietystikään ole niin kiire, mutta olisi kiva saada äitiyspakkaus. Kiinnostaisi kuulla onko muissakin työpaikoissa tämä toiminta yhtä hidasta.

Voisiko muuten tehdä niin, että pyytää palkanlaskennasta erikseen ne työnantajan laput ja sitten vie itse hakemuksen Kelaan?

Kommentit (9)

Vierailija

Voit viedä itse Kelalle paperit ja kirjoittaa, että ne ta:n paperit toimitetaan myöhemmin. Näin tein itse ja annoin ta:lle kopiot Kelalle toimittamistani papereista. Lienee kuitenkin tarpeetonta. Minulla iso työnantaja, mutta Kela-paperit menneet aina muutamassa päivässä eteen päin.

Vierailija

.

Lainaus:

laittoivat ne sinne viimesenä mahdollisena päivänä. Kävin seuraamassa Kelan sähköisestä palvelusta. En edes muistutellut palkkoja. Kyllä se äippäpakkaus silti tuli ihan turhanki aikaisin...

Vierailija

laittoivat ne sinne viimesenä mahdollisena päivänä. Kävin seuraamassa Kelan sähköisestä palvelusta. En edes muistutellut palkkoja. Kyllä se äippäpakkaus silti tuli ihan turhanki aikaisin...

Vierailija

olen jokaisessa raskaudessa pyytänyt palkanlaskentaa tekemään omat todistuksensa ja merkkaamaan hakupapereihin tarvittavat tiedot. Viedessäni olen kysynyt koska voin tulla laput hakemaan ja vienyt its kelaan. Yleensä olen parissa päivässä saanut laput valmiina takaisin, kelaan toimitettavaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat