Kysy lakiasiaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millaiset ovat odottajan oikeudet työsuhteessa? Kaavailetko avioehtoa tai kiinnostavatko huoltajuusasiat? Mikä lain kiemura kiinnostaa sinua?

Kerro tarinasi ja kysy Vauvan nettivieraalta.

Varatuomari Leena Linnainmaa vastaa kysymyksiin keskiviikkona 28.1. klo 10-12.

Jätä kysymyksesi keskustelualueelle jo nyt.

Kommentit (3)

Vierailija

Maatila ollut miehellä kun on tavattu. Naimisiin mennessä tehty avioehto. Kumpikin työskentelee tilalla ja on ostettu lisää maita ja metsiä ja talo rakennettu sen jälkeen kun menty naimisiin. Lapsia on. Kaikki pellot ym. miehen nimissä. Eikö minulle jää mitään jos ero tulee? Vaikka olen töitä tehnyt 15v. Vai pitääkö minun nimi löytyä myös kaikista papereista. Sen ymmärrän että mitä ennen aviliitoa on kuuluu miehelle mutta entä avioliiton aikana kertynyt omaisuus?

Vierailija

Riittääkö toisen vanhemman sähköpostitse oleva suostumus tyyliin "sinä saat pitkälti päättää lapsemme tulevan koulun" vai pitääkö joka tapauksessa olla vanhemman nimi paperissa? Entä jos hän ei tosi tilanteessa allekirjoitakaan paperia kun koulun valinta on ajankohtainen?

En oikein jaksa uskoa eksän vakuutteluihin siitä etteikö hän aio riitauttaa kouluasiaa. Lapsia koskevat erimielisyydet ovat koskeneet koko ajan nimenomaan asuinaluetta, koska haluaisimme muuttaa/asua eri alueilla.

Nimim. Tosi hankala avioero ja vieläkin jatkuu

Vierailija

Saat parhaiten vastauksen, kun avaat omalle kysymyksellesi uuden keskustelun. Klikkaa "aloita uusi keskustelu" ja kirjoita kysymyksesi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat