Vierailija

.

Sivut

Kommentit (25)

9-v saa viikkorahaa 5 euroa. Rahan saaminen edellyttää oman huoneen siivoukseen (perussiivous, joka toinen vko lattian pesu ja joka toinen vko lakanoiden vaihto). Hyvin pelaa!

Lainaus:

säästämään ja arvioimaan, mihin on varaa, ja mihin ei. Myöhemmässä elämässä näistä taidoista on hyötyä. Siis minusta viikkoraha on osa lapsen kasvatusta.

]

Mulla ei itselläni koskaan ollut viikkorahaa. SAin vanhemmiltani tarpeen mukaan. Silti mä olen aikuisena hoitanut talouteni paljon paremmin ja vastuullisemmin kuin useimmat niistä luokkakavereista ja muista tutuista, jotka saivat viikkorahaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

saa rahaa kuukaudessa 15 e. Ehtona on että hän tyhjentää astiapesukoneen, siivoaa oman huoneen ja ENNEN KAIKKEA TEKEE LÄKSYNSÄ TAPPELEMATTA.

kaikki huvitukset, mitkä eivät kuulu normaaliin ruoka- ja vaatekuvioihin. Tuntuu nyt sopivalta summalta. Ja kiva on huomata, että lapset osaavat säästää mieleisiinsä juttuihin.

säästämään ja arvioimaan, mihin on varaa, ja mihin ei. Myöhemmässä elämässä näistä taidoista on hyötyä. Siis minusta viikkoraha on osa lapsen kasvatusta.

Lainaus:

Ehkä kannattaisi koska tulisi halvemmaksi.

ja auttaminen tarvittaessa esim. pöydän kattamisessa tai muussa pienessä. Läksyt tekee mukisematta muutenkin, mutta jos ei tekisi, niin sitten voisi tietenkin pidättää viikkorahan... Karkkipäivän karkit saa erikseen. Hänkin säästää rahat johonkin isompaan ostokseen.

Mutta tottakai harjoittelu opettaa. Varsinkin, jos säännöistä pidetään kiinni, eli vanhemmat eivät sitten osta kivoja juttuja ohi sen viikkorahan.

Toinen asia on sitten vielä, että lapsi saa myös pikkuhiljaa tehdä omia valintoja ja päätöksiä. Jos saa vanhemmilta tarpeen mukaan, vanhemmilla on myös kaikki valta. Vaikka minusta vallan pitäisi vanhemmilla ollakin, niin vaikka siinä sarjiksen tai karkin ostamisessa lapsi voisi pienin askelin harjoitella ihan itsenäisiä päätöksiä.

Poika on 8 v.

Karkit ja huvitukset saa erikseen, kun pienempikin saa (4v ei viikkorahaa).

Lisäksi esikoista palkitaan koulumenestyksestä eli kympistä saa 2 € ja ysistä 1€.

Hân säästää rahansa ja ostaa lopulta vaikka Nintendo DS-pelin. Juuri eilen laski että pussissa on 48,32 € :)

Säästää sitten rahoja jos halua ostaa jotain "isompaa". Saa "shoppailla" mitä haluaa rahoillaan..

ehtona meillä no se että läksyt tehdään ja oma huone pidetään siistinä

ja hyvin toimii

Jotta saa tuon rahan, hänen pitää pitää oma huoneensa siistinä, pestä aamuisinkin hampaat ja tehdä mukisematta läksyt. Jos jokin näistä ontuu, jää viikkoraha saamatta. Karkit saa erikseen. Säästää kaiken eikä osta mitään.

Sillä ostetaan karkit ja osa säästöön. Voi nostaa 5 euroon, jos ahkerasti vie roskia ja auttaa kotihommissa ja tekee läksyt kiukkuamatta. Viimeinen koskee nuorempaa etenkin jolla tarkkaavuus ym. pieniä vaikeuksia. Hyvin toimii yleensä.

Oli nyt kyllä pakko lapsena, tähän vastata ;)

Oon nyt 12w ja nyt taitaa tuolla pussissa vähän päälle 120e Mulla ei varsinaisesti viikko rahaa oo mutta äiti antaa suurin piirtein 25e viikossa... aina kauppa reissul,,ja sit jos meen shoppaileen vaikka tuuriin saan 80e äitiltä (oon sit tyttö) Mutta normi 9wlle 4e on sopiva...viikko raha.

Minusta 6 vuotiaalle voi aloittaa viikkorahan maksun 2 e ja aina samana päivänä. 7-vuotias voi saada 3 e viikkorahaa, 8-vuotias 3,50 euroa ja 9-vuotias siis 4 euroa. Siitä säästää tai ostaa viikon karkit. 10 -13 vuoteen pitisin 5 e viikkorahaa ihan riittävänä. Myöhemmin teini-ikäisen rahankäytöstä pitäisi sopia. Kuka maksaa puhelinlaskut, kuka ostaa vaatteet yms. ja kuinka paljon pitää varata ulkonakäymiseen. Jos lapsilisät alkavat mennä lapsen tilille on tämän pääasissa ostettava kaikki itselleen kuuluvat vaatteet ja konserttiliput ja meikit siitä.

Kuukausiraha 20e ja menee suoraan tilille, koska lompakko täys synttäri- ja joulurahaa ym lahjuksia mummilta, vaarilta ja tädiltä ;) eli säästäväinen lapsi. Annamme kuukausirahan koska sisko 14v. saa 50e/kk.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat