Hävettääkö muita olla sairaslomalla?

Vierailija

Olen tunnollinen työntekijä ja mua vaan hävettää olla sairaslomalla. En ikinä ole turhaan pois mutta viimeisen kahden kuukauden aikan olen ollut useita kertoja sairas ja nyt tulee noin parin viikon sairasloma ainakin koska olen ollut onnettomuudessa, viimeksi olin tapaturmassa muutama viikko sitten. Välillä lapsi sairas.

Kommentit (15)

Vierailija

Minä alan olla niin v*untunut töihini, että otan sairaslomaa jo melkein siitäkin, jos vaan jossain vähänkään vihloo. Tunnollinen ja arvostettu työntekijä olen ja esimiesasemassa, mutta kun työpaikan johto ei ymmärrä, ettei ihmistä voi venyttää kuinka pitkälle huvittaa, niin kärsiköön siitä että olen kokonaan pois. Töitä vaan kasataan ja kasataan ja ihmetellään, miksi ei ehdi kaikkea - ja nyt jo hoidan 2-3 ihmisen työt. En ole ainoa meillä joka näin tekee ja me kaikki oireilemme - poissaoloja on paljon.

Työnantaja?: valtio.

Vierailija

en nyt sanoisi, että hävettää, mutta päästä ottaa. Itselläni on ollut syksyn aikana todella paljon 1-3 päivän sairaslomia lasten ollessa kipeänä. Taas olen kaksi päivää pois töistä. Tietenkin lapset ovat etusijalla, mutta silti on huono omatunto olla kotona.

Vierailija

JOskus vähän, jos esim. joutuu olemaan sairauden takia pois perjantain tai maanantain, niin mietin kyllä, että ajatellaanko töissä, että halusin vain pitkän viikonlopun... Usein kyllä flunssa on vaivannut jo pitkään ennen kuin jään kotiin, eli jokainen on töissä nähnyt, että olen oikeasti flunssainen.

Vierailija

Olen ollut kuukausia sairaslomalla vakavan sairauden takia. Ei hävetä olla pois töistä, mutta harmittaa kun ei voi olla töissä, täysin itsekäs tunne siis ;-) oikeasti ajattelen, että olisi ihanaa päästä töihin, vaikka ennen sairastumista työ oli välttämätön paha.

Vierailija

Olen rv31, tehnyt keikkatöitä ja joulusta asti jouduin kieltäytymään keikoista, koska paikat, joihin keikkoja olen tehnyt, ovat fyysisesti raskaita. Selkä ja jalat eivät vain kestä tässä vaiheessa raskautta. Ajattelin, että kun ei ole sopimusta, ei voi tai en kehtaa hakea sairaslomaa. Työkkäriinkään en mennyt (ihan periaate kysymys). Olo on kaikin puolin hyvä, kun ei ole töissä ja paikat pysyy kunnossa. KELAlta sitten sanoivat, että olisi pitänyt jo silloin jouluna hakea se sairaloma, kun keikoista piti raskauden takia kieltäytyä. Minusta tämä oli outoa. Viikko sitten hain sairasloman.. Koko ajan on sellainen olo, että alkaisipa jo äitiysloma, niin voisi "hyvällä omallatunnolla" olla kotona. Sairaslomalla vaikken varsinaisesti ole sairas vaan raskaana...

Voi kun osaisi nauttia tästä, että SAA kerrankin omaa aikaa ja olla kotona, mutta koko ajan silti kalvaa, että pitäisi olla töissä...

Vierailija

olla saikulla, oon ollut vimpan kuukauden toipumassa leikkauksesta, enkä oo oikein vieläkään toipunut, mutta maanataina aattelin kokeilla töissä oloa. Jos siis sinne selviän

Vierailija

jos olen sairaana, on minulla lain mukaan oikeus olla sairaslomalla. Turha siitä on ylimääräista stressiä ottaa.

Eniten ärsyttää "tunnolliset" työkaverit, jotka tulevat töihin vaikka olisi pää kainalossa ja 40 astetta kuumetta.

Yksikin tunnusti että on mieluummin töissä "lepäämässä" kuin ADHD-lapsensa kanssa kotona, jossa lepääminen on mahdotonta.

Tämä antaa jotenkin vääristyneen kuvan sitten muista, pomo ihmettelee kun toiset on niin hyviä työntekijöitä etteivät ole koskaan sairaslomalla, ja toiset "lusmuilee" jokaisen pikkuflunssan takia.

Vierailija

Kukaan ei ole koskaan sanonut töissä mitään ja suhtautuminen on ihan ok, mutta silti on syyllinen olo. Teen jopa töitä lasten sairaspäivinä ja muutenkin luen työsähköposteja työajan ulkopuolella.

Joskus ärsyttää kun pitää olla niin tunnollinen.

Vierailija

silti nolottaa, kun sairastuu. Ihan järjetön tunne!! Eihän kenenkään pidä kipeänä töihin mennä. Tuntuu, että kaikki pitää minua lintsarina. Ja lääkäriin menokin on kamalaa.. En koskaan tunne itseäni tarpeeksi kipeäksi, että kannattaisi lääkäriin mennä. Eivät he kuitenkaan usko..

Vierailija

varsinkaan kun kohdalle on osunut firmoja joita ei pätkääkään kiinnosta työntekijän hyvinvointi. Joten jos olen sairas niin sairastan kotona itseni kuntoon. Turhia saikkuja en kuitenkaan hae.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat